Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 22:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2007 21:17 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Ik laat nog even zien tot waar ik gekomen ben dit weekend. De ondergrond heeft een kleurtje ontvangen, donkerbruin en daarover heb ik geneveld met brongsroen. Dit was weer te sterk naar mijn zin, dus heb ik daar nog over geneveld met een mix van dat bruin en groen. Zelf vind ik het wel redelijk acceptabel. Het muurtje heb ik in het grijs gestoken, dat breekt dan wat meer. De plassen die je ziet, zijn P+, ik wil een modderige, natte omgeving. De Parketplus laat ik lekker uitharden, volgend weekend zie ik wel wat het is.

De PaK zelf dan, die heeft een zwarte wash gekregen. Ik weet niet goed wat ik er nog meer kan aan doen buiten met modder klooien? De schop moet ik nog bijwerken BertUS, heb je goed gezien ;) Wat betreft de chips, kom ik niet meer aan. Ik vind ze niet meer zooo streperig na de wash, ze zijn zelfs behoorlijk vervaagd, plus je gaat die plek maar moeilijk zien door het muurtje. Wat een toeval zeg :mrgreen: Chips op die stelpoten en spaken doe ik nu ook niet meer. Op zn grendels: MODDÛHHR :mrgreen:

Zoals je ziet zijn er behoorlijk wat voetafdrukken. Ik ga de figuren uit de kit gebruiken, dit zijn een commandant, lader en richter. Verder heb ik nog een paar oude figuren die ik ga strippen en ook ga gebruiken. Met name een officier ofzo die door een verrekijker tuurt, en onder het schuin omhoog gaande deel van de muur komt een soldaat met een machinegeweer + een soldaat die de kogelband geleidt. Foto's dan nu :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog tips om de ondergrond wat te breken? Hoe maak ik bijvoorbeeld mos? Een struikje hier en daar, zou dat ook niet iets zijn? Prikkeldraad eventueel en waar?

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2007 23:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
Hoi,

ik zou de bovenkant van het muurtje iets ongelijk matiger maken, misschien met vat putty.

Bosjes en struiken':

http://members.home.nl/khd/Modelbouw/bushes.pdf

Misschien als idee....

Gr
Helge

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 sep, 2007 17:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 03 jun, 2007 19:04 pm
Berichten: 1774
Woonplaats: Berkel-Enschot
Het muurtje vind ik wat minder. Nou lijkt het net zo'n speelgoed ding. Niet van die schuine lijnen en dan ophouden. Het is nu niet zo natuurlijk.

Lars


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 sep, 2007 0:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 22:34 pm
Berichten: 79
Die muur staat daar wat verloren. Onderdeel van een huis? Een vloer, stoep,... ervoor? Snel gemetseld door een lokale Bob der Bauer?

Je zou er wel wat boomstammen neer kunnen leggen; loop met het mooie weer de tuin eens in en verzamel wat takjes van gelijke dikte. Dammetje bouwen, takken ertegenaan en de afscheiding is meteen camouflage van zo'n Pak nest...

Eric


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 sep, 2007 0:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 03 mei, 2006 13:53 pm
Berichten: 1474
Woonplaats: Regio Mechelen, stad in volle vaart
Het muurtje lijkt me veel te recht....echt wel een parallellogram. Neem anders langs de schuine zijkant een paar stenen weg zodat die schuine lijn wordt doorbroken.
De linkerkant van het muurtje , wanneer we achter de pak staan, klopt volgens mij niet....Ik heb nog nooit een muurtje gezien, waar alle stenen er van onder door zijn weggenomen.
Het idee van de pak achter een muurtje te plaatsen vind ik wel geslaagd...maar wellicht maakt een muur deel uit van een gebouw....misschien kan je met wat stenen die je eventueel over hebt, de onderste rij(en) bakstenen van muurtjes imiteren die er vroeger eventueel stonden.
Het klinkt misschien wat wazig...anders leg ik het nog wel es uit...

Dirk

_________________
Huidig Project:

BMW 635 csi


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 sep, 2007 17:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jun, 2007 17:28 pm
Berichten: 242
Woonplaats: schipluiden
een klein vraagje hoe heb je dat moder gemaakt

_________________
Can't stop the Coletrain Baby

Augustus Cole(Gears of War)

http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... hp?t=24654


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 sep, 2007 17:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 18 sep, 2007 16:39 pm
Berichten: 1451
Woonplaats: Tilburg
Inderdaad, ik ben het eens met de meesten. Je muurtje is te clean, te recht, te mooi. Er mogen stukken vanaf, gaten erin en eventueel wat meer gebogen...

_________________
Panzergrenadier 1:16 zien?
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20165

Panther kijken?:
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18851
Theres nothing like the smell of a wash in the morning.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 okt, 2007 18:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 okt, 2007 16:03 pm
Berichten: 158
met welke kleur verf heb je het kanon gechipt ??( kun je het nummer geven ? :lol: )


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 feb, 2008 14:50 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Goed, lang geleden dat ik hier nog eens wat postte :oops:
maar eens wat vragen/opmerkingen beantwoorden eerst...

@mardi: ik denk dat dat revell 378 of 78 is, een donker grijs...
Over het muurtje: ik heb wat aangepast, helaas daarvan nog geen foto's. Ik heb de bovenrand met plamuur besmeerd waardoor die oneffenner is, een stuk langs de zijkant uitgehakt zodat het geen recht parallellogram meer is en hier en daar wat bakstenen uit miliput erbij gegooid. Ik kijk later wel of ik eventueel nog met struiken ofzoiets ervoor aan de gang ga.

@king tiger: gewone polyfilla plamuur op een grondplaat en in vorm laten drogen, daarna Revell 84 (aardekleur of lederbruin is dat) erover ge-airbrusht.


Wat heb ik intussen gedaan? Gestudeerd, andere projecten voorang gegeven, moed verzameld om de figuren te schilderen... Voor een eerste serieuze poging vind ik het resultaat wel acceptabel. Let op, de figuren zijn nog lang niet klaar, ik werk echt in delen...

Ik ben begonnen door een soort groen te mixen (oja, nog even vermelden, dit project is pseudo-historisch-correct ;) als't mij goed uitkomt, dus als ik zin heb of het mooi vind bouw/schilder ik historisch correct, anders doe ik lekker mijn zin ;) ) uit een groen met wat grijs en heb dat op de figuren gekliedert. Deze figuren zijn oude wat ik ooit eens (pre-brouwers ;) ) schilderde en ik heb ze niet in de ovenreiniger gezet wegens geen zin ;) Daarna heb ik wat lopen vloeken en zoeken hoe ik dat klein grut zou schilderen. Volgende stap was basiskleur wat donkerder en dan maar washen met de bedoeling om wat diepte te creëren, gevolgd door een drybrush met basiskleur en wat huidskleur. dan wat klein grut geschilderd, met name de lederen tassen, gasmaskerkoker (in antraciet), veldfles. Vervolgens de gasmaskerkoker gedrybrusht met donkergrijs en een wash met zwart gegeven. De lederen tas kreeg eerst een schilderbeurt met bruin, revell 85 dus en daarna een laagje revell 84, donkerbruin wat niet te sterk verdund was. Ik vind het resultaat wel goed :)

Afbeelding

Hier zie je de amunitietassen nog zonder donkerbruine behandeling.
Afbeelding

En daarna ben ik wat met huidskleur gaan spelen, ik heb op goed geluk een kleurtje gemengd uit revell huidskleur, 35, oker, 88 en een drupje karmijnrood,36. Dit is het resultaat:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier en daar zie je nog sporen van het vorige schilderwerk, maar dat wordt nog weggewerkt ;)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wanneer het volgende komt weet ik niet, figuren zijn niet bepaald mijn favoriete onderdeel :roll:

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 feb, 2008 16:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 aug, 2007 11:31 am
Berichten: 1748
Woonplaats: Zwolle
de opening van de muur vind ik iets te nep...je krijgt nooit zo'n mooie V-vorm in de muur. ik zou dan kiezen om staps/traps gewijs bakstenen eruit te snijden, alsof ze er met een moker tegenaan hebben gemept om de loop over de muur te krijgen.

en ik ben het de anderen eens dat het muurtje een beetje miniem is, ik geloof wel als je hem eenmaal mooi geverft hebt en geweatherd dat ie wel mooi staat. ik zou dan wel beide kanten van de muur, schuin laten oplopen of gewoon recht.
misschien nog een paar zandzakken voor of achter de muur om de boel wat aan te kleden.

ik ben benieuwd...vind het wel mooi.
het modderlandschap is wel ff wennen op zo'n kale grond.

_________________
Greetz Michel

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement