Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 10:45 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 dec, 2005 19:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 11:04 am
Berichten: 844
Woonplaats: Haaksbergen
Ronald ook bedankt :D

Persoonlijk kan ik een sjippie op zijn tijd best waarderen hoor, ook de paprika......... of Texas Barbecue Pringles, Dorito's, hmmmmmm :lol:

Tsja, de volgende kit : ik heb keuze uit o.a.

1. Tamiya King Tiger Ardennes 1:35
2. Tamiya Schwimmwagen 1:35
3. Dragon Pak 40 1:35
4. Gunze Sanyo Jagdpanzer L48/L70 1:35
5. Trumpeter....... eh....... zo'n Duits beutepanzer ding ..... 1:35
6. Revell Oshkosh 1:35
7. Revell Tante Ju 1:48 (vliegtuig :shock: :shock: :shock: :shock: )
8. Zo'n gipsen bunkerding van Verlinden 1:35

En zo nog wat zaken. Nummer 1 en 2 zijn eigenlijk bedoeld voor een Ardennen offensief dio, dus die komen waarschijnlijk nu nog niet aan de beurt. Ik zit te denken aan die Oshkosh, da's modern en dus eens iets anders :wink: Of wie weet, een vliegmesjien :shock:

En ik moet natuurlijk die Verlinden figuur en het USS Bunker Hill dio nog afmaken........... en de Luchs moet ook nog in een simpel diootje komen te staan.

Grtz,
Michel

_________________
Mijn bescheidenheid is minstens zo groot als mijn ego.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 dec, 2005 20:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 11 nov, 2005 10:32 am
Berichten: 3730
Woonplaats: Rijssen
Ik zou zeggen: Doe de Tante Ju :lol:

_________________
Herintredende modelb(r)ouwer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 dec, 2005 21:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Junkers, plies? ik heb hem hier ook liggen, de Airline versie, dat wel, maar de onderdelen zijn hetzelfde. Je zou mij er een plezier mee doen als je de Ju gaat doen, als die net zo mooi gaat worden als deze tank, dan... :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 dec, 2005 0:03 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 apr, 2005 2:07 am
Berichten: 941
Woonplaats: Den Haag
hoi michel,

dat ziet er puik uit! dat je extra werk van je chipping hebt gemaakt is te zien, en dat betaald zich uit! ik zie zelfs een heel duidelijk tint verschil in de chippings, er zitten hele verdunde tussen, die kun je meenemen naar je volgende project ;)

ik vind het project nu al een zeer geslaagde, je hebt mij als niet duits bouwer ff een gevoel geven dat ik ook zo'n duits panzer gelb ding wilde, maar ik kon me nog net bedwingen ;) :lol:

maak dit project lekker rustig af voordat je mijn fout maakt en alvast een andere kit uit de kast trekt. erover nadenken kan wel, en ik hoop dat t een tank word, dan kun je vormbehoud en hopelijk progressie laten zien ;)

gr,
frans.

_________________
http://www.modelbouwclublier.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 dec, 2005 0:46 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Docprog vergeet zijn landingsbaan dio :lol: Tante Ju lijkt me ook leuk om te volgen. En Docprog hoe vaak eet je groen grijze karbonade :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 dec, 2005 11:08 am 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Michel, mijn compimenten voor deze tank, hij is echt zeer goed geworden.

Het volgende pakket denk ik niet over mee, want daar heb ik bij mezelf al genoeg moeite mee :) .

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 dec, 2005 12:52 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Aflakken en wegzetten, niets meer aan doen. Schitterend model, hoop beschadiging aan dit voertuig, veel gebruikt in de strijd enzo.
Nee klassewerk zo
Foto's heb ik even vastgezet op mijn Harddisk als referentie

BertUS (die zou willen zien dat je een US model zou maken met dezelfde chippingjob)

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 dec, 2005 13:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 11:04 am
Berichten: 844
Woonplaats: Haaksbergen
Mensen bedankt voor de feedback, ik moet er eerlijk gezegd een beetje van :oops: :oops: :oops: :oops:

@Frans : let maar op, ooit zie je het licht en ga je ook zo'n fraaie Tiger of Panther bouwen :wink:

@BertUS : grappig dat je dat zegt, ik heb gisteren in de winkel een tijdje staan kijken naar de US Marines Sherman van Italeri........ ik heb 'm niet mee genomen omdat ik niet wist of ie kwalitatief een beetje ok was (kan bij Italeri behoorlijk verschillen is mijn ervaring). Ik weet dat Academy ook een Marines Sherman heeft. Aan de andere kant, een Sherman vind ik ook wel weer een beetje een cliché tank om te bouwen. Misschien een Chaffee ? Hmmm, moet ik nog maar es een paar nachtjes over slapen ! Die Oshkosh is trouwens wel een US bakkie, maar modern, en dus naar ik mag aannemen met weinig of helemaal geen chippings.

@Antonin : nee hoor, ik ben het Bunker Hill project zeker niet vergeten :wink: Karbonade eet ik niet zo vaak :lol:

Grtz,
Michel
(die er nog niet helemaal uit is qua volgende project)

_________________
Mijn bescheidenheid is minstens zo groot als mijn ego.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 dec, 2005 13:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 11 dec, 2005 16:29 pm
Berichten: 84
Woonplaats: Terborg
DocProg schreef:
Die Oshkosh is trouwens wel een US bakkie, maar modern, en dus naar ik mag aannemen met weinig of helemaal geen chippings.


Voor militaire voertuigen die in een grootschalig conflict zijn gebruikt (zoals WOII) zijn chips realistisch. Echter, zodra mijn eigen voertuigen zijn ingezet en er zijn beschadigingen opgetreden dan worden ze bijgeverft om te zorgen dat eea niet gaat roesten oid. Bovendien is de verf op deze voertuigen radar absorberend en chips zorgen ervoor dat deze eigenschap wordt verpest.

Ik denk dus dat je voor moderne tanks, als je ze wat verweerder uit wil laten zien, moet laten lijken alsof ze zijn bijgeschilderd op sommige plaatsen.

Jeroen

_________________
www.hieronymusonline.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 dec, 2005 13:47 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
JA klopt Jeroen, maar in 'Nam werd niet veel geschilderd evenaals in Kurks (WW2) Als er al geschilderd werd was het het cammo
Nu is vaak na oefening dat de bemanning weer aan het werk gezet wordt
(Men neme 10 liter diesel en 1 leter verf, voertuig glimt en commandant blij :lol: )
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement