Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 3:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2013 18:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 jan, 2013 22:39 pm
Berichten: 62
Woonplaats: Haarlem
Okay....

Ik deed mijn kast vanmiddag over na het thuiskomen van lesgeven en er viel wat op mijn hoofd.
Meestal word ik kwaad als iets mij pijn doet. Maar ditmaal niet ;-)

Afbeelding

Daarna kwam ik op dit topic http://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopi ... PGPNmfuric

En dacht.. Dat is vet... (Niet dat 1:72 te vergelijken is.... maar goed.. ik heb een voorliefde voor tanks ^^)

Afbeelding

De doos gelijk even uitgepakt :
Afbeelding

Nu stap twee... Bepalen welke versie het wordt.... Volgende stappen volgen.. (* zoals meestal met volgende stappen *)

Het leuke van dit model is wel dat ik het alleen doe met alle spullen die ik voorradig heb. Vooral omdat mijn budget extreem geknepen is op dit moment.

Edit: Na een hele grote liefde voor de Poolse stad Wrocław wil ik heel graag 1 van de 2 Tigers bouwen die in Festung Breslau gevochten hebben... Nu eerst maar wat meer info opzoeken hierover. Als iemand deze heeft dan heel graag.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2013 18:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
Leuk, die Tijgertjes altijd. Ik blijf het een mooie tank vinden. Nu is 1/72 niet echt mijn schaal (ik ben meer van de 1/35) maar hoewel ik het niet bouw vind ik het wel altijd leuk om te volgen. :) Ik ben benieuwd!

tankeriv schreef:
...na het thuiskomen van lesgeven...


Welk vak geef je? Of geef je les op de basisschool? Dit vraag ik even vanwege de nieuwsgierige geest van een middelbare scholier. :wink:

Greetz

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2013 18:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 jan, 2013 22:39 pm
Berichten: 62
Woonplaats: Haarlem
pelle[= schreef:
Leuk, die Tijgertjes altijd. Ik blijf het een mooie tank vinden. Nu is 1/72 niet echt mijn schaal (ik ben meer van de 1/35) maar hoewel ik het niet bouw vind ik het wel altijd leuk om te volgen. :) Ik ben benieuwd!

tankeriv schreef:
...na het thuiskomen van lesgeven...


Welk vak geef je? Of geef je les op de basisschool? Dit vraag ik even vanwege de nieuwsgierige geest van een middelbare scholier. :wink:

Greetz


Ik geef Nederlands. Voor Polen die Nederlands willen leren ;-)
Ik kom ook vrij vaak in Polen. Vandaar ook mijn liefde voor Wrocław. Ik vind dit persoonlijk één van de allermooiste steden. Maar dat is een mening he ;-)

Mijn laatste bouw is ook 1:35.
Mijn volgende wordt een T-55 op 1:35 en ik zag bij Sjaaks modelbouw een JS-2 en een T-34 en een KV-1 en een T-80UD en een T-90... Allemaal 1:35....
En ik ben bij voornemen deze allemaal te bouwen ^^.

Oh... Ik heb trouwens iets met Russische tanks :-P
En Duitse tanks...
En ook wel met Amerikaanse tanks.....

Eeehr... met tanks <3


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2013 19:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 aug, 2009 19:48 pm
Berichten: 172
Woonplaats: Eerbeek
Mooi tankje dit! Ik heb een voorliefde voor vliegtuigen maar een voertuig op zijn tijd is ook mooi. Ik heb al eens de andere revell tiger kit gemaakt, en dit was een mooi kitje om te bouwen..

Op welke school geef je les? Wij hebben op school ook een afdeling waar onder andere Polen zitten die Nederlands moeten leren..het zou zo kunnen zijn dat je hier les geeft..(tsja die nieuwsgierige aard van de middelbare scholier.....)

Succes met deze kit!

Jur


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2013 19:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 jan, 2013 22:39 pm
Berichten: 62
Woonplaats: Haarlem
Jurr schreef:
Mooi tankje dit! Ik heb een voorliefde voor vliegtuigen maar een voertuig op zijn tijd is ook mooi. Ik heb al eens de andere revell tiger kit gemaakt, en dit was een mooi kitje om te bouwen..

Op welke school geef je les? Wij hebben op school ook een afdeling waar onder andere Polen zitten die Nederlands moeten leren..het zou zo kunnen zijn dat je hier les geeft..(tsja die nieuwsgierige aard van de middelbare scholier.....)

Succes met deze kit!

Jur


Ik geef les in Haarlem.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2013 0:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Ah, een Tiger, die is altijd mooi!
Toch nog een mooi aantal onderdeeltjes voor een 1:72, genoeg detail.
Over de slag bij Breslau, het enige wat ik voor nuttigs heb kunnen vinden, is dat de twee Tigers in de FAMO fabriek waren voor reparatie voordat ze ingezet werden.
Misschien weet MarChant hier mee over, hij heeft erg veel verstand van de Tweede Wereldoorlog.
Succes verder! :mrgreen:

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2013 1:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Tomska schreef:
Misschien weet MarChant hier mee over, hij heeft erg veel verstand van de Tweede Wereldoorlog.


Ach, ik lees wel eens wat...maar toch bedankt! :brouw:

Tomska schreef:
Ah, een Tiger, die is altijd mooi!
Toch nog een mooi aantal onderdeeltjes voor een 1:72, genoeg detail.
Over de slag bij Breslau, het enige wat ik voor nuttigs heb kunnen vinden, is dat de twee Tigers in de FAMO fabriek waren voor reparatie voordat ze ingezet werden.


Veel meer dan dat weet ik helaas ook niet. Als ze er al waren, dan ben ik bang dat er zeer weinig referentiemateriaal over te vinden zal zijn.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2013 11:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 jan, 2013 22:39 pm
Berichten: 62
Woonplaats: Haarlem
Ik denk dat ik maar afzie van mijn Breslau Tiger want er is gewoon niet genoeg data over beschikbaar.
Doe later wel een Panther of T-34 in die setting.

Welnu ik heb in één van mijn boeken een mooi Normandië schema gevonden.
Foto's volgen. Zit n.l. nu in de auto:-p


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2013 19:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 aug, 2009 19:48 pm
Berichten: 172
Woonplaats: Eerbeek
Hopelijk stond je aan de kant van de weg tijdens het schrijven van het bericht, we weten hoe gevaarlijk smartphone gebruik tijdens het rijden is :wink:
Ik zit in Apeldoorn op school, ligt wel een flink eindje van Haarlem maar het had gekund..
Ben benieuwd naar de Normandië versie die je gaat maken, wordt het een three-tone?
Succes!

Jur


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2013 20:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 jan, 2013 22:39 pm
Berichten: 62
Woonplaats: Haarlem
Jurr schreef:
Hopelijk stond je aan de kant van de weg tijdens het schrijven van het bericht, we weten hoe gevaarlijk smartphone gebruik tijdens het rijden is :wink:
Ik zit in Apeldoorn op school, ligt wel een flink eindje van Haarlem maar het had gekund..
Ben benieuwd naar de Normandië versie die je gaat maken, wordt het een three-tone?
Succes!

Jur


Deze wordt het :
Afbeelding

Kijk de basis die staat al :
Afbeelding

Nu twijfel ik of ik er een motor voor ga bouwen (* voor de looks *).
Maar ik twijfel. Het is wel 1:72... Dus je ziet er amper wat van.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement