Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 17 dec, 2010 12:51 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Is dit ding allang klaar, moet je schreeuwen om commentaar (hoe herkenbaar!!) en tot mijn schaamte heb ik ook geen commentaar erop gegeven hoewel ik dit draadje vaak bekeek. :oops:
Dit is echt een cool ding geworden, het was echt een noodoplossing van de Duitsers om overal wat rijdt op een gegeven moment een kanon op te plaatsen. Wat Reitze al aangaf zou je de tandwielen nog kunnen bewerken. Reitze geeft goede tips.
Het houtwerk is heel mooi geworden, je hebt daar echt je best op gedaan.
Toevallig ga ik mijn Panther in dezelfde kleuren doen, alleen ga ik iets meer groen erin verwerken. Met het spuitwerk van jou is niets mis, die klus is goed gelukt. Chipping rond het kanon vind ik goed gelukt, wellicht wat kleurvariatie erin de volgende keer om oude en nieuwe schade te simuleren. Dat is ook iets waar ik mee aan de slag moet. Ook zou ik wat meer gechipt hebben op de plekjes waar ze lopen.

Als je het van een afstand bekijkt dan heb je hier een modelletje waar je trots op mag zijn! :brouw:
Eelco

Ps. dat geen commentaar geven is iets wat ik ook meemaak. Bijv. bij mijn 2 Japanse vliegtuigjes. Daar is het commentaar ook heel summier :(.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 dec, 2010 15:10 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Reitze man, daar kan ik wat mee!

bierma1984 schreef:
ik heb je model een even zitten bekijken en ik vind dat je leuke RSO gebouwd hebt ( jij was toch een vliegtuig bouwer??) .

Ik zie mezelf eerder als een 'allesbouwer', maar meestal geraak ik niet voorbij de vliegtuigen :P

bierma1984 schreef:
Wat mij ook op viel was de stand van de schietbuis. hij staat namelijk op het punt dat hij zijn projectiel uitspuigt. nu weet ik niet of er een verhaal achter zit , maar ik dacht ik meld het even ;)

Goed opgemerkt, was het zelf vergeten. Die staat los en had ik dus naar achter geschoven om ergens beter bij te kunnen tijdens 't verweren. Die staat nu dus weer naar voren.

bierma1984 schreef:
ik kan niet zien of je rubbere gedeelte van je wielen geschildert hebt. Je zou het loop vlak (het deel wat over tracks gaat) nog een tikkeltje zwart kunnen maken.

Nee, heb ik niet gedaan, ik heb er wel over getwijfeld. Op het moment van schilderen. Op de kit en boxart kon ik namelijk niet terugvinden of deze wielen wel een rubberen loopvlak hadden of niet. En later ben ik er met pigmenten over gegaan dus dacht ik van 'je ziet het toch (bijna) niet meer'.

bierma1984 schreef:
Verder zou je de tanden van je drive sprockets nog een metaal kleurtje kunnen geven met een potlood. het zelfde geld voor het loopvlak van je tracks

Was gebeurd. Alleen heeft dat mijn onlogische volgorde niet overleefd :P Ben erna nog met extra pigmenten erover gegaan, waardoor het weer allemaal bedekt was. Even overdoen dus.

bierma1984 schreef:
Tevens kun je nog met verschillende tinten bruine pigment een soort stof/ bagger op je achter laten.

Jep, kan. Maar daarvoor moet ik dan wel eerst meer tinten halen, en dat laat mijn budget momenteel niet echt toe :( Zal het onthouden voor de volgende.

Eelcog, thanks. Er zijn inderdaad nog wel mensen genoeg die het fenomeen kennen. Even schreeuwen blijkt dan wel te helpen :P

Aan de rest, ook bedankt voor de reacties uiteraard. :)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 dec, 2010 16:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 01 sep, 2009 16:07 pm
Berichten: 348
Woonplaats: Breda
Dit beestje heeft stalen wielen, dus maar goed dat je er geen rubberen gedeelte hebt opgeschilderd.



Bruce


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 dec, 2010 18:08 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Kijk, dat dacht ik al :) Op foto's was wel een donkerder vlak te zien, maar dat zal dan slijtage zijn van tegen de tanden van de drive sprockets te schuren. :)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 dec, 2010 19:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 feb, 2008 16:19 pm
Berichten: 938
Woonplaats: vollenhove
Bruce Oomen schreef:
Dit beestje heeft stalen wielen, dus maar goed dat je er geen rubberen gedeelte hebt opgeschilderd.



Bruce


Bruce je hebt gelijk mijn excuus.

Reitze

_________________
Projecten: Sherman M4A4 75mm , Pak 40


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 dec, 2010 16:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 nov, 2008 17:36 pm
Berichten: 1075
Woonplaats: Ieper (België)
hoi,

Je mag er trots op zijn op je modelletjes,

mooie camo :wink:

Grtz

jonathan :brouw:

_________________
Bezig: Renault re 20 turbo 1/12(pauze)
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Mijn modelbouwsite: http://users.telenet.be/BrickStar/siteJonathan/index.htm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement