Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 16:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 18 jun, 2012 10:51 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Deze monogram doos (al staat er op deze afbeelding Revell maar voor de rest is de boxart hetzelfde ) van René overgenomen, het leuke hieraan is dat ik hem als kleine jongen ook al eens heb gedaan ( en dan natuurlijk zonder geverfde cockpit etc ) alleen wat groene vlekken, maar dat maakt het des te leuker om hem nou nog een keer te doen.

Afbeelding

Ik sta toch versteld hoe goed de passing lijkt vanuit de dryfit en dat voor een kit uit '87.

In ieder geval hier de eerste in progress foto, de volgende stap zal zijn het binnenwerk in kleur te zetten.

Afbeelding

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 jun, 2012 12:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Wederom een 'Hind', echter nu in de wat grotere schaal 1:48. Ik ben blij dat ik je er een plezier mee heb kunnen doen. Het is een brute bak, maar ik heb er echt de ruimte niet voor.

Succes met dit bakbeest.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 jun, 2012 21:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Heico, ik heb je sms-je even gelezen en dacht dat ik het beste hier maar even kon reageren. Je vraag was waarom er 'danger' staat bij de staartrotor ipv bijv. 'Onacho' (= gevaar).....


Ik weet het niet.

Afbeelding
Hierboven een 'Vietnamees' welke ik vond op het WWW. Bij bovenstaande is wel het gele vlak te zien, maar niet te lezen wat er op staat.

Ik vind ook foto's waarbij ook helemaal niks op de staart zit, zie onder. Wel helemaal clean, overgeschilderd?
Afbeelding

Eind jaren 70 kregen de Vietnameze de beschikking over Hind A's (met hoekige canopy) om in te zetten tegen de Rode Kmer uit Cambodja. Andere uitvoeringen van de Hind heb ik niet gevonden van Vietnam.
Afbeelding

Het lijkt me dat ze de Hind's van Rusland hebben overgenomen, dus waarom er 'danger' op zou staan is voor mij een groot ?.

Nog een plaatje, ook een 'A' met 'Onacho'
Afbeelding

Wellicht dat Dave of iemand anders iets meer weet....

Voor het geval de foto's het niet doen, een linkje naar de google plaatjes

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 jun, 2012 22:16 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dankje Rene, alleen zie ik die bovenste foto niet!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 jun, 2012 23:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik ook niet meer. Je zou kunnen citeren, linkje naar de foto in je browser plakken om de foto te bekijken, opslaan en dan je citaat annuleren.

Daarom had ik ook het google-linkje even geplaatst. :wink: :wink:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 jun, 2012 0:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
De amerikanen hebben er ook een paar. Ex Oost-Duitse machines als ik het goed heb, die ze via west-Duitsland hebben gekocht na de eenwording. Daarbij zou die tekst logisch kunnen zijn. Dit is een Revell USA/Monogram model en verbeeldt mogelijk die amerikaanse versie. Ik heb dezelfde kit maar dan door Revell Duitsland uitgegeven, en die heeft russische "Onacho" en oost-duitse "gefahr" decals.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 jun, 2012 10:45 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
tsjopper bob schreef:
Daarom had ik ook het google-linkje even geplaatst. :wink: :wink:

René


Oeps! Daar had ik ff over heen gelezen :idea:

Maar die zoekopdracht had ik zelf ook al s gedaan :P

ErikZTM schreef:
De amerikanen hebben er ook een paar. Ex Oost-Duitse machines als ik het goed heb, die ze via west-Duitsland hebben gekocht na de eenwording. Daarbij zou die tekst logisch kunnen zijn. Dit is een Revell USA/Monogram model en verbeeldt mogelijk die amerikaanse versie. Ik heb dezelfde kit maar dan door Revell Duitsland uitgegeven, en die heeft russische "Onacho" en oost-duitse "gefahr" decals.


Klopt, maar in deze kit zit er dus een NVA versie ( tenminste dat is wat René me zei )... En ik had het er met René over dat ik de rus waarschijnlijk ging doen, maar toen stelde hij de NVA versie voor... Ja toen ging ik toch een beetje twijfelen maar er staat heel duidelijk Danger op die versie.... Tenminste ik ga er vanuit dat de bovenste de NVA versie is....

De onderste kan ik overigens niet plaatsen....

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 jun, 2012 11:03 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 23 sep, 2005 15:51 pm
Berichten: 987
Waar zien jullie de NVA versie?
(Trouwens, wordt hier nu Nationale Volksarmee (Oost-Duitsland) of North Vietnamese Army bedoelt ?)

Echter, van geen van beide zie ik afbeeldingen op de decalsheet:
1. Afghanistan: Groen-Rood-Zwart met rode ster
2. Tsjechie
3. Sovjet Unie / Rusland
4. Nicaragua


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 jun, 2012 11:52 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Kijk aan, dan zal dat het zijn geweest! Maar dat verklaart nog niet het "DANGER"

de middelste 2 had ik door, de laatste kende ik dus totaal niet.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 jun, 2012 13:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Mijn NVA was ook bedoelt als National Volks Armee, Voormalig Oost-Duitsland dus.

Nu is het ook duidelijk dat een foto-tje plaatsen al weer meer reacties opleverd. Staat bij de handleiding dan niet welke versies er gebouwd kunnen worden?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement