Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 18 apr, 2010 22:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jun, 2007 13:21 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Cuijk
Na dat F-16 geval wat ik pas geleden in mekaar heb gezet leek het me wel eens leuk om iets wat groters te maken, zoals een 1:32 kitje.

Zodoende heb ik even 280 kilometer (heen en terug) afgelegd en de Aviation mega Store in Aalsmeerderbrug bezocht. Wat een winkel! Zoveel moois, zo weinig geld...

Afijn, toch maar de Hornet van Academy meegezeuld, wat Set en Sol, schuur papiertjes en TwoBob decals. Ze hadden helaas geen detail cockpitjes meer, anders had ik daar ook eentje van meegenomen.

Ik heb trouwens nog nooit echt een net bouwverslag gemaakt, dus hierbij mijn eerste poging.

Ik hoop dat jullie het wat vinden.

Afbeelding
De doos...

Afbeelding
Zooi sprues

Afbeelding
Decals (two bob)

Afbeelding
Nog meer decals (standaard)

Afbeelding
Stoel. Vrij standaard, vooral de riempjes, maar laat zich wel gemakkelijk schilderen. Ben er nog geen kei in, maar het is alvast een begin.

Afbeelding
Nog een keer de stoel.

Afbeelding
Voor de afwisseling alvast aan het knal spul begonnen. Heeft al een kleurtje gekregen en de preshading is alvast aangebracht (met Tamiya verf, Flat Black).

Afbeelding
Bommetje in de p+ en wat decals aangebracht.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Nog meer knal gerei. En dit is nog niet eens de helft van de bommen en missiles die in de kit zitten!

Afbeelding
Ook het instrumenten paneel staat in de verf. Jammer dat die fotos zoveel afbreuk doen op je werk... :(

Afbeelding

Afbeelding
Totaal plaatje van het kantoor. Alles is met Tamiya verf geschilderd en geairbrushed, daarna in de P+ gezet, donkere wash eroverheen (soms drybrush) en dan in de matlak van Revell (die overigens alle kleuren ontzettend dof maakt).

Afbeelding

Afbeelding
Begonnen aan de front wheelwell. Eerst met Tamiya White geairbrushed, daarna ge-preshade met zwart.

Afbeelding
De rest geschilderd en in de p+ gezet, en geassembleerd.

Afbeelding

Afbeelding
Het voorste landingsgestel ook afgewerkt (basis kleur wit, kleurtjes schilderen, p+ en dan een zwarte olieverf wash die ik vervolgens weer erafveeg met een tissue en wattenstaafjes gedrenkt in wasbenzine).

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Totaal plaatje.

Afbeelding
Maar even een missile in de lak gezet (pre-shading is al gedaan).

Afbeelding
Sapje aanbrengen.

Afbeelding
Sapje resultaat.

Afbeelding
Er zat een flinke deuk in de romp die te goed zichtbaar was om te laten zitten.

Afbeelding
Plamuur eroverheen en glad geschuurd. Deuk weg.

Afbeelding
Sink-marks in de inlaat.

Afbeelding
Sink-marks weggeschuurd.

Dat was het voor nu wel even. Morgen weer een dag om te kliederen :lol:

_________________
'IYAAYAS'


Laatst bijgewerkt door lordluud2 op vr 23 apr, 2010 22:15 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 apr, 2010 22:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Prachtige kit! Ik heb 'm zelf ook gebouwd een tijd terug. Even opletten bij de achterzijde en de intakes, die zijn tricky bij de aansluitingen.
Ik heb er destijds alleen een resin stoel bij in gezet, de cockpit is standaard prima zo.
Mocht je nog wat referenties nodig willen hebben qua bouwen:
viewtopic.php?f=74&t=11867

Alvast een mooi begin al vindt ik de bommen qua kleur niet helemaal toppie maar maak er wat moois van.

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 apr, 2010 23:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jun, 2007 13:21 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Cuijk
Mooi gemaakt zeg! Alle plaatjes zijn opgeslagen en zullen morgen op t werk uit de printer rollen :lol:

_________________
'IYAAYAS'


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 apr, 2010 23:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Het begin ziet er in ieder geval veelbelovend uit!
het landingsgestel ziet er gaaf uit, netjes geweathered! Cockpit idem dito!
Echter, persoonlijk vind ik de GBU's te groen, volgens mij morgen die meer olijfkleuring....

Succes verder met deze schitterende bak!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 apr, 2010 0:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dammn Niels, zitten we weer op één lijn (is trouwens wel handig voor een treinhobby-ist :D ).

Ben ook onder de indruk van je landingsgestel.

Voor wat betreft je wapens, wellicht heb je hier wat aan.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 apr, 2010 2:10 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Wel, het bevalt me wat ik zie tot nu toe. En wéér een Hornet, 't is een ware plaag zo te zien :lol:

Ik vind je landingsgestel zeer mooi, misschien de wash iets te zwaar op het wit? Afijn, op het landingsgestel stoort het niet zo, maar op de raketten vind ik het wat overdone.

Verder nog een kleine bemerking, je spuit en verweert al je landingsgestellen en wielbakken, ben je niet bang dat dat lastig wordt bij de assemblage en spuiten van de kist zelf? Ik hou persoonlijk landingsgestel over tot 't laatst. :)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 apr, 2010 11:00 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
ook ik zit weer te genieten.
De hornets zijn echt superkisten en ik kan het weten want ik heb onlangs nog een aantal op het netvlies gebrand gekregen.

Dat landingsgestel is volgens mij echt spot on. super, niks meer aan doen. misschien deukje in de band om gewicht te simuleren, maar verder helemaal top.
bommen... ach, je kan altijd nog beslissen ze er niet onder te hangen.


succes, heb ook hier een abo'tje genomen.

Arjen

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 apr, 2010 11:13 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Goede start, dat belooft wat moois.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 apr, 2010 11:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jun, 2007 13:21 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Cuijk
Bedankt voor de fijne reacties allemaal!

darka schreef:
ook ik zit weer te genieten.
De hornets zijn echt superkisten en ik kan het weten want ik heb onlangs nog een aantal op het netvlies gebrand gekregen.

Dat landingsgestel is volgens mij echt spot on. super, niks meer aan doen. misschien deukje in de band om gewicht te simuleren, maar verder helemaal top.
bommen... ach, je kan altijd nog beslissen ze er niet onder te hangen.


succes, heb ook hier een abo'tje genomen.

Arjen


Bedankt voor het compliment. Deukje in de band word lastig denk ik, want hij is van echt rubber. Of kan je het wegsmelten met een hittebron?

BBT schreef:
Wel, het bevalt me wat ik zie tot nu toe. En wéér een Hornet, 't is een ware plaag zo te zien :lol:

Ik vind je landingsgestel zeer mooi, misschien de wash iets te zwaar op het wit? Afijn, op het landingsgestel stoort het niet zo, maar op de raketten vind ik het wat overdone.

Verder nog een kleine bemerking, je spuit en verweert al je landingsgestellen en wielbakken, ben je niet bang dat dat lastig wordt bij de assemblage en spuiten van de kist zelf? Ik hou persoonlijk landingsgestel over tot 't laatst. :)


Meestal doe ik die ook op het laatst, maar ik heb de wanden van de gear-bay onafhankelijk van elkaar geschilderd zodat ik er beter bij kon. Als die eenmaal in mekaar zit word dat lastig. Moet alleen straks even kijken hoe ik de boel ga afplakken.

En die wash is inderdaad wat donker op de missiles. Misschien dat ik ze overdoe en een donkergrijze wash gebruik ipv een zwarte. Heb er toch genoeg :lol:

tsjopper bob schreef:
Dammn Niels, zitten we weer op één lijn (is trouwens wel handig voor een treinhobby-ist :D ).

Ben ook onder de indruk van je landingsgestel.

Voor wat betreft je wapens, wellicht heb je hier wat aan.

René


Bedankt voor de link. De kleur is inderdaad niet geheel getrouw maar daar stoor ik me niet zo aan. Puntje voor de volgende keer, en misschien de andere bommen die nog gedaan moeten worden. op volkel heb ik om de zoveel tijd refreshment-bom assemblage dus kan zoveel fotos nemen als ik wil. En trouwens, ik hoef nog geen 20 meter te lopen en al het referentie wat ik nodig heb staat voor me neus :D

Nielsdol schreef:
Het begin ziet er in ieder geval veelbelovend uit!
het landingsgestel ziet er gaaf uit, netjes geweathered! Cockpit idem dito!
Echter, persoonlijk vind ik de GBU's te groen, volgens mij morgen die meer olijfkleuring....

Succes verder met deze schitterende bak!

Groetjes
Niels


Bedankt Niels. Zie bovenstaande reactie over de kleur van de bommen.

Afbeelding
De knopjes en switches heb ik met een kwast geschilderd, maar heb gisteren een betere methode ontdekt. Ik gebruik voortaan het achtereinde van een oude airbrush-naald die ik dan in lichtjes verdunde verf stop, en dan op het puntje dip. Zo komt er geen verf langs het knopje. Werkt goed, jammer dat er wat laat achter kwam.

_________________
'IYAAYAS'


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 apr, 2010 11:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jun, 2007 13:21 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Cuijk
Ik blijf klooien met die decals. Ook zie ik niet echt in wat set en sol nu precies doet. De decals blijft nooit lekker zitten (bijvoorbeeld om de ronding van een missile, of opstaand randje) hoeveel set en sol ik ook gebruik... :(

En die intakes waren inderdaad tricky, en heb ze niet mooi kunnen monteren waardoor toch wel wat plamuur een vereiste was.

Vanavond weer een update.

_________________
'IYAAYAS'


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement