Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 172 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 15 okt, 2013 9:32 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Heel fraai geheel Steven. Erg leuk om naar te kijken!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 okt, 2013 12:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 03 okt, 2012 10:19 am
Berichten: 121
Woonplaats: Swalmen
Hoi

heb deze net eens helemaal doorgekeken... (al was het maar om stiekum te leren :lol: )

ik vind het iig zeer geslaagd en mooi uitzien :brouw:
Fred


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 okt, 2013 19:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
Hoi,

eindelijk eens tijd goed te kijken, wat Bert Takken heeft geschreven klopt. Tank en Figuren is heel vaak een probleem.
Had je alleen de Tank met een half ondergesneeuwd Krad neer gezet was een echte topper. Nu is alles ook een topper, behalve te figuren.

Ook de houding van de figuren, maar naast schilderen is misschien een natuurlijke houding ook heel moeilijk.

Om niet alleen te zeiken :wink: :
Het ijs en sneeuw is werkelijk heel erg mooi geworden. Ijs lijkt net echt.
Tank is mooi geworden, misschien wat veel sneeuw op de wielen en loopvlakken.
Maar als totaalplaatje heel erg geslaagd. en met ieder model leer weer iets dat je mee kunt nemen naar de volgende.
Wel goed dat je zo een project doorzet.

Een laatste tip:
Als je verweerd en Dio gaat bouwen ga alles in kleinere vakjes indelen ( virtueel) en stel het je groot voor, vaak wordt
alleen naar het totale gekeken . Een goed voorbeeld waar je het mooi hebt gedaan is de waterleiding , dat gedeelde is een perfect detail.
Bouw ze !!
Helge

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 okt, 2013 0:47 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt aan al wie toch nog reageert. Het afwerken van het diorama wordt ook gemakkelijker naarmate je een voorraad aanlegt van verschillende soorten begroeiing, strooisel, pigmenten en watereffecten. Ik heb bijvoorbeeld op het einde nog veel half gedroogde plantenresten uit de tuin gezocht om toch maar wat variatie te brengen tussen al die sneeuw en rots. Het idee was ooit om nog een houten balustrade of palenrij te voorzien, maar al snel bleek dat een Jagdpanther zo breed is dat er niks van zou overblijven, en dan zouden ze wel een ander weggetje gezocht hebben. Dus bleef alleen de telegraafpaal over en gaan mijn opgespaarde plankjes en stokjes naar het volgende diorama over. Dikke sneeuwspatten op rijdende voertuigen, het ziet er misschien niet esthetisch uit maar het gebeurt wel degelijk: http://i53.photobucket.com/albums/g64/PoorOldSpike/Photos/tank204snowR.jpg
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2075565/Vivid-new-Battle-Bulge-photos-offer-seen-look-war-weary-soldiers-braving-frigid-weather-fight-Nazi-Germanys-major-offensive-World-War-II.html

Nog een leuke constatering: van de 22 foto's die Eric Reits bij SMC 2013 opgelijst heeft, zijn er toch 3 van mijn modellen bij. Twee ervan zijn van dit diorama:

http://www.wargamer.com/Hosted/Panzer/smc2013/imagepages/image9.html
http://www.wargamer.com/Hosted/Panzer/smc2013/imagepages/image10.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 okt, 2013 1:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
StevenVD schreef:
De DANA stond daar ook eerst, maar ze vonden dat blijkbaar toch te veel op een dio lijken;


Het is ook een diorama natuurlijk :wink:

Het totaal plaatje is leuk om te zien een leuk detail is de sneeuw op de bomen, het idee erachter dat er wind stond staat mij wel aan.
Tja het meeste is al genoemd waarom je met lege handen naar huis moest alleen wil ik er nog aan toevoegen die klompen sneeuw op de voertuigen kunnen mij niet overtuigen helaas.
Als je aan wedstrijden zoals de SMC meedoe dan moet gewoon alles voor 99,99% kloppen om maar een kansje te maken op dat begeerde plakje brons/zilver/goud en anders gewoon aan een IMPS wedstrijd meedoen daar maak je de meeste kans.

Al met al leuk om te zien.

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 nov, 2013 15:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov, 2013 12:59 pm
Berichten: 1132
Woonplaats: Kollum (Frl.)
Prachtig diorama, ik krijg het koud als ik ernaar kijk. Mede door die ijspegeltjes, fijn detail.
Heb zelf het ongenoegen gehad met een Leopard 1 ( in het grijze verleden) uit Duitsland in de besneeuwde wereld terug te rijden.
Zoals die bemanning op dat koude staal zitten houden ze het zonder paardendekens het nog geen half uur uit en met blote handen.
Weet nog dat wij niets meer zagen, zo hadden we ons ingepakt.
Verder chapeau!

_________________
Gott schuf die Zeit, aber von Eile hat er nichts gesagt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 nov, 2013 18:41 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt, Macabre. Het is inderdaad iets dat me parten speelde, die handschoenen, ik heb er al een deel toegevoegd bij de motorrijders. Ik weet niet of het daar achterop zo koud is met de uitlaat tussen hun benen, zit die bij een Leopard niet opzij in die louvres?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 nov, 2013 20:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov, 2013 12:59 pm
Berichten: 1132
Woonplaats: Kollum (Frl.)
Jagdpanther of Leo 1, achterop, hoe je het wend of keert, de inlaten zitten bovenop. En de uitlaten buiten bereik.
Met vorstig weer en met een snelheidje van ongeveer 20Km. per uur is het gewoon stervenskoud dat staal. Je billen voelen na een paar minuten aan als gehakt.
Ik denk ook dat in die tijd ook alles gepakt werd om je te beschermen, paardedekens waren in elk voertuig ruim voorradig, nu nog.

_________________
Gott schuf die Zeit, aber von Eile hat er nichts gesagt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 nov, 2013 23:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 mei, 2009 21:32 pm
Berichten: 1103
Woonplaats: Heerlen
Erg vet dio en je modelbouw is erg mooi.
Het gehele plaatje is goed over na gedacht.
Enige opmerking die ik kan verzinnen is dat de sporen van de motoren misschien te recht zijn?
Als ze gliberen door de sneeuw, dan denkend aan het fietsen in de sneeuw, zouden ze dan niet meer wiebelende sporen moeten hebben.

Erg leerzaam om te zien hoe je het gedaan hebt, leuk ook om alles te volgen

_________________
Groetjes Dennis

Bezig met:
Trabant 601s
Vrieskist:
Ferrari 458 + PE


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 dec, 2013 16:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 02 nov, 2013 19:42 pm
Berichten: 79
mooi gedaan zeg!.

tja betreffende figuur merken, alpine hmm tja ja mee eens , maar wat is nou het best? verlinden is te groot, maar wel fijn om mee te werken, warriors dan? ik zit in een figuren dubio ;)

Ik denk dan het best in detail en lichaamshouding houding alpine, met warrior hoofd?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 172 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement