Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 25 okt, 2012 14:26 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Citaat:
En wat moet er eigenlijk in die vier gaatjes komen op de acherkant?

Daar komen 2 brandblussers.
Citaat:
Zo die updates gaan lekker snel Tussen deze en de vorige zit zeker een paar maanden. But who cares, heb ik ook wel eens last van. Bijvoorbeeld met mijn stalin die stond zeker een half jaar niks te doen in mijn kast, terwijl ik er helemaal niet klaar mee was.

Het heeft inderdaad erg lang geduurd, maar dat komt vooral omdat ik veel meer bezig ben geweest met de vietnam GB.
En daardoor wat minder vaak met de Warrior MCV. :wink:



Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 jan, 2013 16:09 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Update.

Ik heb de Warrior gespoten en de decals aangebracht.
De zwarte omgekeerde ''V'' ga ik waarschijnlijk zelf spuiten.
De kleur die ik heb gebruikt is Revell nr. 16 gemengd met een beetje wit.

De foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 jan, 2013 16:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
Ha mr.vdh, (k ken je echte naam niet :wink: )

Ik denk dat je zo veel meer met dit model had kunnen doen, vooral qua pre-shading en kleurtonen. Ik weet niet in hoeverre jij een fan bent van verwering maar als je een mooie pre-shade hebt en wat verschillende kleurtonen had je met wat filters een heel mooi model neer kunnen zetten met mooie dieptewerking. Nu zal je erg hard je best moeten gaan doen als je er wat diepte in wilt krijgen, terwijl dit met wat pre-shading veel eenvoudiger was geweest. :) Verder had ik de kleur ook wat fletser en witter gemaakt, je kan met olieverf filters altijd nog de kleur bewerken en naar je eigen smaak aanpassen.

Ik zal even laten zien wat ik met pre-shaden en bewerkingen bedoel, met wat behulp van foto's van mijn eigen werk (doe ik wel vaker, plaatjes zeggen zo veel meer dan woorden :) )

Je kan bij woestijnvoertuigen het beste voor een hele lichte pre-shade gaan:
Afbeelding

En door er wat filtertjes overheen te gooien kun je hem net zolang bewerken totdat je tevreden bent en de pre-shade niet zo duidelijk meer aanwezig is maar hij wel voor diepte op je model zorgt:
Afbeelding

En dan kun je ook nog met olieverf gaan werken om de pre-shade weer meer naar buiten te brengen en de kleur net zolang te beïnvloeden totdat je tevreden bent:
Afbeelding

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. :wink:

Greetz

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 jan, 2013 17:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 mei, 2007 13:19 pm
Berichten: 700
Woonplaats: Oost Groningen
Hoi,

Pelle ik ga niet in jouw verhaal mee, wat het voertuig betreft.
Die van jouw speelt zich af in in andere tijd en is intensiefer gebruikt.

Kijk maar maar eens naar dit voertuig
Afbeelding
Je kunt altijd een wash erop zetten en een licht verweren, om om het model wat meer te laten leven.

Mr.vdh
Ieder geval je hebt hier een mooie bak neergezet, nu nog de puntjes op de i.

Fred

_________________
Als je het niet probeert, zal je nooit het resultaat weten

in de planning:
Junkers Ju 87 Stuka 1/48 revell


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 jan, 2013 17:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
Ha Fred, dit maakt weinig uit, moderne voertuigen kunnen ook behoorlijk afgeragd zijn :wink: hoewel je er wel geljk in hebt dat WWII voertuigen sneller beschadigd raakten, hoewel dit niet per sé hoeft. En wie weet is dit voertuig wel intensiever gebruikt? Dat ligt niet aan het voertuig zelf, maar aan de tijd dat het in dienst is geweest. Verder ging mijn uitleg alleen over de pre-shade en de filter/ olieverfverwering, niet over de chips en andere verweringsmethodes die ik ook nog op mijn Dingo heb toegepast, dus die ziet er wa heftiger uit.

Verder is een pre-shade ervoor om diepte in het model te brengen, op jouw foto is ook schaduw en diepte te zien, en als je dan toch op foto's af wilt gaan, was een pre-shade wel aan te raden geweest want op dat voertuig is, zoals ik al zei, veel diepte te zien, wat bij een model niet altijd goed naar voren komt: in de modelbouwwereld is het juist de kunst om de effecten te creëren die een echt voertuig ook heeft, dus highlighting, pre-shading en washes gebruik je om schaduw en hooglichten weer te geven.

I rest my case, :wink: :)

Greetz

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 jan, 2013 21:50 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Niks dat een goeie vuile wash niet kan oplossen, dit is ook over een gekwaste laag zandbruin geknald.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 jan, 2013 22:45 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Je kunt ook nog heel simpel gaan faden, dezelfde kleur die je gebruikt hebt met een beetje grijs, dit vanuit het midden op grote vlakken spuiten.
De wash zou je bv met een bruine tint kunnen doen, maar dit zou ik heel voorzichtig rond alle puntjes en in de naden doen.

Persoonlijk zou ik niet te heftig met een wash over dit ding heen gaan.

Afbeelding

Maar laat je iig niet gek maken door ons, doe je eigen ding, deze laag lijkt er iig goed strak op te zitten. Ook zijn je viziertjes erg netjes, strakker dan dat ik ze meestal krijg iig!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2013 18:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 8:45 am
Berichten: 1414
Woonplaats: Friesland
Hey Dj het ziet er al goed uit, decals zitten er mooi strak op. Ik oordeel pas echt over het model wanneer het klaar is. :)

pelle[= schreef:
mooie pre-shade hebt en wat verschillende kleurtonen had je met wat filters een heel mooi model neer kunnen zetten met mooie dieptewerking. Nu zal je erg hard je best moeten gaan doen als je er wat diepte in wilt krijgen, terwijl dit met wat pre-shading veel eenvoudiger was geweest.


Dit ben ik niet met je eens, diepte kan je ook heel makkelijk maken met een wash gewoon en zwarte wash over het hele model en op grote oppervlaktes weghalen met een shuursponsje (het zachte gedeelte). Het ziet er vaak ook better uit want met een pre-shade krijg je dat soort overspray effect. Je ziet van die kleine spuitertjes langs de rand waar de echte kleur zit. Ten tweede heb ik nog nooit op een tank een zwarte lijn gezien en met pre-shade zie je vaak van die lijntjes die eigenlijk nergens op slaan. en ookal verweer je het heel heftig je blijft het zien. Met een zwarte wash gaat het alleen in de kleine hoekjes. Het verdunde mengsel loopt in den naadjes met het effect dat je ook diepte krijgt.

@allemaal: Nu kunnen we de rest van ons leven hierover disscusseren maar dat heeft geen nut. We hebben onze eigen manieren en als mr.vdh er niet voor kiest. naja big deal hij zoekt het zelf toch uit?
Dit hierboven was mijn menig dus het was geen aanval ofzo.

Kornelis

_________________
Work in progress:
T-26 Model. 1933 | Skif 1:72
TATA Lpt 1613 TC (52/Cowl) | 1:24 – ‘Horn Please!’


Laatst bijgewerkt door Isu-122 op vr 04 jan, 2013 19:18 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2013 19:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
Ik zie het ook niet als een aanval hoor :wink: Ik denk dat dit gewoon een verschil in smaak is. Ik vind het fijn om mijn model te pre-schaden en dan later met olieverf fading nog meer diepte aan te brengen, maar ik denk dat iedereen een eigen idee heeft over de verwering en iedereen heeft een andere smaak. :)

Greetz

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jan, 2013 15:56 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Ten eerste wil ik zeggen dat ik nog lang niet klaar ben met dit voertuig, en dat deze update puur over de eerste basiskleuren gaat en de decals. Ik ga nu bezig hem te verweren en dan zal hij ook zeker veel meer diepte krijgen dan dat hij dat nu heeft.
pelle[= schreef:
Ik denk dat je zo veel meer met dit model had kunnen doen, vooral qua pre-shading en kleurtonen. Ik weet niet in hoeverre jij een fan bent van verwering maar als je een mooie pre-shade hebt en wat verschillende kleurtonen had je met wat filters een heel mooi model neer kunnen zetten met mooie dieptewerking. Nu zal je erg hard je best moeten gaan doen als je er wat diepte in wilt krijgen, terwijl dit met wat pre-shading veel eenvoudiger was geweest. :) Verder had ik de kleur ook wat fletser en witter gemaakt, je kan met olieverf filters altijd nog de kleur bewerken en naar je eigen smaak aanpassen.

Niet iedereen vind pre-shade mooi, ik houd daar bijvoorbeeld niet echt zo van. Ik vind de manier die heico gebruikt persoonlijk veel mooier. Omdat je daarmee een minder heftig kleurverschil krijgt dan met pre-shading. Ik ga die manier dan ook proberen toe te passen op mijn M-113. Ik ben het wel met je eens dat het mischien mooier had geweest als ik met het spuiten al iets meer diepte had gecreeërd door middel van het oplichten van vlakken op die manier die Heico heeft uitgelegd. Maar het is nog lang niet te laat om diepte te creeëren in dit model, want met een paar goede washes en filters heb je ook zomaar wat extra diepte.

kannonier schreef:

Pelle ik ga niet in jouw verhaal mee, wat het voertuig betreft.
Die van jouw speelt zich af in in andere tijd en is intensiefer gebruikt.

Kijk maar maar eens naar dit voertuig
Afbeelding
Je kunt altijd een wash erop zetten en een licht verweren, om om het model wat meer te laten leven.

Mr.vdh
Ieder geval je hebt hier een mooie bak neergezet, nu nog de puntjes op de i.

Fred

Ten eerste bedankt voor het compiment.
En wat jij zegt sluit ik me eigenlijk ook voledig bij aan, moderne voertuigen zoals de Warrior of Bradley raken niet zo snel beschadigd.
En daarom vind ik pre-shading ook al snel wat te heftig bij moderne desert voertuigen.

pelle[= schreef:
Ha Fred, dit maakt weinig uit, moderne voertuigen kunnen ook behoorlijk afgeragd zijn :wink: hoewel je er wel geljk in hebt dat WWII voertuigen sneller beschadigd raakten, hoewel dit niet per sé hoeft. En wie weet is dit voertuig wel intensiever gebruikt? Dat ligt niet aan het voertuig zelf, maar aan de tijd dat het in dienst is geweest. Verder ging mijn uitleg alleen over de pre-shade en de filter/ olieverfverwering, niet over de chips en andere verweringsmethodes die ik ook nog op mijn Dingo heb toegepast, dus die ziet er wa heftiger uit.

Het verschil in verwering tussen moderne en 2e Wereld Oorlogse voertuigen zit hem vooral in het feit dat de verf die men op moderne voertuigen gebruikt over het algemeen veel beter is dan die op 2e Wereld Oorlogse. Waardoor je 2e Wereld Oorlogse voertuigen over het algemeen veel heftiger kan verweren qua chipping dan moderne. Alhoewel er onderling ook wel weer wat verschil in zit als je kijkt naar de qualiteit van de verf. Wat jij zegt over dat moderne voertuigen ook wel behoorlijk afgeragd kunnen zijn is gedeeltelijk waar, want ook een Warrior MCV kan krassen oplopen. En ik ga dit voertuig dan ook zeker nog wel een beetje chippen, maar zeker niet zo heftig als dat jij dat bijvoorbeeld hebt gedaan op je Dingo.

Kijk bijvoorbeeld maar eens naar een paar willekeurige foto's die ik van internet heb gehaald:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je kan op deze foto weinig krasjes zien, dus zou het niet realistisch zijn om veel chipping toe te passen op dit model.
En ook een hele heftige wash zou niet echt realistisch zijn, daarom ga ik dan ook niet al te heftig verweren. En houd ik het gewoon bij een beetje chpping en een aantal filters en washes, en natuurlijk veel stof.
heico1980 schreef:
Je kunt ook nog heel simpel gaan faden, dezelfde kleur die je gebruikt hebt met een beetje grijs, dit vanuit het midden op grote vlakken spuiten.
De wash zou je bv met een bruine tint kunnen doen, maar dit zou ik heel voorzichtig rond alle puntjes en in de naden doen.

Persoonlijk zou ik niet te heftig met een wash over dit ding heen gaan.

Ik denk niet dat het nu nog mogelijk is om te faden, maar ik ga deze methode zo bij zo gebruiken op een volgend model, bedankt! :D
Ik denk inderdaad ook dat ik vooral bruine washes en filters ga gebruiken, ik zat te denken aan ocker kleurige olieverf, en op de grils een burnt umber wash.

Isu-122 schreef:
Hey Dj het ziet er al goed uit, decals zitten er mooi strak op. Ik oordeel pas echt over het model wanneer het klaar is. :)

pelle[= schreef:
mooie pre-shade hebt en wat verschillende kleurtonen had je met wat filters een heel mooi model neer kunnen zetten met mooie dieptewerking. Nu zal je erg hard je best moeten gaan doen als je er wat diepte in wilt krijgen, terwijl dit met wat pre-shading veel eenvoudiger was geweest.


Dit ben ik niet met je eens, diepte kan je ook heel makkelijk maken met een wash gewoon en zwarte wash over het hele model en op grote oppervlaktes weghalen met een shuursponsje (het zachte gedeelte). Het ziet er vaak ook better uit want met een pre-shade krijg je dat soort overspray effect. Je ziet van die kleine spuitertjes langs de rand waar de echte kleur zit. Ten tweede heb ik nog nooit op een tank een zwarte lijn gezien en met pre-shade zie je vaak van die lijntjes die eigenlijk nergens op slaan. en ookal verweer je het heel heftig je blijft het zien. Met een zwarte wash gaat het alleen in de kleine hoekjes. Het verdunde mengsel loopt in den naadjes met het effect dat je ook diepte krijgt.

@allemaal: Nu kunnen we de rest van ons leven hierover disscusseren maar dat heeft geen nut. We hebben onze eigen manieren en als mr.vdh er niet voor kiest. naja big deal hij zoekt het zelf toch uit?
Dit hierboven was mijn menig dus het was geen aanval ofzo.

Kornelis

Wat Kornelis zegt ben ik het ook mee eens, met wat washes en dergelijke kan je nog steeds een goed resultaat krijgen.
En bovendien is het model ook nog lang niet af en ga ik hem ook nog verweren, dus is het inderdaad mischien al wel wat te vroeg om nu al te zeggen dat ik veel meer met dit model had kunnen doen terwijl hij nog niet af is.




Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement