Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 25 jun, 2012 20:15 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Ook hier geld, wat minder heftig doen met de stoffigheid. Ik zou er nog een keer voorzichtig over heen gaan met een wat lichter kleurtje....

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jun, 2012 20:45 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Inderdaad, als dit nog niet gefixeerd is, zou ik er driekwart proberen af te halen maar het is vast te laat daarvoor. Dit lijkt nu baksteenstof dat er over gestrooid is, je kan pigmenten best mengen zodat ze subtieler worden. Hier had je er de helft wit of geel moeten onder mengen. Hoe breng je het pigment juist aan? Je moet een subtiele manier zoeken, het mag geen cake vormen op het plastic. Ook moet het pigment op alle plaatsen zitten waar het stof terecht kan komen, dus ook tussen de tracks en de hull. Het camouflagenet dat je gemaakt hebt, ziet er wel mooi uit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jun, 2012 12:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Nog een update! Ja, ik ga snel omdat ik deze week lekker veel vrije tijd heb. Helaas ga ik waarschijnlijk de einddatum niet halen, omdat mijn moeder dit weekeind wil gaan kamperen. Tips/truc's comments, welkom want ik kan ze wel gebruiken :)

Foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik zal vandaag nog wel wat foto's maken in daglicht (deze waren gemaakt in de schemering)

gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jun, 2012 14:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 aug, 2011 13:36 pm
Berichten: 1116
Woonplaats: Katwijk
Ziet er goed uit, alleen 2 commetaar puntje: er zit nog wat plastic (ben de naam vergeten, van hoe dat nou ook alweer heette :oops: :oops: ) bij de mitrailleur houder. Misschien nog even met je mesje er langs gaan. Het poppetje is niet heel duidelijk, maar het lijkt of de randen van de helm ook een huidskleur hebben. Misschien nog even met een penseeltje er langs gaan.

Maar voor de rest ziet het er super uit, kan een beetje afkijken heb deze ook nog ergens :oops: liggen. :D

gr,
jurjen

_________________
Wie het kleine niet leert, doet toch wat verkeerd.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jun, 2012 14:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Flash :wink: maar ik had dat beetje flash nog niet gezien, bedankt voor je comment. Over t pupke: dat lijkt door de foto, in het echt is. Dit niet.

Gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jun, 2012 14:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 aug, 2011 13:36 pm
Berichten: 1116
Woonplaats: Katwijk
Was even zoeken maar heb nog een puntje gevonden:
http://blog.roodo.com/slpman/13ff4713.jpg
Zie de mitrailleur, die heeft onder het geweer nog een zand kleurtje. Bij die van jouw is de metalic/zwart achtig. Misschien met nog wat verf er over heen gaan?

militairtje schreef:
Flash :wink:

Dat was hem, dan zie je weer dat ik ook weer een dagje ouder wordt :mrgreen:

gr,
jurjen

EDIT;maar een link neergezt, anders werd er een moderator kwaad dat ik een te grote plaatje heb neergezet :D

_________________
Wie het kleine niet leert, doet toch wat verkeerd.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jun, 2012 14:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Die foto van jou, da's n amerikaa., ik heb n britse;) ... dus ook n andere machinegeweer volgens mij... én, kijk maar bij mn begin post, daar zijn die ook zwart (nr 9 van revell)

gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jun, 2012 15:06 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Het ziet er al goed uit hoor, alleen vind ik de kleur van de pigmenten niet mooi, die zijn voor een land als irak net wat te donker.
En zoals jurjen ook al zij, de kleur van het statief van de MAG klopt niet:

Afbeelding

Maar ook de kleuren van het uniform van het figuurtje kloppen niet;
Die camo hoor zo te zijn:

Afbeelding

Ik zou de figuren zo bij zo nog wel even een beetje bijwerken. Maar voor de rest ziet het er allemaal al erg leuk uit! :D
Succes,


Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jun, 2012 15:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Het statief klopt wel, ik zie zelfs dat ik nog wat meer zwart ervan moet verven, en ook 't binnenkant van het luik dat open staat. Waarom? Nou, omdat ik een foto heb van de echte tank als referentie materiaal. Deze staat ook in het begin van het topic, maar om het voor jullie makkelijk te houden :mrgreen: :
Afbeelding

Kwa pigmenten, klopt, ze zijn iets te donker... Ik zal kijken of ik ze nog wat kan afzwakken door er met een lichtere pigment eroverheen te gaan.

De camo, tsja.... ik ben slecht in figuurtjes schilderen, en ga daar in de vakantie ook zeker op oefenen. Maar het gaat mij nu (nog) even niet of de camo correct is, maar dat het er goed uitziet :brouw: . En voor mijn doen, doet dat het redelijk :)

gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 jun, 2012 15:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Ben ik weer! Misschien dat ik de einddatum ga halen :) .
Ik heb met wat restant PE 3 riempjes gemaakt voor op het doek (om het vast te binden zeg maar). Deze heb ik geverft in gun metal, dit leek mij persoonlijk wel mooi. Of dit historisch correct is, dat weet ik niet. Ik noem het: modelbouwelijke vrijheid :mrgreen: . Ook heb ik alle ''raampjes'' nog een keer geverfd met royal blue van tamiya, en heb ik nog wat dingen bijgeschilderd. Ik zie nu ik de foto's bekijk dat ik nog wat dingen bij moet verven (het camera'tje dat rond kan draaien is niet helemaal netjes geverfd bijvoorbeeld). Ook verdienen de periscoopjes nog wat meer aandacht. Ook heb ik bij nog een camera de ''omlijsting'' zwart geverfd, dit omdat dit op de foto's ook redelijk zwart kleurt (donker).
Sommige dingen wilden totaal niet op de foto, dus hiervan heb ik de beste foto ervan gepakt.
Pic's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En een flesje die in het dio'tje komt te liggen, dit om de ''saaiheid'' van het zand wat te breken:
Afbeelding

Update out, tips, tric's, en comments, welkom!

gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement