Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 7:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 11 jan, 2006 14:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 dec, 2005 19:59 pm
Berichten: 26
mede brouwers, nav dit topic:

[link]http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2993[/link]

ga ik beginnen aan een US m41 walker bulldog van Tamiya, die ik vandaag gehaald heb. icm een eduard detail set
(facinatie voor US trucks, met name m24 chaffee;))

Ik wil hem een beetje volgens dit kleurenschema gaan verven:
(m24 chaffee)

Afbeelding

ik wil kan er alleen pas volgende week aan beginnen:'( ivm tentamens :? Ik zal in topic alle van alle stappen fotos posten zodat jullie hopelijk goeie tips en op/of aanmerkingen kunnen geven :lol:

Voor als nog wil ik vragen"hebben jullie goeie tipz voor dit model? msch een heel mooi kleurschema en goede weatherings technieken? ik ga hem niet airbrushen ( dit ga ik pas doen als ik wat verder gevorderd ben;)

alle tips en alles is welkom!!!!!

Groeten Hollywood


Laatst bijgewerkt door hollywood op ma 23 jan, 2006 17:46 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 jan, 2006 15:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12251
Woonplaats: Eibergen
Hallo hollywood,

een mooi kleurenschema is Olive drab :wink:

Voor wheateren e.d. kijk eens onder deze topic in de andere topics dan weet je voor 99% wat je zoal moet doen om hem ouder te laten lijken.

Ron

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 jan, 2006 17:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 apr, 2005 2:07 am
Berichten: 941
Woonplaats: Den Haag
hallo hollywood,

ik ben benieuwd! ipv de airbrush is een spuitbusje van tamiya natuurlijk ook een optie! je basis laag is dan iig strak, en een mooie weathering is prima te doen ;)

ik heb een boek(je) over de walker bulldog, dus als je vragen hebt dan weet je waar ik ben, hier dus ;)

is de chaffee een van je favorieten? ik heb er een staan hier ergens op de site ;) degene die je gepost hebt is van jim lewis, dat herken ik aan zijn schone stijl. ga jij jouw walker bulldog ook schoon houden, of ben je iets met verwering ed van plan?

gr,
frans.

_________________
http://www.modelbouwclublier.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 jan, 2006 17:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 dec, 2005 19:59 pm
Berichten: 26
Bowe schreef:
hallo hollywood,

ik ben benieuwd! ipv de airbrush is een spuitbusje van tamiya natuurlijk ook een optie! je basis laag is dan iig strak, en een mooie weathering is prima te doen ;)

ik heb een boek(je) over de walker bulldog, dus als je vragen hebt dan weet je waar ik ben, hier dus ;)

is de chaffee een van je favorieten? ik heb er een staan hier ergens op de site ;) degene die je gepost hebt is van jim lewis, dat herken ik aan zijn schone stijl. ga jij jouw walker bulldog ook schoon houden, of ben je iets met verwering ed van plan?

gr,
frans.


dat spuitbusje van tamiya is iid msch een goeie optie!!! ga er meteen achteraan. dw m24 is inderdaad een van jim lewis!! en is echt mijn all time favorite. jammer dat alleen het model van italeri hier van te krijgen is want die is nou niet echt super...;)

ik wil inderdaad het model schoon houden, met wat lichte gebruiks accenten:)


Als dit model lukt, wil i ker een van AVFclub gaan brouwen, in een diorama met een kapotgeschoten T55 .. maar dit staat op de lange termijn geplant,

Groet holly


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 jan, 2006 18:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 apr, 2005 2:07 am
Berichten: 941
Woonplaats: Den Haag
een walker bulldog met een T55 in een dio? hmmmm iets zegt me dat dat niet realistisch is, maar als jij het moi vind kan alles natuurlijk! het zou wel kunnen lijkt me, maar geen u.s walker bulldog.

de chaffee van italeri, en ik had dan nog echt het oudje, is zeer goed te doen, je hebt echter wel friul tracks nodig en een pe set van bijv royal models (zit ook resin deeltjes bij!) zelf heb ik er ook een jordi rubio loopje bijgedaan, maar das meer luxe/gemakzucht.

wat lichte gebruikt accenten/ dat klinkt heel goed! met alle respect voor jim, zn modellen zijn bijna altijd te schoon, maar das natuurlijk persoonlijk.

als basis kleur zul je van tamiya het busje TS-5 zo uit mn hoofd moeten gebruiken. het is wel een vrij donkere od tint. er is een veel lichtere groene kleur in het busjes assortiment wat ik gebruikte om te nevelen. volgens mij een nummer ergens in de 20......

er zijn ook andere merken met kant en klare busjes! mischien humbroll??? kijk dan heb je meer keuze voor een goede od kleur. mischien dat iemand anders daar iets over weet. ik mix mn eigen verf (tamiya acryl) voor een perfecte olive drab kleur.....

gr,
frans.

_________________
http://www.modelbouwclublier.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 jan, 2006 20:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 08 dec, 2005 16:23 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Papendrecht
mooi onderwerp...als beginner ben ik zeer benieuwd wat je ervan maakt...ik hou je postings in de gaten

_________________
\/\/|/\/\


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 jan, 2006 15:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 dec, 2005 19:59 pm
Berichten: 26
even een paar fotos snel gemaakt. Model is in elkaar gezet en beetje(!)gepimpt:P licht is niet super, maar dat maken we goed bij het schilderen;)

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



commentaar + evt aanvulling = welkome :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 jan, 2006 15:49 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Afgezien van het toepasselijk merk sigaretten (ja toch Frans?) zie ik te weinig om echt wat te kunnen zeggen, zo van de foto ziet het er m.i netjes uit maar een goede belichting zou niet verkeerd zijn :lol:
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 jan, 2006 17:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 apr, 2005 2:07 am
Berichten: 941
Woonplaats: Den Haag
ziet er goed uit! ik zou alleen ff die ene scheve handgreep op de koepel rechtzetten, en de kier op de voorkant plamuren en schuren, voor de rest een strakke bouw. de foto's mogen inderdaad iets lichter.

@bert: lucky strike, daar heb ik nog een leuk verhaaltje over: toen ik millitaria verzamelde had ik een lot van een veteraan gekocht, en er zat een pakje lucky strike bij......een van mn makkers kwam binnen, en vroeg of ik een sigaret had, tuurlijk zei ik, op mn tafel naast die helm :lol: hij rookte er een op, en na afloop vroeg ik m hoe de sigaret uit ±69 smaakte :lol: hij had er niets van gemerkt zei die :lol:

gr,
frans, die dit soort grappen gelukkig niet meer uithaald....

_________________
http://www.modelbouwclublier.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 jan, 2006 17:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 dec, 2005 19:59 pm
Berichten: 26
@ bowe, die greep zal ik inderdaad even recht zetten, de naad voor komt omdat het nog niet verlijmt id met het onderstel dit doe ik later.

zonde dat je die lucky strike open had gemaakt, levert nu een hoop geld op:P -> voor de geintresseerden lucky strike heeft nu weer de groene pakjes uitgeven van 1916. msch een leuk weetje waaromd de pakjes wit zijn geworden: tijdens de oorlog waren de kosten voor de groene inkt te hoog en daarom is besloten de pakjes wit te houden 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement