Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 12 aug, 2012 14:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 20:33 pm
Berichten: 3690
Woonplaats: Pforzheim, Duitsland
Jaja we kunnen weer verder :)
Zojuist wat stof gespoten. Ik vind het zelf wel redelijk geslaagd voor een 1e keer. Hoop dat het op de foto's goed te zien is. Ik heb hiervoor Vallejo Sandy Brown en Sandy Yellow gebruikt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 aug, 2012 16:10 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Het is inderdaad lastig te zien, neemt niet weg dat het totaalplaatje al wel leuk lijkt!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 aug, 2012 16:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 20:33 pm
Berichten: 3690
Woonplaats: Pforzheim, Duitsland
Nog een paar fotokes. Blijft lastig te zien, maar foto's blijven toch leuk =)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 aug, 2012 17:39 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Natuurlijk zijn foto's leuk! Dit wordt namelijk een erg brute bak en dus leuk om te zien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 aug, 2012 20:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 20:33 pm
Berichten: 3690
Woonplaats: Pforzheim, Duitsland
Enkel nog de antenne's. Zit nog te twijfelen tussen het uittrekken van een stuk sprue of kijken voor bv een dun stukje ijzerdraad. Dat laatste lijkt mij mooier. Maar eerst nog een goed stuk draad zien te vinden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 aug, 2012 9:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 01 mei, 2005 10:39 am
Berichten: 2205
Ziet er goed uit Marco. Stofsessie lijkt me geslaagd. Ik zou zelf, op een paar logische plekken, dit nog ietsje verder aanzetten met (droog!) pigment. Dan is het verschil tussen: weinig stof (I)...HEEL weinig stof (II) en geen stof (III) ook een stuk groter. Nu is de overgang wat lastig te zien.

Snap je wat ik bedoel? (Volgens mij hanteer ik niet de meest duidelijke uitleg :mrgreen: )

Gr,

Jurrie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 aug, 2012 21:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 20:33 pm
Berichten: 3690
Woonplaats: Pforzheim, Duitsland
Ik snap wat je bedoelt. Heb enkel geen pigmenten in huis en nog nooit mee gewerkt. Ik zal de tips zoiezo meenemen naar een volgend model :) Op de foto's is de stoffigheid een heel klein beetje te zien. In het echt is het veel duidelijker en meer aanwezig. Baal er wel van dat ik het niet goed op de foto krijg, maar tja niets aan te doen. Nu iig nog opzoek naar 3 mooie dunne stukjes ijzerdraad voor antenne's en die er nog ff opzetten :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 aug, 2012 22:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 jan, 2008 0:06 am
Berichten: 263
Gewoon ijzerdraad of koperdraad is overal wel te vinden (elektrasnoer, binders van vuilniszakken, binddraad voor in de tuin, etc). Het nadeel daarvan is dat het heel makkelijk knikt en dus niet mooi recht blijft. Dat is wel weer te fatsoeneren, maar je blijft bezig...

Wat ik wel heb zien gebruiken is een stukje (gebruikte) metalen gitaarsnaar. Dat is heel veerkrachtig en knikt dus niet zo makkelijk. Is in verschillende diktes beschikbaar en een gebruikte (gebroken) kost je waarschijnlijk niet meer dan een vriendelijk woord. Je moet alleen even op zoek naar een vriendelijke gitarist in je omgeving (of hier op het forum).

Wat betreft de pigmenten / stof: als het zo subtiel is dat je het niet goed op de foto krijgt, is het waarschijnlijk precies goed. Op de foto's komt het in ieder geval mooi subtiel over. En in plaats van gelijk (dure) pigmenten te kopen kun je het ook proberen met vermalen pastelkrijt. Voordat de 'pigmenten in potjes-rage' losbarstte deden modelbouwers eigenlijk niet anders. Pastelkrijt (de droge variant, dus NIET de wasco / vetkrijt versie) even over een schuurpapiertje halen en het poeder met de vinger of - beter nog - met een kwastje aanbrengen. Bij de betere kantoorboekhandel of kunstschilderwinkel zijn ze per stuk te koop. Of je kijkt eens bij de Action of een soortgelijke winkel. Koop je waarschijnlijk een hele doos voor weinig (maar dat is dan inclusief kleuren die je vrijwel zeker niet zult gebruiken)...

En in het kader van 'elk nadeel heb ze voordeel (of iets dergelijks)': Als het niet bevalt, veeg je het er ook zo weer af. Wat weer jammer is als het wel bevalt, want dan zul je voorzichtig met je model om moeten gaan. Je veegt het er immers zo weer af... :wink:

Grtz
BigBear


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 aug, 2012 11:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jul, 2012 23:56 pm
Berichten: 121
Mooi model , en de tip over de krijt ga ik ook onthouden kost in ieder geval minder geld dus dat is zeker de moeite waard....

_________________
''Carpe Diem''


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 aug, 2012 18:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 20:33 pm
Berichten: 3690
Woonplaats: Pforzheim, Duitsland
Bedankt voor de berichtjes, tips en informatie :)
Nu is mijn vraag, wat zijn de diktes van gitaarsnaren? Ik heb net geGoogled en kom zat websites tegen waar ze te koop zijn. Maar er staan nergens maten bij. Kan iemand me helpen aan informatie over de diktes van gitaarsnaren? Deze vraag had ik nooit verwacht op een modelbouwforum :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement