Citaat:
Aangezien deze foto het vliegtuig op zijn rug toont, veronderstelde ik dat de tekst van de decal ook ondersteboven zou moeten zitten. Is hij al gefixt?
Ja steven inderdaad, hij is niet gefixt, dit ga ik nog doen, ik heb het ook opgemerkt op de foto, met het blote oog is het haast niet op te merken, maar hij plakt eigenlijk in spiegelbeeld
Citaat:
Misschien nog twee verbeterpunten:
- de cockpit sluit niet mooi aan op de romp. Dat komt bij Airfix kits veelvuldig voor en zorgt voor veel ergernis en extra werk. Vooral bovenop zie je dat. Is op te lossen door gelijk te schuren of met houtlijm het hoogteverschil overbruggen. De naden langs het cockpitglas kun je zo ook wegwerken. Gewoon vullen met verdunde houtlijm, met een natte vinger gelijk maken en klaar is Kees
- de koepel direct achter de cockpit is te grof, met name de kieren bij het bewegende deel met de bewapening. Gewoon dicht smeren met putty en met je hobbymes een dunner gleufje aanbrengen.
Hey Jan, ja ik ben hiervan helemaal ervan bewust, nadat ik deze kit heb gedaan. het is wel een kit van academy, en ik moet eigenlijk eerlijk zijn dat er toch wel wat fouten in de bouwplannen zitten ook, bevoorbeeld de volgorde voor het bouwen en plaatsen van de bommen, je ziet snel over het schematje van de decals van de bommen, dat is wel spijtig. want er zit ook wel een prachtige super decal set bij.
en ik heb weeral iets bijgeleerd over het gewicht in de neus deze tip is alvast genoteerd.
Citaat:
Mooie reusachtige bak geworden hoor. Spuitwerk is inderdaad strak geworden. Naadje hier en daar.... mwaa, puntje voor volgende keer om even extra bij stil te staan.
Tailzitterprobleem kun je inderdaad oplossen door je model vast te lijmen aan de onderplaat. Eventueel voor de volgende keer dry-fitten met zoveel mogelijk onderdelen. Mocht je twijfelen, schat dan wat gewicht in. Vervolgens net zoveel gewicht in de neus (of elders voorin) zodat je zeker weet dat hij niet achterover kantelt.
René
Mooie reusachtige bak geworden hoor. Spuitwerk is inderdaad strak geworden. Naadje hier en daar.... mwaa, puntje voor volgende keer om even extra bij stil te staan.
Tailzitterprobleem kun je inderdaad oplossen door je model vast te lijmen aan de onderplaat. Eventueel voor de volgende keer dry-fitten met zoveel mogelijk onderdelen. Mocht je twijfelen, schat dan wat gewicht in. Vervolgens net zoveel gewicht in de neus (of elders voorin) zodat je zeker weet dat hij niet achterover kantelt.
René
Hey rené, ja volgende keer nog beter, men zoontje ( van 3) heeft gekozen dat men volgende de B25 J mitchell gaat worden in 1:72ste dus daar zal ik zeker men best aan doen. Die moet zeker nog beter worden.
Citaat:
Leuke Kit heb je neergezet, welk merk verf heb je gebruikt voor de Aluminium kleur?
Hey Leon, aan deze bouwkit heb ik alleen Valleyo verf gebruikt, maar alles is overspoten met pledge parket plus en derna met glanzend verniss, heb ook eerst alles voor de decals en vernis enzo, alles met miracle polischer bewerkt, allez toch in de mate vant mogelijke
Citaat:
wat ik altijd doe is dry-fitten met zoveel mogelijk onderdelen en dan laten balanceren met een vinger op elke vleugel. En dan gewicht in de neus doen tot dat hij dan naar voren valt.
Hallo Tehomazie, dit is ook een goeie tip, staat zeker genoteerd, ik had hem eerst voor ik de wielen erop zette hem op zijn onderstel gezet, en dermee dat ik er toen niet aan gedacht zou hebben dat hij achterover ging kantelen. Om eerlijk te zijn nadien ben ik op beurzen gaan rondkijken en heb opvallend nog zo van die vliegtuigen tegen gekomen, waar ze aan de achterkant een trapje met een kistje ondersteken ter ondersteuning. Maar hieruit ben ik geleerd, bij de B 17 is er een staart wiel en daar heb je het probleem niet.
ik zie hier nu ook dat hij steunt op de achterste bommenluik.
Allemaal al bedankt voor de tips en jullie positieve commentaar, op deze manier kan ik iets bijleren.
Grtz Mampie.