Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 12:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 20 jul, 2011 15:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 jul, 2011 14:51 pm
Berichten: 20
hallo.
ik ben nieuw hier op het forum.
ik heet nikky segers en woon in sterksel (dat licht bij eindhoven)
ik ben 18 jaar jong en ben al verschilden jaren bezig met model auto's.
ik weet niet 100% zekker waar deze moet worden gepost dus post ik de scooter hier neer.
ik probeer zo netjes mogelijk en zo duidelijk mogelijk te typen wat niet mee valt voor mij.
wand ik heb pdd-nos (autisme).

mijn grootse hobby zijn scooters en vandaar dat ik een model van mijn eigen scooter ongeveer na maak.
de gilera runner (c36400)
alleen ik weet nog niet zekker of ik de kapen ook na maak dat moet ik even af wachten,
Afbeelding
het frame heb ik al gemaakt ben ik 3 uurtjes mee bezig geweest (hij is helaas niet 100% recht)
en moet nog even kijken wat ik met de voorvork ga doen.
Afbeelding
de velgen zijn 2 ronden houten blokjes er moet nog iets op worden verzonen.
en het moterblokje heb ik ook al voor een gedeelte klaar alleen de uitlaat nog de carbrateur en radiator en slangen.
Afbeelding

tips en hints zijn van harten welkom :D
gr nikk (als er spel fouten in staan of ergens onduidelijk is graag even melden)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 jul, 2011 23:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
Leuk idee om je scooter na te maken :D

Ik ben zelf een tijd geleden ook bezig geweest met het namaken van mijn Aerox, wat uiteindelijk op niks is uitgelopen...
(foto's van mijn Aerox, heeft intussen wel een Gianelli Extra Chroomhttp://s841.photobucket.com/albums/zz334/General_Custom/Aerox/6-7%20Perso%20Scoot/)

Een tip voor de wielen en remmen e.d. Tamiya heeft een T-max motorscooter als model uitgebracht, mijn idee was om hier onderdelen van te gebruiken. Dit ziet er allemaal namelijk vrij scooterachtig uit.
Afbeelding

In elk geval veel succes, en ik volg :brouw:

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 jul, 2011 0:42 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 jul, 2011 14:51 pm
Berichten: 20
okeej goede tip. mooie rox ook voor deze scooter heb ik ook een aerox gehad alles tuned dr70 :P liep 115 maar omdat ik op beglijd wonen ga kan ik die niet meer houden omdat het te duur is en geen tijd meer voor heb. dus heb ik deze runner gekocht voor langen afstanden (50\400km op een dag) en dan heb ik nog een snor zip staan voor kleine stukjes te rijden de runner is de 20' scooter die in mijn bezit heb.
ik ga probeeren om met zelf gemaakt spul iets te maken het hoeft niet helemaal het zelfde te worden. wand voorvork is al anders geworden ik ga wel richting de runner maar wel met aan passingen zo dat het wel redellijk makelijk te maken is.

gr nikk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 jul, 2011 8:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
20e scooter :shock: Wel heel erg vet :brouw:

Mijn scooter loopt 75km/h (dat is nog te hard, maar goed) Hij heeft 80 gelopen, maar na veel kilometers wordt het toch minder (nu +-35000 op de teller).

On-topic:
Voor de kappen na te maken is roofmate misschien goed spul. Het is erg stevig, maar toch gemakkelijk te bewerken met zaag, veil, rasp,... Ik heb het zelf al vaak gebruikt voor bumpers van RC-auto's omdat het tegen enamel verf kan, stevig is, makkelijk een nieuwe te maken, en vrij goedkoop. Voorbeeld wat roofmate is:http://nbg-web01.opitec.com/img/872/036/872036-01-x.jpg

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 jul, 2011 9:12 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 jul, 2011 14:51 pm
Berichten: 20
okeej bedankt voor de tip. ik ga als eerste proberen met polyester net als bij een echte scooter als dat niet gaat luken dan gebruikt dat spul wat jij zegt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement