Bedankt heren voor de positieve reacties. Leuk om te lezen!
Speciaal voor Bert

, de tracksporen achter de tank.

Ik heb ze gisteren/van de week overigens pas aangebracht. Dit omdat ik er toen pas achterkwam wat ik al langere tijd bij de ondergrond miste. De tank kruist een zandweg. En dus zou je gezien het gewicht van een Panther wel duidelijke sporen mogen verwachten. En ik vind het daarnaast wat toevoegen aan de ondergrond. Daarom een mengsel van dezelfde samenstelling als waarmee ik het zand op de tracks heb aangebracht, aangebracht op de ondergrond en er stukken ongebruikte track uit de Panther kit ingedrukt.
Daarnaast ook touwen aangebracht op de jerry can die aan de stukken spare track bevestigd is en verschillende onderdelen op de tank een drybrush gegeven met een German camouflage beige van Vallejo. Ook van een stukje boterhamzaksluiting een antenne gemaakt. Zwart geschilderd en bevestigd.
Ik heb het zand op de tracks voorzien van de al genoemde oil earth wash. Na het drogen van het pigment vond ik de aanblik te licht.
En Huib, meer pigment aanbrengen laat ik me geen twee keer zeggen. Dabben met pigment is echt geen straf.

Dat dus gedaan. Ook de onderste rand van de Schürzen lichtjes meegenomen met pigment aanbrengen. Als het hele loopwerk vies is, dan zullen de onderste randen ook wel wat zand meepakken.
Ik heb tijdens de bouw even gespeeld met het idee om takken op de Panther aan te brengen als camouflage omdat, wat jij ook aangeeft, veel Duitse voertuigen in Normandië inderdaad rijdende bossen waren. Referentiefoto's genoeg waar dat op te zien is. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat er dan niet of nauwelijks iets van de gespoten camo te zien zou zijn, net wat je zegt. Dan had ik het bij de Panther bij de dark yellow basiskleur kunnen houden, maar ik wilde dit keer perse mijn grenzen wat verleggen en proberen camo te spuiten.
Met bovenstaande is de Panther klaar en daarmee komen we een stuk dichterbij het afronden van het dio waarvoor ik deze Panther heb gebouwd. Hieronder de eindfoto’s voor zover je natuurlijk van eindfoto’s kunt spreken. Die zijn er uiteraard pas als het dio inclusief de figuurtjes klaar is.
Wel weer de Panther op de ondergrond gezet voor de aanblik.