Toevallig zat ik hier gistermiddag in van Dublin naar Charleroi in Belgie. Lekker toestel die 737-800 alleen het was alsof je in een stadsbus zat met goedkope gele plastic stoelen bij Ryanair. De KLM-uitvoering was een stuk beter vond ik.
Anyway, even antwoord geven op je vragen:
-Hoe je de cockpit doet is een kwestie van smaak. Ikzelf vind open, transparante ramen het mooist, de ander plakt er gewoon een decal op.
Ik zou hem er zelf gewoon opzetten en de naad tussen het transparante onderdeel en de romp dichtplamuren.
Je kunt plakband of afplaktape gebruiken om te voorkomen dat de plamuur op plekken komt waar je het niet wilt. Vervolgens plak je de raampjes af. Of, als je goede kwastbeheersing hebt schilder je eromheen. (voor spuiten moet je ze wel afplakken). Dan doe je de decal van de omlijsting erop of je schildert dit erop.
-De golflijn is lastig inderdaad. Ik zou zelf het decalvel inscannen en de decals van de gele golflijn strak uit de kopie knippen. Hierlangs zet je een potloodlijn op het model en daarlangs plak je af.
-Ik zou glanzend wit gebruiken omdat dan de decals het beste hechten. Hou er wel rekening mee dat wit heel erg lastig te kwasten is, dus als je een spuitbusje of airbrush kunt gebruiken is dat een voordeel.
-Ik zie dat je met enamel schildert, in dat geval moet je ze uitspoelen in een hersluitbaar potje (jampotje oid) met terpentine of wasbenzine. Met water begin je niets tegen enamelverf. Doe het wel snel want als de verf uitdroogt in je kwast kun je hem weggooien.
-Neem gerust twee keer zoveel gewicht als Revell aangeeft, beter teveel dan te weinig. Zet het vast met houtlijm of secondelijm. Gebruik geen gewone modelbouwlijm want als je daar te veel van gebruikt wordt het plastic zacht en vallen er deuken in de romp.
Ik hoop dat je nu op weg kunt, succes