Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 10 sep, 2012 11:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
De 'stickers' fleuren het toestel altijd mooi op he? Dat is het moment in de bouw dat het op de echte heli begint te lijken. Je bent mooi onderweg al.

Als je 1 laag pe over de andere laag pe spuit, heb je dan niet dat de oude laag weer oplost? dit is de reden waarom ik geen pe meer gebruikt behalve voor cockpitglas dan.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 sep, 2012 13:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Met pe, bedoel je P+? PE lijkt me lastig spuiten. Ik heb wel eens meerdere lagen P+ over elkaar geverfd met een kwast, dat oplossen is mij nog niet overkomen. Genoeg droogtijd aanhouden tussen beide lagen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 sep, 2012 16:53 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Het fenomeen dat 2 lagen P+ elkaar oplossen zal je eerder met de kwast hebben dan waneer je de P+ met de aurbrush aanbrengt. Ik seal de decals altijd met een extra laag P+ voordat ik ga washen.
Daarna komt de matte wash en is het uitpakken geblazen.

That beïng said, het decalwerk zit erop, ik moet alleen de pitotbuis nog van witte strepen voorzien, hiervoor ben ik zelf decals aan het maken. Deze strepen ga ik dus op dezelfde manier aan brengen als de raamstijlen van de Payen.
De Helix staat er nu zo bij:
Afbeelding
Afbeelding
Met pitotbuis (dryfit):
Afbeelding
En wederom een ploatje met rotor:
Afbeelding

Nu issie echt bijna af, maar komend weekend is de Brouwersdag, dus ik moet nu nog doorwerken ook. :shock:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 sep, 2012 18:54 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Wel, we zijn er bijna, en ik moet zeggen dat ik niet had verwacht morgen klaar te zijn, ik dacht dat ik wel 2 dagen meer nodig had.
Vandaag is de Helix in de matte lak gezet, zijn de ramen uitgepakt en zijn de 4 kleine vierkantige raampjes met Kristal Klear gemaakt. Dit staat nu allemaal te drogen, en als ik vanavond thuis ben ga ik kijken hoe de boel eruit ziet.

Morgen komen de eindfoto's! :D


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 sep, 2012 21:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik ben benieuwd, met name het Crystal Clear, ik weet dat het er is, ik weet dat het kan, maar ik heb het nog nooit iemand zien doen. Is het wat om 3 november te showen in Hurdegaryp?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 sep, 2012 22:58 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
@ René, ik wil het best laten zien op 3 november. :) Als je het éénmaal hebt gezien is het héél eenvoudig om het te doen.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 sep, 2012 16:10 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Wel, de Helix staat in de vitrine, en morgen mag hij er weer uit om ingepakt te worden voor de Brouwersdag.
Er zijn wat dingetjes die anders zijn verlopen dan de bedoeling was; zo zijn de witte ringen om de pitotbuis niet doorgegaan. Hier had ik zelf decals voor gemaakt, en een aantal van aangebracht, maar na een sol-bad zaten ze er nog niet strak op, en dus heb ik ze maar weer verwijderd. Met het penseel aanbrengen werkt niet.

Zonder verder er omheen te draaien heb ik hier de eindfoto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hoe zien jullie bovenstaande foto eigenlijk? Ik heb hem met Photobucket gekanteld zodat hij recht zou staan, maar ik zie de foto nog steeds dwars... :roll: :?
Afbeelding
Afbeelding

Einde!
Afbeelding

Roept u maar! :)


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Laatst bijgewerkt door Juggernaut op wo 12 sep, 2012 23:15 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Liggende foto gecorrigeerd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 sep, 2012 17:41 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Erg mooie heli geworden! :o
Alleen zou ik de wieltjes nog wel even een beetje bijschilderen.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 sep, 2012 21:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Een foto staat inderdaad nog scheef. Heel mooi hoekig coptertje geworden hoor! Vooral de kleur is erg goed uitgekomen.
Hoop hem zaterdag eens in het echt te kunnen bewonderen.
Gr. Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 sep, 2012 21:45 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Ik weet nu welke kit ik moet aanschaffen om de ouwe Italeri die ik hier gebouwd heb staan te vervangen.
Mooi model geworden Danny.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement