Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 14:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 23 mei, 2023 12:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 07 jul, 2021 14:11 pm
Berichten: 18
Ook de romp staat wat verder in elkaar. Doordat een deel van de romp van metaal is, heb ik wat moeite gehad met het bevestigen van de nodige plastic onderdelen. Verder heb ik wat figuurtjes toegevoegd uit een doosje van Revell. In mijn ogen een leuke toevoeging en begin langzaam een idee te ontwikkelen om het model later in een diorama te verwerken. Hoe en wat ben ik nog niet helemaal uit.... work in progress zullen we maar zeggen ;-)

photo 581050

photo 581049

photo 581048

photo 581047

photo 581046

Ook de geschutskoepel staat redelijk ver in elkaar. een aantal delen zijn al, in een vlaag van enthousiasme, geschilderd. Dit gaat dus overnieuw wanneer het model gespoten gaat worden.

photo 581052

photo 581054

photo 581053

En de figuren die de bestuurder en commandant moeten gaan voorstellen.

photo 581055

photo 581056

photo 581057

Tot zover de update...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 mei, 2023 19:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 jun, 2015 18:55 pm
Berichten: 74
Ga deze zekers volgen. Vind dit toch wel een van de mooiere voertuigen. Nu nog een keer voor de lens krijgen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 mei, 2023 21:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 07 jul, 2021 14:11 pm
Berichten: 18
Weer de tijd genomen om wat aan de AAV te werken. Omdat het een hele tijd geleden is dat ik aan modelbouw heb gedaan is de bouw ook een soort ontdekkingsreis geworden. Ik verbaas me over wat er allemaal gebouwd word met simpele middelen en als ik niet aan het bouwen ben verslind ik de bouwverslagen die op het forum te vinden zijn.

Ik heb geprobeerd om van een paar dunne koperdraadjes een paar antennes gemaakt en die vervolgens achterop de AAV heb geplaatst. Het was even doorbijten maar ze zijn in mijn ogen redelijk geslaagd.

photo 581373

photo 581372

photo 581375

En toen ik toch aan het freubelen was meteen maar eens geprobeerd om wat camo netten te maken die op de romp van de AAV gehangen moeten worden. Het idee was om dit van een gaasverbandje te maken. Dus een aantal stukken afgeknipt en ze in twee tinten zand/bruin te spuiten.

photo 581376

photo 581378

photo 581377

Vervolgens, nadat de verf droog was de stukjes gaas opgevouwen en met houtlijm vastgeplakt zodat er een acceptabel pakketje camo-net zou ontstaan.

photo 581379

photo 581380

De knijper is erop gezet om het gaas goet bij elkaar te houden tijdens het drogen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 mei, 2023 21:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 07 jul, 2021 14:11 pm
Berichten: 18
Inmiddels zijn de hoofdonderdelen voorzien van een eerste laag primer van Tamiya. Vond het even spannend om met een spuitbus aan de gang te gaan...

photo 581381

photo 581384

photo 581385

photo 581386

photo 581387

De antennes moeten weer opnieuw recht getrokken worden zie ik terwijl ik de foto's plaats, maar dat komt goed.

De binnenkant van de AAV was even schrikken. Denk dat ik de spuitbus met primer iets te dicht bij het model heb gehouden waardoor er een soort antislip vloer is ontstaan.

photo 581388

Gelukkig is er straks niets meer van te zien, maar geeft wel aan dat ik nog een hoop bij te spijkeren heb. De buitenkant van het model is redelijk strak opgedroogd.

Dat was hem weer voor nu. Tips, trucs en opbouwende kritiek is altijd welkom......


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 mei, 2023 0:54 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11864
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Heb je mogelijk geprobeerd om 2 lagen met de spuitbus te leggen? Het lijkt of de tweede laag de eerste heeft doen loskomen, doordat daar de vloeistof opgehoopt raakte. Houd voldoende afstand van het model en beweeg er met de spuitbus een paar keer langs, niet blijven stilstaan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 mei, 2023 20:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 07 jul, 2021 14:11 pm
Berichten: 18
Vandaag een poging gedaan om de AAV de eerste laag met woestijnkleur te geven. Ik heb gekozen voor "desert yellow (XF-59)" van Tamiya. Waarom?? eigenlijk omdat ik dat vanuit mijn jonge jaren gewend was.... gebruik van Tamiya verf.

Hier het resultaat

photo 581428

photo 581426

photo 581425

photo 581429

photo 581427

De kleur valt donkerder uit als ik verwacht had en hoop dat het nog goed gaat komen wanneer ik een shading laag ga aanbrengen. voor die shading heb ik "Buff XF-57" in gedachte al begin ik nu wel een beetje te twijfelen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 mei, 2023 22:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 07 jul, 2021 14:11 pm
Berichten: 18
StevenVD schreef:
Heb je mogelijk geprobeerd om 2 lagen met de spuitbus te leggen? Het lijkt of de tweede laag de eerste heeft doen loskomen, doordat daar de vloeistof opgehoopt raakte. Houd voldoende afstand van het model en beweeg er met de spuitbus een paar keer langs, niet blijven stilstaan.


Dank Steven voor je commentaar. Denk dat het een combinatie was van te lang op een plek blijven en de afstand van de spuitbus tot het model ;-)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 jun, 2023 1:02 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Hey Leen, de gekozen kleur is een prima basis maar zoals je zegt wel wat aan de donkere kant, vooral als je later ook nog met wash gaat werken. Mijn advies zou zijn om je basiskleur te mengen met wit en daarmee te gaan shaden. Een lichte dry brush / geschilderde high lights aanbrengen werkt ook goed als je een model een wat lichtere kleur wil geven.



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 jun, 2023 16:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7918
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi werk.
Stukjes zoals de antenne hou je best voor laatst. Of je houdt de koper veer en vervangt de antenne door een haartje van een veegborstel. Deze zijn heel wat flexibeler en bestand tegen stoten enz...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 jun, 2023 18:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Euh... Aparte verschijning.

Ben niet zo van deze pantsers, maar valt me wel op dat de naad tussen onderkant en bovenkant op het model duidelijker aanwezig is dan op de echte. Is dat een bewuste keuze of ga je de naad nog dichten?
LeenB schreef:
photo 541281

photo 581373

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement