Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 14:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 aug, 2009 12:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 aug, 2009 13:19 pm
Berichten: 185
dan moet ik alles maar netjes voorboren he ;)

maandag was de winkel dicht dus gister alles even opgehaald, gelijk even nieuw fineer gehaald (altijd handig), niet echt tevreden over het aanbod qua boten daar, heeft iemand ervaring met sjaaks hobbyshop online bestellen, het zit namelijk nogal ver weg.

ondertussen schiet het dek aardig op, het hutje is klaar. tonnetjes in de beits. en het kanon ga ik vanavond eens naar kijken.
maar eerst de reling maar eens in elkaar zetten ;)
ik zal proberen zo snel mogelijk foto's te maken/uploaden.

mvg ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 aug, 2009 18:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 jul, 2008 23:50 pm
Berichten: 1314
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Ronalddg schreef:
.. heeft iemand ervaring met sjaaks hobbyshop online bestellen, het zit namelijk nogal ver weg.
mvg ronald


Hoi Ronald,
Met het online bestellen heb ik bij Sjaak geen ervaring, kom er wel regelmatig en heb er ook wel eens wat besteld. Het wordt dan netjes doorgegeven dat het klaar ligt, tot nu toe een goed gevoel bij de zaak, wellicht heb je daar wat aan.

_________________
Op de werkbank: Wasa Gundeck 1:24

In de vitrine:
King of the Mississippi
Bon Retour
Chinese Pirate Junk
Nave Egizia
Korean Turtle Warship


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 aug, 2009 18:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 aug, 2009 13:19 pm
Berichten: 185
wim500 schreef:
Met het online bestellen heb ik bij Sjaak geen ervaring, kom er wel regelmatig en heb er ook wel eens wat besteld. Het wordt dan netjes doorgegeven dat het klaar ligt, tot nu toe een goed gevoel bij de zaak, wellicht heb je daar wat aan.


aan zulke reacties heb ik veel, dat geeft mij vertrouwen erin dat ik daar netjes wat online kan bestellen. dus zolang ik niks negatiefs hoor zal ik dat dan ook waarschijnlijk gaan doen, bedankt wim.

groet ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 aug, 2009 19:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug, 2008 17:42 pm
Berichten: 506
Met online bestellen heb ik ook geen ervaring.

Sjaak heeft echter wel de san juan voor mij besteld uit spanje, en dat ging prima. Het had wat vertraging (door artesania) en ook dat heeft ie netjes doorgegeven.

Sjaak regelt dat soort dingetjes allemaal zelf, dus ik weet bijna zeker dat ook online bestellen prima gaat


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 aug, 2009 19:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 sep, 2007 18:12 pm
Berichten: 358
Woonplaats: Middelburg
Heb er wel eens wat online besteld, wat kleine prulletjes zoals tamiya tape... Is natuurlijk geen houten kit van een paar honderd euro maar ik kreeg mijn bestelling per ommegaande en zonder problemen :wink:

Wegens slechte ervaringen bij andere online winkels bestel ik tegenwoordig enkel nog bij winkels waar je ook echt daadwerkelijk kunt zien of ze een bepaald produkt op voorraad hebben.

Richard

_________________
______________________


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 aug, 2009 20:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 aug, 2009 13:19 pm
Berichten: 185
dat is wel het enige wat er ontbreekt, de indicatie of een artikel aanwezig is.
dan zal ik sjaak even een mail moeten sturen of het op voorraad is.

san juan staat ook op mijn lijstje, maar nog niet als 2e.

gr ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 aug, 2009 21:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 jul, 2008 23:50 pm
Berichten: 1314
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Dat lijkt me een wijs plan, de online shop heeft meer artikelen dan in de winkel liggen (of er moet nog een opslagruimte zijn).

_________________
Op de werkbank: Wasa Gundeck 1:24

In de vitrine:
King of the Mississippi
Bon Retour
Chinese Pirate Junk
Nave Egizia
Korean Turtle Warship


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 aug, 2009 17:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 aug, 2009 13:19 pm
Berichten: 185
wim500 schreef:
Dat lijkt me een wijs plan, de online shop heeft meer artikelen dan in de winkel liggen (of er moet nog een opslagruimte zijn).


meeste modelbouwzaken hebben alles uitgestald lijkt mij, maar mailtje is de deur uit en ik wacht geduldig op antwoord.

en om terug te komen op het huidige project, ik kan me fototoestel niet vinden, denk dat me zus hem geleend heeft oid. maar probeer zo snel mogelijk foto's te maken


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 aug, 2009 19:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 aug, 2009 13:19 pm
Berichten: 185
hier dan kort even een snelle update ;)
mijn excuses alvast voor de slechte kwaliteit foto's.

de boot is vrij donker omdat ik wat met beits zit te testen wat voor invloed het heeft op de boot.

roer bevestigd. (hij was iets te kort dus moest er een stuk bij aan fabriceren)
Afbeelding

een hutje,tonnetjes, en de kanonskogels voor op het dek.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en de boot zoals hij er vanochtend bij lag. de reling heeft iemand anders gedaan die interesse had voor hout modelbouw.
maar die vond het een beetje te veel werk dus hout het bij plastic.
Afbeelding

Inmiddels staan alle attributen op het dek, alleen licht deze op de kop omdat hij in de lak zit.
daarna ga ik verder met wat knopen leggen en dergelijke.maar ik moest er even tussen uit ik werd er even gek van.

verder contact gehad met sjaaks hobbyshop, en zodra mijn volgende (niet test) boot binnenkomt krijg ik bericht ;)
maar daar zal ik een ander topic dan over openen, daar zal ik ook veel langer mee bezig zijn.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 aug, 2009 0:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 maart, 2009 13:28 pm
Berichten: 70
Woonplaats: Zaandam
Hallo Ronald,

Jezus... wat ben jij snel aan het bouwen!!
Romp ziet er goed uit, echter 1 puntje van kritiek:
De scharnieren voor het roerblad!
Ik heb even een plaatje van je geleend om het te illustreren.


Afbeelding

Je bent zo snel bezig dat ik het gevoel heb dat je het een en ander een beetje te gehaast afwerkt. De scharnieren horen mooi haaks t.o.v. de as gemonteerd te worden. Een echt schip zou nu niet meer kunnen sturen!
Ik vond het monteren van deze scharnieren ook een pokke werk, maar als je er de tijd voor neemt kun je er echt wel iets moois van maken.
Tip! Vorm de scharnieren eerst volgens de lijn van de romp. Test continu of ze mooi passen (dry-fit). Lijm ze vervolgens eerst op hun plek met secondelijm (lijmresten direct verwijderen) en als het vast op z'n plek zit druk je er de mini spijkertjes in.

Als je de tijd neemt om elk onderdeel/detail van je boot perfect te maken, zul je zien dat het resultaat echt bevredigend is. En dit is volgens mij de essentie van deze hobby, dat je er plezier aan beleefd en dat je trots bent op je resultaten.

Blijf kritisch en heb geduld,
Succes met de bouw en ik blijf je zeker volgen!!

Groeten,
Cleon.

Under consruction: H.M.S. Bounty, constructo


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement