Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 16:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 jan, 2006 16:00 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Het ziet er mooi uit! Alleen is de cabine niet wat te netjes of is daar een reden voor? Bv, net uit de fabriek en gepoetst :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 jan, 2006 17:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 11:04 am
Berichten: 844
Woonplaats: Haaksbergen
Ik moet jullie teleurstellen heren, hoewel ik dit gevaarte ook in een Desert Storm uitvoering had kunnen bouwen vond ik het na een aantal enkelkleurige panzers tijd voor iets anders. Vandaag dus maar begonnen met de camo. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er een beetje tegen opzag, omdat ik eigenlijk nog niet echt veel ervaring heb met het spuiten van camo. Ja, de Corsair van de BCC, maar dat was grotendeels langs maskers, en dit moest zonder. Maar ja, niet geschoten is altijd mis, dus hier de eerste plaatjes...........

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De tekeningen in het bouwschema waren heerlijk onduidelijk voor wat betreft de kleuren, maar ik denk dat ik er redelijk uit ben gekomen. Wel zijn er een aantal plaatsen (achterkant en voorkant laadbak, voorkant motorhuis, achterkant cabine) waarvan het patroon niet aangegeven is, dus daar moet ik maar een beetje improviseren. Verder moet ik ook de kraan nog spuiten, dus klaar zijn we nog lang niet :lol:

@Antonin : er is ook nog niets aan het geheel geweathered. Die cabine komt er nog heel anders uit te zien !

@Frans : zoals je aan de eerste 2 plaatjes kunt zien ben in de Luchs nog niet vergeten :wink: Wel grappig trouwens, is die Luchs nou zo klein of die Oshkosh zo groot ?

Ik zal proberen nog wat meer plaatjes met een wat minder drukke achtergrond te schieten.

Grtz,
Michel

_________________
Mijn bescheidenheid is minstens zo groot als mijn ego.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 jan, 2006 23:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12251
Woonplaats: Eibergen
Ik heb zelf niet zo op camo patronen ( heb ik altijd ruzie mee :? ) maar ik vind dit er wel goed uitzien.

Ron

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 jan, 2006 23:50 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Zeker een mooi schema, al had ik de middensecties van de zwarte cammo iets donkerder gespoten om ze duidelijker uit te laten komen. Deze voertuigen werden toch goed onderhouden incl de verflaag
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2006 0:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 11:04 am
Berichten: 844
Woonplaats: Haaksbergen
@Bert : je hebt gelijk, ik heb denk ik teveel verdunner aan de NATO black heb toegevoegd, waardoor de dekking niet optimaal is. Maar goed, de kraan moet ook nog gespoten worden, dus dan kan ik meteen nog wat correcties uitvoeren hier en daar (ik zie nog wel een paar plekjes :oops: ).

Zal denk ik niet voor donderdagmiddag gebeuren, want 's avonds is het licht in de spuitcabine (lees : keuken :wink: ) helemaal bagger voor spuitwerk.

Grtz,
Michel

_________________
Mijn bescheidenheid is minstens zo groot als mijn ego.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2006 2:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 apr, 2005 2:07 am
Berichten: 941
Woonplaats: Den Haag
@michel: pas die luchs niet in de laadbak van je oshkosh? :P

de camo vind ik geslaagd, maar (en dat ga je dus ook doen las ik al) het zwart mag iets meer aanwezig zijn dan dat t nu is.....

gr,
frans.

_________________
http://www.modelbouwclublier.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 jan, 2006 20:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 11:04 am
Berichten: 844
Woonplaats: Haaksbergen
De afgelopen dagen weer wat verder geknutseld aan de Oshkosh :

Afbeelding

De kraan gespoten, evenals hier en daar nog wat correcties, vervolgens het geheel met wat Parket Plus mooi in de glans gezet en de decals aangebracht. Nou, ik weet niet of de decals van Revell standaard zo kl*ten zijn, maar ik vond ze erg vervelend. Ze zaten op het moment van plaatsen op het model al bijna direct vast, terwijl ik gewend ben om ze dan nog wat heen en weer te kunnen schuiven om ze precies goed te leggen. Nou ja, het is uiteindelijk toch min of meer gelukt, al heb ik er 2 weer verwijderd omdat ik er niet tevreden over was. En toen viel mijn flesje met MicroSol ook nog om :evil:

Afbeelding

Door mijn eigen klunzigheid ben ik de sleepogen (of hoe noem je die dingen) aan de voorzijde waarschijnlijk kwijt. Ik had ze vanochtend apart gelegd (de cabine kan niet verwijderd worden als ze op hun plek zitten), bovenop mijn Xacto zaagbakje. Vanmiddag had ik het bakje nodig om de banden, die ik net in de Parket Plus had gezet, aan cocktailprikkers 'geregen' in te kunnen laten drogen. Je raad het al...... ik heb in gedachten het zaagbakje gepakt en realiseerde me pas veel later dat die sleepogen er nog bovenop lagen. Ze zullen nu ergens in de kamer of keuken liggen :cry:

Voor vandaag is het in elk geval weer mooi geweest. Morgen even kijken of de MicroSol zijn werk goed heeft gedaan, de restanten wegpoetsen, nog een laagje Parket Plus en dan kan er een begin worden gemaakt met de washes en dergelijke :D

Grtz,
Michel

_________________
Mijn bescheidenheid is minstens zo groot als mijn ego.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 jan, 2006 21:04 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ziet er erg strak uit zo, mooi hoor
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: comment
BerichtGeplaatst: za 21 jan, 2006 21:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Ik vind hem mooi.
Kun je de voorruiten er nu wel goed in plaatsen?

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 jan, 2006 23:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12251
Woonplaats: Eibergen
Hij gaat er steeds beter uit zien :wink:

Ron

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement