Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 aug, 2008 23:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 jul, 2008 21:26 pm
Berichten: 75
Woonplaats: Rotterdam
Ik heb alleen maar dikke pasjes die ik niet meer gebruik. Verder heb ik geen plasticcard ofzo.

en voor die puntjes, zijn die pasjes te dik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 aug, 2008 0:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
Je zou kunnen proberen ze te schuren, maar dat is je eigen beslissing :).

Joey


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 aug, 2008 0:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 jul, 2008 21:26 pm
Berichten: 75
Woonplaats: Rotterdam
Oke dan ga ik he tog maar proberen. Ik weet niet wanneer maar ik laat het wel weten of het gelukt is of niet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 aug, 2008 15:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 jul, 2008 21:26 pm
Berichten: 75
Woonplaats: Rotterdam
JoeyLeppers schreef:
Ohja, oke misschien kan je ze nog uit plasticcard maken? Tis maar hoe je de motoren bekijkt, als ze in de moteromvang zelf zitten lijken ze al een stuk donkerder. Dus zeker weten doe je het niet :).

Joey


Het zat me niet lekker en ik ben weer eens op zoek gegaan naar een goede foto. Toen kwam ik er achter dat ik in de eerste post deze foto heb gebruikt.

Afbeelding

Hier zie je toch echt duidelijk dat de fanbladen zwart zijn. Ik heb het toch juist gedaan.

Verder zitten de motoren nu in elkaar. Ik moet de naden plamuren en dan opschuren en dan kan ik de buitenkant schilderen.

Dan zijn de motoren af en ga ik weer verder met het vliegtuig zelf. Het schilderen van de romp komt nu wel erg dichbtij :shock:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 aug, 2008 20:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
Ik weet zeker dat ze niet pik zwart zijn, wat geeft je handleiding aan? Die foto is ook ietsie schuin genomen, dus lijken de bladen donkerder.

Joey


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 aug, 2008 21:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 jul, 2008 21:26 pm
Berichten: 75
Woonplaats: Rotterdam
vandaag heb ik 1 motor helemaal verprutst en is nu kappot. Nu heb ik maar 1 motor. Ik baal echt maar ik blijf nog kalm. wat nu?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 aug, 2008 21:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
WAT heb je precies verprutst? Vertel het is rustig en plaats ook misschien wat foto's, en gooi niets weg. Waarschijnlijk valt het nog wel te maken..

Joey


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 aug, 2008 0:54 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
IPPOWER schreef:
Hier zie je toch echt duidelijk dat de fanbladen zwart zijn. Ik heb het toch juist gedaan.


Nou, ik kan je uit eerste hand vertellen dat die fanbladen toch echt metaalkleurig zijn....heb je enig idee hoe donker het kan zijn in zo'n inlaat??
Alleen bij latere modellen zoals de B777 zijn de fanbladen van kunststof gemaakt en daardoor zo goed als zwart.

En zoals Joey al zegt over je motor.....laat wat foto's zien hoe het erbij staat en dan is er misschien nog wat te redden.
Gooi nooit te snel dingen weg want je kan die soort dingen altijd nog eens gebruiken bij een ander project......reserve onderdelen dus.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 aug, 2008 18:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Oei, dat is balen dat één van de motoren mislukt is. Maar misschien kunnen wij je nog helpen met wat tips om het te verhelpen. Dat is het mooie van modelbouw, je kan het vaak wel weer repareren. Dus laat even wat zien van je werk. Mocht het echt niet meer te maken zijn dan kanj e altijd een mail sturen naar Abteilung X van Revell. Zij versturen je vaak een vervangend onderdeel.

Vergeet niet dat we allemaal wel eens een fout maken met ons project, leer ervan, zodat het je niet weer overkomt. Zet het even van je af, stop er even mee en na een tijdje raak je vanzelf wel weer gemotiveerd om het af te maken.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 aug, 2008 20:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 jul, 2008 21:26 pm
Berichten: 75
Woonplaats: Rotterdam
Hallo Brouwers!

Ik zal eens even uitleggen wat er was gebeurd,

Ik was dus bezig met de motoren. Ik had er al één af en ik kon de volgende plamuren en schuren. Ik had geplamuurd het was hard genoeg en ik kon het schuren. Door het te hard en te veel schuren kwam er een scheur in de motor. Ook kwam er een deukje achter in de hoek. Ook zag ik dat de fanblad los was gekomen en naar achteren was gekropen. Na dit trok ik de twee helften uit elkaar en toen brak er ook nog eens een stuk van de achterkant af.

Hierna dacht ik dat ik het niet meer kon repareren. Ik besloot het toch te proberen. De scheur heb ik aan elkaar gelijmd en later eroverheen geplamuurd. Voor het deukje in de hoek heb ik ook plamuur gebruikt. En het afgebroken deel aan de achterkant heb ik aan elkaar gelijmd en daarna erover geplamuurd.

Na dit te schuren ben ik het gaan ontvetten en verfen. Je zag echt totaal niks meer van wat er was gebeurd en hier ben ik erg blij mee.

hier zie je een foto van wat ik tot nu toe allemaal al heb. Ik moet nog aan de onderkant van het vliegtuig plamuren en schuren. Daarna ga ik denk ik beginnen met het witte deel verfen.


Afbeelding

Ik ben blij dat ik het heb kunnen maken!

Mvg,

IPPOWER


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement