Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 30 mei, 2023 7:16 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Wat een tegenslag, gelukkig kom je er vanaf. Dit moet je buiten modelbouwgebied ook parten spelen... De Panzer 2 lijkt nu wel de eindstreep nabij. Benieuwd naar de decals.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 jun, 2023 20:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Gelukkig wel Steven en inderdaad het was niet alleen op modelbouwgebied.

De decals,
Lang over gedacht welke panzer divisie het zou worden en uiteindelijk wordt het de 7e panzer division onder leiding van Erwin Rommel. De 7e Pantserdivisie stond ook bekend onder de bijnaam “Spook Divisie” (Gespenster-Division).
In mijn zoektocht naar de betreffende decals kwam ik 2 setjes old-skool Verlinden dry transfers uit de jaren '90 tegen in mijn voorraad. Ja.....die worden het

photo 581478

Dus dat wordt een keer er op wrijven in plaats van airbrushen, de kruizen zijn van Cartograf.

photo 581474

photo 581473

photo 581475

photo 581476

photo 581477

De loopwielen heb ik onderhanden genomen met een wash en beschadigingen. Daarna een vernislaagje erover.

photo 581479

Met een beetje geluk kan ik dit weekend verder met de panzer met pinwash, weatheren enz enz

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 jun, 2023 17:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Even off topic en toch ook weer niet :mrgreen:

De panzer heeft ondertussen wat laklagen gekregen en staat te wachten op de weathering, hiervoor heb ik wat aangeschaft en dat aan het testen op een proefstukje.
Dus was het tijd om aan de figuren verder te gaan. Voor mijn ruime pauze had ik alles aangeschaft om de gezichten te schilderen met acrylverf i.p.v. olieverf.
Veel info over opgezocht en de nodige filmpjes bekeken.......maar wat ik ook probeerde het was/is niet naar mijn zin. Uniformen gaan prima maar de gezichten :roll:
Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd, en dat hoort ook bij modelbouwen....trail and error.

photo 581641

photo 581643

Waarschijnlijk krijgen ze allemaal de Dubro behandeling.....schoon tot op het plastic.

photo 581642

Omdat vroeg in de oorlog nog decals op de helmen gedragen werden had ik een set gekocht van Peddinghaus. Grote verrassing voor mij dat de decals op één filmlaag zijn geprint. dus heel voorzichtig uitgesneden :shock:

photo 581644

photo 581640

In ieder geval wat gelukt, later deze week eens verder gaan met de panzer.

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 jun, 2023 11:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Hey Ronald,

Vervelend dat het met de gezichten nog niet lukt. Wat is het dat je niet voor elkaar krijgt?
Misschien dat de gezichten de dubro bespaard kunnen blijven. :D

Gave decals trouwens van Peddinghaus. Heb ook decals van die firma en ben er erg over te spreken.

Bas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 jun, 2023 20:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Bedankt voor je reactie Bas. Wat ik niet zo goed voor elkaar krijg is het blenden van de kleuren en ik heb werkelijk alles aangeschaft voor dit nieuwe avontuur. Ook de retarder waardoor het beter zou gaan. Ik ga er nog steeds van uit dat ik iets niet goed uitvoer. Ik heb de methode geprobeerd met het zwart en wit airbrushen en daarna met vallejo zandbruin glazing toe gepast. ook met een grijze ondergrond en daarna basiskleur er op, en met huidskleur glazing geprobeerd. Maar telkens ging het blenden niet naar wens.

Impressie van de "spullen" (is niet eens alles want als modelbouwer ging ik weer volledig ballistic).

photo 581735

Voorheen gebruikte ik een palette met wat basis kleuren olieverf op een huidkleurige ondergrond zoals hieronder.

photo 581733

Het voordeel daarvan (vind ik) is dat de verf heel lang bewerkbaar blijft. Voor mij persoonlijk kreeg ik daar een prima resultaat mee. Maar ik ben altijd bereidt om weer eens wat nieuws te proberen en dan baal ik dat het niet lukt :mrgreen:
Hieronder een olieverf gezicht

photo 581732

photo 581734

En opgeven....echt niet :lol:

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 jun, 2023 21:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2012 12:06 pm
Berichten: 392
Woonplaats: Roosendaal
ziet er mooi uit maatje :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jun, 2023 14:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Hey Ronald,

Die olieverfgezichten zien er prima uit. Ik kan je mijn werkwijze sturen als je dat wilt, waarschijnlijk ken je die al want je volgt mijn projecten, hoewel er hier betere figuurschilders zijn. En er in ieder geval meer verstand van hebben. Laat maar weten.

Succes,

Bas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jun, 2023 21:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Thanks Bas, ik had al even gezocht naar je uitleg hierover. Ga dat zeker eens proberen, ook nog veel op youtube gekeken en ook dat ga ik eens uitproberen.....moet een keer lukken toch :lol:

Dit weekend tussen al het BBQ geweld ook nog tijd gevonden om wat te prutsen. eerst de tracks eens onderhanden genomen met een mix van metalcolor acryl van Vallejo. De tracks krijgen in een later stadium ook nog een stoflaag.

photo 581905

photo 581907

photo 581906

Vorig jaar ergens een pot dry ground pasta van AK aangeschaft om daarmee droge modder te creëren op de tank. Deze is op acryl basis en na gebruik heb je maar heel even de tijd om het te bewerken met water. Daarna droogt het mooi mat op. De basis laag heb ik aangebracht nu verder met pigmenten en pastelkrijt.

photo 581910

photo 581908

photo 581909

photo 581911

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 jun, 2023 19:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Kleine update....

Ik had een foto gezien van de loop op de panzer met daarin 2 matte "handgrepen"......nou dat wil ik ook

photo 582033

Dus afplakken maar (gaat gelukkig niet veel tijd in zitten :roll: ) Tamiya mat zwart gereed gemaakt voor de brush en opgebracht.

photo 582034

Ik had iets meer resultaat verwacht....maar ja het is te zien, soort van :lol:

photo 582035

Ik wacht ondertussen op nog wat spulletjes die ik besteld heb dan hoop ik deze panzer en diorama af te ronden.
Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 jun, 2023 13:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2012 12:06 pm
Berichten: 392
Woonplaats: Roosendaal
is goed gelukt met die matte delen inderdaad :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement