Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 12:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 09 apr, 2012 11:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 aug, 2009 12:37 pm
Berichten: 3485
Woonplaats: den Belgiek
Wauw zeg, dat dakje is zeker goed gelukt. Knap scratchwerk

Cor


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 apr, 2012 20:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 29 dec, 2009 10:56 am
Berichten: 68
Woonplaats: Enschede
He hallo,

Aan het einde van een productief paasweekend nog even een overzicht van de vorderingen.

Vandaag voornamelijk druk geweest met het inbouwen van wielkasten. Deze zitten niet in de kit en het zag er dan ook een beetje lullig en speelgoedachtig uit. Ik heb een sloop Ferrari 288 GTO gebruikt als donor, en met het nodige snij en plakwerk is de basis gelegd. Ook hier geldt dat het nog bijgewerkt moet gaan worden met Milliput

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen ik eenmaal bezig was met de wielkasten, heb ik gelijk maar besloten de onderkant ook maar te vervangen door wat scratchwerk. Het orgineel moet een beetje lullig vastgeklemd worden en heeft een lomp stuk plastic aan de achterkant nodig om achter vast gezet te worden. Dat lompe stuk plastic is weggesneden en zowel aan de voor- als achterkant heb ik een nieuw stuk ingelijmd.

Aan de achterzijde van de 'voorklep' zat ook nog een gedeelte wat open moest.

Afbeelding

De luchtinlaten aan de achterzijde gaan in het echt dieper als de variant van ARII. Dus deze ook maar gescracht

Afbeelding

En zoals op de foto van het origineel te zien is, moet er aan de andere zijde ook nog een benzineklep in komen. Ook de rand aan de bovenzijde moet nog wat dikker worden.

Afbeelding
bron: http://www.dayerses.com

De luchtinlaten aan de voorzijde weer deels dichtgemaakt met een stukje halfgebogen plastic plaat aan de binnenzijde. Rechts moet nog een extra gat komen. Op de foto lijkt het rechter gat groter als het linker, dit is in het echt niet echter niet zo. Niet helemaal als het origineel, maar het komt in de buurt.

Afbeelding

Afbeelding
bron:www.uncrate.com

Ten slotte de eerder gemaakte gaten van de achterlampen weer dicht gemaakt. Deze zullen ook met Milliput worden opgevuld en glad geschuurd, zodat ik de lampen op de juiste plaats (iets naar binnen en meer in het midden (van boven en beneden) kan plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding
bron:www.fastestlap.com

Ook nu heeft het best weer wat tijd gekost, maar als dagbesteding op een regenachtige paasdag prima te doen.
De volgende stap is weer kleien met Milliput om het grove plakwerk weer een beetje in het juiste model te krijgen en rustig bedenken hoe ik werkende deuren ga maken.

Tot snel

Arjen

_________________
Op de werkbank:
Van alles en nog wat
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 apr, 2012 20:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 0:28 am
Berichten: 377
Woonplaats: Lelystad
Fantastisch werk Arjen. Je maakt aardig werk van de Arii kit. Mooi idee om de wielkasten te maken. Het is inderdaad een beetje een speelgoedachtig model. Ik heb deze ook nog liggen. In de toekomst ga ik de 906 bouwen zoals deze werd ingezet door het Racing Team Holland. De 906 wordt dus oranje. Maar het is wel de beste plastic kit die er te koop is. Op Ebay heb ik ook nog een model van Yodel gekocht en dat was pas echt schrikken. Het model klopt voor geen meter en dat zag er pas echt speelgoedachtig uit. Jouw 906 gaat de goede kant op. Maak je de deuren zodanig dat deze ook nog open en dicht kunnen? Ben zeer benieuwd naar je vorderingen.

Eric

_________________
Water is om eieren in te koken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 apr, 2012 8:23 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Dat is een duidelijke beschijving waar ik heel blij mee ben ;)

Ik vind het leuk dat je zo op de details let en ze perfect in schaal weet neer te zetten.

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 apr, 2012 16:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 29 dec, 2009 10:56 am
Berichten: 68
Woonplaats: Enschede
He hallo,

@ Cor, Eric en Arno; Dank voor jullie complimenten. Ik moet zeggen dat ik steeds meer plezier in deze kit begin te krijgen, en dan met name het scratchen. Gaandeweg zal ik ongetwijfeld tegen nog meer dingen aanlopen die ik zal willen veranderen. Maar goed dat er een einddatum is voor de groepsbouw, dat zal mijn enthousiasme een beetje temperen tot haalbare proporties :D

Voor wat betreft de deuren. De insteek is om ze natuurlijk werkend te maken. Ik denk dat ik daar aluminiumplaat van 'nul komma iets' voor ga gebruiken. Op de referentiefoto van de voorzijde is goed te zien dat de deur aan de binnenzijde een frame zit, deze zal ik in mijn model ook nodig hebben om een beetje stevigheid aan het geheel toe te voegen. Maar 'first things first', eerst maar weer eens met Milliput aan de gang.

Tot zover

Groet

Arjen

_________________
Op de werkbank:
Van alles en nog wat
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement