Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 9:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nva T54 (1/35 trumpeter)
BerichtGeplaatst: za 21 jul, 2012 12:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
hey medebrouwers gisteren is mijn nordvietnamees schietijzer gearriveerd dus ik ben gelijk begonnen met bouwen :D

[size=150]T54 Noord Vietnamees Leger

Afbeelding
dit is de echte

In 1943 werd tijdens de Tweede Wereldoorlog vanuit de vooroorlogse T-34 de T-44 ontwikkeld, in een poging een middelzware aanvalstank te kunnen bouwen die, net zoals de T-34 in 1941 en 1942, immuun zou zijn voor het vuur van de meeste Duitse tanks. Deze tank presteerde even goed als de uitstekend gebleken T-34 en had daarenboven een veel beter pantser. De geschutstoren kon echter geen zwaarder kanon dan van een kaliber van 85 mm dragen en dus ging de ontwikkeling door. Van de T-44 werden overigens slechts 1823 exemplaren gebouwd.

Experimenten met de T-44 leidden in 1945 tot het Obiekt 137 prototype dat later de productieaanduiding T-54 zou krijgen. Dit was uitgerust met een 100 mm kanon en was beter gewapend en gepantserd dan zijn Westerse rivalen, de Britse Centurion en de Amerikaanse M26 Pershing. In april 1946 werd het type goedgekeurd; de productie begon in 1947 te Nizjni Tagil; in 1948 werd ook een productielijn opgestart in Charkov. Tijdens beproevingen bij eenheden in Wit-Rusland bleek echter dat de eerste productieversie, de T-54-1 of T-54 model 1946, te onbetrouwbaar was. De fabricage werd stilgelegd, nadat er zo'n 1200 van waren gemaakt.

In 1949 kwam de productie op gang van een verbeterd type, de T-54-2 of T-54 model 1949. Dit model had een geheel nieuwe toren die van voren afgerond was zonder uitstekende overhang; de machinegeweren op de spatborden van het eerste model verdwenen. Er zijn er zo'n 2500 van geproduceerd tot 1952. Dat jaar werd het derde model geïntroduceerd, de T-54-3 ofwel T-54 model 1951; bij dit type verdween ook de overhang aan de achterkant van de toren. Nadat er zo'n 6000 van gemaakt waren, werd het in 1955 opgevolgd door de T-54A, een productieversie van het Obiekt 137G-project van ingenieur L.N. Kartsew, een poging het type van vele moderne snufjes te voorzien om zo een technologische voorsprong te bereiken, vooral wat betreft de tactische mobiliteit. Het model had verticale kanonstabilisering, een waadvermogen van vijf meter door een snorkelsysteem en een infrarood-nachtzichtkijker voor de chauffeur. De T-54A kon al door water van 1,4 meter diep rijden. Als de snorkeluitrusting geïnstalleerd werd kon hij tot 2 km/u en 5,5 meter diep gaan. Het kon echter tot een half uur duren voor die uitrusting erop stond. Tot in 1957 werden er zo'n 4800 van gebouwd in de Sovjet-Unie, maar ook de bondgenoten kregen van Chroesjtsjov toestemming om in plaats van de verouderde T-34 dit type in productie te nemen: Polen zou 2855 T-54's bouwen van 1956 tot 1958, Tsjecho-Slowakije 2610 van 1958 tot 1966. China produceerde de T-54A vanaf december 1958 als Type 59.

In juni 1955 waren drie Obiekt 137G2 prototypen beproefd die voorzien waren van ook horizontale kanonstabilisering. In 1957 werd dit type in productie genomen als de T-54B met het D-10T2S-kanon. Vanaf april 1959 werd het type verbeterd met een infraroodvizier voor de schutter en de commandant. Het werd ook in Tsjecho-Slowakije en Polen geproduceerd als de T-54AM. Van de T-54B zijn er in de Sovjet-Unie zo'n tienduizend gemaakt; tezamen met de 54 65 T-54's in de andere Warschaupactlanden en zo'n 9000 van de overeenkomstige versie van het Type 59 in China beliep de totaalproductie van de T-54 een kleine 40.000 tanks.
bron wikipedia

de kit
Afbeelding
de doos
Afbeelding
de hull
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
de sprues waaruit dit schietijzer zal rijzen
Afbeelding
de dropveters
Afbeelding
1x een motor waarvan ik niet weet of ik hem zal gebruiken
Afbeelding
en een gaasje voor het motorcompartiment :D
Afbeelding
en tenslotte hoe bouw ik een tank voor dummy's

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jul, 2012 12:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
dit heb ik gisteren al in elkaar geplakt

Afbeelding
de aandrijfwielen de loopwieltjes en de idlers
Afbeelding
en de ophanging van de loopwieltjes
Afbeelding
en iets wat ik niet weet waarvoor het dient

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jul, 2012 12:54 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Je zou wat voorzichtiger met de lijm kunnen omspringen als ik dat zo zie.
Maar hoe houdt het plakwerk? Ik heb namelijk een kit uit ongeveer hetzelfde tijdperk ( TI-62 ) en ik heb me laten vertellen dat de Revell lijm dit niet goed bij elkaar zou kunnen houden.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jul, 2012 13:17 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Leuk, een NVA-tankje erbij. Zo zie je maar dat het niet alleen een Amerikaans feestje wordt.

Ik heb dezelfde kit (maar dan net een iets andere versie) gebouwd en had geen problemen met de lijm hoor. Dus Heico, niets aan het handje!

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jul, 2012 15:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 jun, 2011 17:37 pm
Berichten: 355
mooi krimh .

nu voel ik me niet meer zo alleen :lol: .
en je heb al een mooi begin gemaakt .

deze kit wil ik ook nog eens gaan maken.
nu kan jij mij gaan overtuigen dat ik dat hem moet gaan aanschaffen.

groet danny.

_________________
M114 armored command and reconnaissance carrier (vietnam)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38014#.UHxC3q6WPcs
mijn eerste 1/16 figuur een samurai
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=26&t=39887

STARTING SOON : dead or alive you're coming with me


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jul, 2012 15:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Leuk dat beide zijden van de oorlog in deze groepsbouw worden gemaakt!

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jul, 2012 19:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
der is nog nix afgevallen dus die revell lijm houd wel uit ook ben ik eruit dat ik de motor niet ga gebruiken aangezien hij toch nooit gaat rijden

en teveel lijm ja sorry zo ben ik nu eenmaal heb da op al mijn modellen!

groet
Krimh

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jul, 2012 19:07 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Als je die motor toch niet gaat gebruiken zou ik m er niet indoen als t niet nodig is.
Maar je lijm is gewoon een kwestie van doseren. Als je er teveel op hebt gesmeerd moet je de rest gewoon ff wegvegen. Een klein beetje volstaat al, het geeft alleen maar voordelen. Je model zal er uiteindelijk mooier uitzien en je lijm gaat ook nog s langer mee :lol:

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jul, 2012 19:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
motor heeft al een ander doel dan in die tank te zitten wegstoffen ;)

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 jul, 2012 19:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
ok ik heb vandaag weer eens goed voord gedaan met mijn tankje en ik kan zeggen dat ze goed in elkaar valt tot nu toe

maar aangezien foto's meer zeggen dan droge tekst zal ik wat fototjes posten


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de volgende update zal waarschijnlijk de koepel zijn

maar zou ik de tool boxen enzo er al op plakken of alles eerst afzonderlijk schilderen?

groet
Krimh

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement