De volgende stap zijn de fenders. De antisliproosters zijn al redelijk fijn uitgevoerd, maar bij Voyager kan het altijd nog een beetje delicater.
Met de platte frees is het voorste deel makkelijk op te schonen.
De Airwaves-zaag doet weer dienst voor het ronde stuk, zodat er nauwelijks uitschieters zijn.
De nieuwe roosters zijn makkelijk te plaatsen.
De opvulling is wat moeilijker omdat de lengte exact moet zijn, maar de positie van de stukjes is goed aangegeven.
Nu is de verbetering toch te zien. Naast de dikte van de plaat zijn er ook bevestigingsbouten in het rooster.
De plaatsing van de fenders is ook goed te doen omdat er op het chassis al een stukje aangegoten is.
Deze klemmen komen op de middelste fenders. Van de moeizaam op maat gesneden stukjes draad is nog bijna de helft terug weggesprongen.
De klemmen houden twee stokjes op hun plek, deze stokjes zaten achteraan ook al. Naar de functie heb je het raden.
Boven de voorste pootjes zitten steunen voor de motorbehuizing. Let op hoe dun die plaat is en hoe de buitenkant omgeplooid is.
Dat zijn weer details die in de doos niet gerespecteerd worden. Daar is de steun veel dikker uitgevoerd alsof het om een balk gaat. Ook Voyager biedt hier geen soelaas, dus heb ik maar zelf wat messing bovengehaald. Het zou wel weer een avond werk zijn. Hier zijn de steuntjes al uit de plaat gesneden.
Er zijn boringen uitgevoerd waar de openingen moeten komen.
De omtrek rond de boringen wordt uitgesneden.
Na heel wat vijlen en met een bolle hamer slaan zijn de steunen keurig en recht.
Hier zijn de puntjes afgesneden en is er een plooilijn ingegraveerd. Dit materiaal is tweemaal zo dik als het aluminium waar ik gewoonlijk mee werk, het breekt zomaar niet op een snijlijn.
De steunen worden geplooid.
Hier zijn ze alle vier klaar om te bevestigen op het chassis.
De steunen pasten goed, maar het bleek dat de hoek tussen de korte zijden toch wel 90 graden had moeten zijn en er is een kleine afwijking te zien. Waarschijnlijk moet ik dus de korte plooi nog even opnieuw doen of de zijde met de paspinnetjes bijvijlen.