Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 21 apr, 2010 13:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
...en toch vind ik die van bart david mooier; hij heeft namelijk géén vingerafdrukken op z'n stoel!

prutsert :roll:



:wink:


dat gedonder met plakkers van academy ken ik; ze reageren niet altijd even goed op weekmakers..
wat je kunt proberen is om de plek waar de plakkert moet komen eerst in te soppen met sol en daar de plakker zelf op te leggen. doordat de plakker dan van onder ook gesold wordt zal ie waarschijnlijk net wat beter hechten en als je d'r dan ook nog weer wat sol overheenplenst dan met een beetje geluk vormt de boel zich alsnog aardig.
wat ook soms nog wel eens wil helpen is de plakkerts zachtjes vasttamponeren met een zachte, stompe kwast als er sol op zit. wel ubervoorzichtig doen natuurlijk want als je plakkert wel zacht is druk je het spul maar zo stuk of je vervormt de plakkert zelf...
en wat óók nog wel eens een truukje kan zijn: gewoon de fohn d'r op, op de laagste stand!
als de bol enigszins besold is en dus wat vormbaar dan kun je de plakkerts als het ware in vorm blazen met de fohn. echter wel zeker weten dan je plakkert vastzit though; voor je het weet vliegen ze anders in den rondte en dan wordt het allemaal wat lastiger enzo :wink:

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 apr, 2010 18:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jun, 2007 13:21 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Cuijk
Alles wat je daar zegt heb ik al eens geprobeerd (of doe ik), alleen dat fohnen niet.

En in de p+ dopen, zal dat helpen?

Ook blijft er nog vaak lucht onder zitten, ook al is die doordrenkt met set en sol. ik dacht altijd dat die dingen gingen rimpelen, in de groef gaan liggen en dan weer netjes opdrogen...

Maar zal het eens met de fohn proberen (alhoewel die maar 1 stand heeft, en dat is standje bladblazer :lol: )

_________________
'IYAAYAS'


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 apr, 2010 18:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Wat ik vaak doe, is met een vochtig wattenstaafje de lucht onder de decal vandaan wrijven, en vervolgens de zwaarste versie van Daco's decal softner erop bij dit soort decals. Toegegeven, kit decals zijn vaak lastiger om mee te werken dan aftermarket decals.

groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 apr, 2010 18:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Nielsdol schreef:
Toegegeven, kit decals zijn vaak lastiger om mee te werken dan aftermarket decals.
Nou schijnen er in de polder een paar jochies te wonen die decals laten fabrieken van eigen ontwerp....en die schijnen best goed te zijn. Nou had je in vroeger tijden (voor sommigen is voor het jaar 2K nog de oertijd) ome Luuk die ook decals liet fabrieken en daar moet je toch soms met een strijkbout overheen voor een beetje resultaat :D . Soms helpt het om ze in natte p+ te plakken/prakken: kwassie P+ strijken terwijl de decal bijna van de backing komt en tsjaka...daar natte geit zit, zit geen lucht ooit eens op school opgepikt.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 apr, 2010 20:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
haal dan wel vooraf de "lijm" van de decal af. Dat wordt een lelijk goedje met de p+

dus, decal zonder lijm door een fles p+ halen en dat op je model leggen. Weg silvering en zo..

Wat betreft de dhz'ers uit bollenstad.. Ik meende dat zij vooral nederlands onderwerpen fabrieken. ik denk niet dat Niels of Bjorn eigen gemaakte decals voor een hornet tekenen (zou wel es moeten!!)

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 apr, 2010 1:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
@ Darka, PP Peter & de rest : voorlopig houden we ons voornamelijk bezig met Nederlandse onderwerpen, of Nederlands related. Daarnaast willen we ook af en toe wat buitenlandse dingen gaan doen. Moderne US Navy decals etc laten we echter over aan de jongens van Fightertown, Two Bobs, Flying Leathernecks, etc.
Van die heren zijn overigens best leuke onderwerpen te vinden voor de F/A-18C in 1/32

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 apr, 2010 22:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jun, 2007 13:21 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Cuijk
Update.

Het gaat niet echt snel allemaal, maar vind t maar een lastige kit (mn bovenhangende komma doet t niet grrr :evil: ).

Niet alles past even mooi terwijl ik er toch zorg voor probeer te dragen dat elk onderdeel goed word 'geinstalleerd' (doet 't weer :lol: ).

Afbeelding
Flame holder.

Afbeelding
Nu met wash.

Afbeelding
Fans

Afbeelding
Knalpijp

Afbeelding
Afbeelding
Vleugel, zo krom als een hoepel...

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Plakkerdeplak

Afbeelding
Missile (al die kleine barstjes, komt dat door de P+?)

Afbeelding
Meer plamuur (inlets sloten niet lekker aan)

Afbeelding
Afbeelding
Nog meer zo krom als een hoepel... Zo zat het in de sprues, hoe is dit mogelijk?

Afbeelding
Overzicht

Afbeelding
Oops... in plaats van wasbenzine heb ik per ongeluk nagellak remover gebruikt om de wash mee af te vegen :lol:

Afbeelding
Decal

Afbeelding
Waarom zijn die decals nou net iets te kort :evil:

Afbeelding
Radar

Afbeelding
Nog meer plamuur

Afbeelding
Vuurwerk

Afbeelding
Canopy met weggeschuurde naad

Afbeelding
Met naad

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Om het helemaal weg te werken, moet ik 'em dan gewoon in de P+ dopen?

_________________
'IYAAYAS'


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 apr, 2010 22:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Al een heel eind!

Je moet natuurlijk niks maar: Neem de tijd! Wat ik nu zie is iemand die zo snel mogelijk een, redelijk moeilijk, 1/32 model in een week in elkaar aan het slaan is.
Je hebt bijvoorbeeld de "afdekplaat" achter de cockpit volgesmeerd met plamuur: dat is een paneellijn. Dryfitten en pas maken -> lijmen -> klaar.
Die intakes hadden echt niet zo gehoeven. Vooraf even bedenken hoe een en ander in elkaar steekt en je was met alleen wat lijm klaar geweest. Ook hier weer plamuur waar een paneellijn hoort te zitten.
Net zoals de aansluitingen van de intakes op de LEX en vleugels. Vooraf even passen en bedenken hoe een en ander gaat zitten. In mijn verslag wordt het uitvoerig uitgelegd als ik me goed herinner.

De "zo krom als een hoepel" vleugels. geloof het of niet, dat hebben ze met zin gedaan omdat een F-18 kromme vleugels heeft (Aerodynamische redenen, zoek het maar eens op). Check your references!

Echt niet om je de grond in te trappen maar dit is wel een 'high end" kit die met wat geduld en zorg uitstekend te bouwen is. ga lekker door en maak d'r wat moois van :wink:

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 apr, 2010 20:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 31 okt, 2006 16:35 pm
Berichten: 110
brouwers
door operatie ben ik wat modelbouwtijd verloren. nog steeds niets geschilderd aan m'n trumpeter hornet maar er zit al veel samen.
ik beloof het jullie, fototjes volgen

en ja, misschien ben ik wel een prutser; een modelbouwprutser
hehehe
:lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 apr, 2010 21:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jun, 2007 13:21 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Cuijk
Er zijn allemaal microscopische barstjes in de canopy gekomen. het lijkt wel alsof het IN het plastic zit. Heel vreemd en het heeft een lichtblauwe gloed.

Zonde.

_________________
'IYAAYAS'


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement