Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 0:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 21 okt, 2012 11:33 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Nog steeds ben ik bezig met de chipping, ik probeer nu eens alles met een penseeltje te doen. Dat is verdomd lastig! Op referentiefoto's van modellen door pro's zien die chipjes er zo verdomd mooi uit maar om ze zelf dan te doen... Ze zijn snel te groot of te streperig. Tevens is het zo dat als ik na een dag weer naar het model kijk ik weer nieuwe dingen zie waar ik wat op moet doen of wat aangepast moet worden. Zo blijf je wel even bezig. :titter:

Eerst maakte ik met een zandkleurtje al chipjes. Dat zandkleurtje maakt ik soms wat lichter of donkerder om er al wat variatie in te krijgen. Daarna kleurde ik de chipjes in met donkerbruin.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna ga ik met een roestwashje spelen en die maak ik op plekjes waar dat wat meer speelt. Ik gebruikte verschillende oliekleurtjes om er weer wat variatie in te krijgen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo krijg je al een beetje een idee van het geheel. Details moeten nog geverfd worden, tracks en wielen moeten behandeld worden, stof en modder, etc. Het ziet er nu nog allemaal glimmerig en rommelig uit maar door de laatste matte laklaag zal alles mooi samentrekken.

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 okt, 2012 18:12 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Nou daar heb je overduidelijk een hele boel werk inzitten. Ik vind het erg mooi, maar probeer er nu dadelijk wel een halt aan te roepen voordat je over the top gaat!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 okt, 2012 21:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
Ik vind het ook een prachtig geheel, de chips zijn echt mooi gelukt. Ik vind dat Heico gelijk heeft, als je er nu nog meer aan toe gaat voegen word het wat te veel. De verwering is precies goed zo!

Greetz

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2012 21:58 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met een geduchte tegenstander, de M36 Jackson. Doch blijft de KT een enorm gevaarte!
Afbeelding

December '44. Ach so,wir gehen ff Antwerpen ein nemen!
Afbeelding

April '45. Scheisse! Nu moessen wir die Heimat verteitigen.
Afbeelding

Juni '45. "Hey Willy, this is a really big pussy!".
Afbeelding

"Ob's stürmt oder schneit, Ob die Sonne uns lacht, Der Tag glühend heiß, Oder eiskalt die Nacht. Bestaubt sind die Gesichter, Doch froh ist unser Sinn, ist unser Sinn; Es braust unser Panzer Im Sturmwind dahin!" panzerlied
Afbeelding

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2012 22:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
wauw, wat is 'ie prachtig geworden, heel overtuigend. Leuk verhaaltje, ik moest toch wel lachen :lol: Die laatste foto is erg goed gephotoshopt, als ik niet had geweten dat het een model was, had ik gewoon gedacht dat het een museumstuk was die een tochtje maakte... :)

Trouwens, bedankt dat je als (enige) iets in de galerij hebt geplaatst, ik hoop dat anderen dat nu ook gaan doen.... T'is nu een beetje een stille boel daar.... :lol: :oops:

Greetz

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2012 23:45 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Photoshop met Eelco! Leuk hoor.

Je model zelf: het groen blijf ik niet over doorgaan, je chipping ziet er erg gaaf uit. Je verdere verwering past er goed bij, maar word het niet eens tijd dat je fatsoenlijke foto's gaat maken?

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 nov, 2012 0:18 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Hey kerels,

Ja, lachen hè die foto's. Dat heeft een vriend van me gedaan.

Het was een leuk model om te maken en kon er op los met nieuwe technieken om eens uit te proberen.

@Heicow, ik zal jou eens groen maken! En volgens mij zijn mijn foto's nog altijd beter dan je 1.5 megapixel gsmcameraatje in een halfdonker schuurtje waar je continu rommel op de achtergrond ziet. :lol:

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 nov, 2012 0:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Er is toch niks mis met het groen?
Prachtig model geworden, hele leuke foto's!
Mooie verwering, niks op aan te merken!

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 nov, 2012 11:00 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Das geen rommel Eelco, das georganiseerde bende.... :|

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 nov, 2012 12:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 12 mei, 2012 15:24 pm
Berichten: 196
inderdaad erg geslaagd.Toppertje.En wat zo'n model er mooi uitkomt met een achtergrondje.Ieder model verdient een mooie dio.Anders komt ie niet tot zijn recht.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement