Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 11 maart, 2010 23:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Na een hoop heen en weer gerommel (voor mezelf) met simpele Academy 1/72 doosjes om de slag weer ietsje te pakken te krijgen nu maar eens iets voor op 't forum. Niet een heel compleet brouwverslag omdat ik al een poosje met deze kit bezig ben, maar kan natuurlijk wel eens ergens beginnen.

De doos:
Afbeelding

De motor:
Afbeelding

knuppel en omstreken:
Afbeelding

Wiel met poging tot viezerikken:
Afbeelding

landingsgestel:
Afbeelding

Onderkant vd romp:
Afbeelding

Cowling na schuren/plamuren:
Afbeelding

Is al een wat oudere Tamiya kit en dat is helaas wel iets te merken, want de kwaliteit is niet zo hoog als tegenwoordig, maar niet onoverkomelijk. Pasvorm was bij zoals bij de cowling wel zichtbaar is niet helemaal ideaal. Daar kwam aardig wat schuur en plamuurwerk aan te pas, maar het lijkt zo best goed verholpen te zijn. Moet nog ff checken met een controle laagje op cowling. Zelfde geld voor de onderkant vd romp. daar moest ik een randje vanaf schuren en wat naadje boel wegwerken en dat is redelijk gelukt. Het is wel lastig te zien met het schuren en plamuren vanwege de kleur van het plastic en de manier waarop het lijkt te verkleuren bij het lijmen. Dat geeft bijna een dikke zwarte streep, dus het ziet er in eerste instantie vrij dramatisch uit, maar ik denk dat het goed is afgewerkt en een controle laagje zal dat wel uitwijzen.

Meterkast was ook niet je van het. Moest waarschijnlijk opstaande klokken voorstellen, maar die waren rudd zegmaar voor de helft weg gevallen. Treft dat het een behoorlijk diep en donker gat is dat kantoor, dus er zal weinig van te zien zijn.

Een ander verhaal is de aanhechting tussen de vleugels en de onderkant cd romp. Daar zat een behoorlijke kier, maar paste verder behoorlijk goed, dus ik denk ff weg plamuren. Maar wat blijkt...dat gedeelte lijkt ietsje speling op te zitten en als ik er bij schuren druk op uit oefen dan barst de plamuur in de naad. Daar moet ik nog iets op zien te verzinnen, maar dat zal wel lastig worden aangezien ik niet meer bij de binnenkant kan om bijv. iets van steun of plastic card aan te brengen.

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Laatst bijgewerkt door sorrowman op zo 20 jun, 2010 21:15 pm, in totaal 5 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 maart, 2010 23:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
ik vind je wiel goed gelukt hoor, niet echt veel op aan te merken. De motor vind ik wat te donker, ik had eerder voor een aluminiumkleur gekozen met een subtiel wasje over de koelribben.

Verder een leuk kitje. Buffalo die je niet veel tegenkomt.
Succes met schuren. Je gaat al vooruit ook zie ik.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 maart, 2010 23:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Die motor ben ik ook niet helemaal tevreden over. Heb een paar pic's opgezocht op google en dan kom je van die opgepoetste 'show modellen' tegen die er spik en span uitzien, maar ja...laat zo'n ding een een poosje draaien en het ziet er heel anders uit. naja..volgende keer beter want hij zit nu al helemaal verstopt onder de kap.

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 apr, 2010 16:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Tijd om dit draadje en project weer eens een schop te geven

De prop is een projectje apart, want de tips zijn niet gewoon geel, maar blauw,geel,rood. priegelig afplak werkje. Eerst witte revell primer uit een spray can er op gezet om het geel beter dekkend te krijgen. Daarna de tips afgeplakt en rood gemaakt. Laatste stap is weer een fraai afplak klusje want er moet aan de binnenkant nog een streepje blauw komen. De spinner (die er hier voor de vorm even los op zit) heb ik met een Tamiya spray-can gedaan, want om een kleur mooi egaal op een onderdeeltje met deze vorm te krijgen is erg moeilijk.
Afbeelding

Aangezien dit vliegding een pre-war navy schema krijgt moet de cowling blauw. Was tevens een test om het plamuurwerk/schuurwerk aan de cowling te testen. Na een aardig plamuur en schuur operatie eerst een goed verdund laagje revell matt 75 (stofgrijs) er op gekwast bij wijze van primer en als eerste test om te zien hoe er plamuur/schuurwerk uit kwam. Daarna met goed verdunde revell matt 56 blauw enamel de cowling van een eerste laagje kleur voorzien. Zag er goed uit, maar was nog niet helemaal dekkend, dus een tweede laagje blauw was noodzakelijk. Hier begon het gedoe, want die tweede blauwe laag bleef om een of andere reden wittig uitslaan. Heb geen idee wat er mee a.d. hand was, maar 't was niet goed. Toen bedacht ik me dat ik diezelfde matt 56 blauw ook als aqua-color had. Dus die er maar eens bij gepakt en flink verdund met spiritus een derde laagje blauw er op gezet, en daar ben ik best tevreden over. Lijkt helaas wel iets van stof in de verf terecht te zijn gekomen, maar vanwege de macro stand lijkt dat hier wel een berg. Either way...denk dat dit zo wel een goed uitgangspunt is. plamuren en schuren is ook goed gegaan want van die twee-delige cowling is niets te zien.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 apr, 2010 20:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
mooi blauw is niet lelijk..

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 apr, 2010 20:46 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Origineel modelletje, die zie je hier nooit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 apr, 2010 20:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 25 nov, 2008 21:20 pm
Berichten: 199
Hee deze kit ken ik :P
Heb hem ooit eens voor een paar rotcenten gekocht toen de lokale Intertoys ophield met het verkopen van schaalmodellen, hij staat alleen nog altijd te verstoffen omdat ik er persé een Nederlandse Buffalo van wil maken wat er tot nu toe nooit van gekomen is helaas. Over een tijdje misschien toch maar weer eens de research oppakken nu er meerdere boekjes met o.a. kleurenschema's en decalsheets verschenen zijn.
Mooie vorderingen tot nu toe, ben benieuwd naar het eindresultaat :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 apr, 2010 20:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Ik 'verheug' me nu al op de decals :evil: Ik heb dat velletje plakkerts vandaag eens bekeken omdat ik binnenkort de prop-bladen met wat kleins moet bestikkeren. Nu is het een oude kit met oude decals...en als ik de minuscule scheurtjes op de vel eens bekijk ben ik bang dat ze stuk voor stuk bij contact met water in ontelbare kleine deeltjes uit elkaar gaan vallen. Dat decal-vel lijkt wel uitgedroogd ofzo. Ik ben bang dat ik dus opzoek moet naar wat van die pre-war/early war roundels, nummertjes en nog wat meer van die dingen. De blauwe/zwarte banden die op de vleugels en romp moeten zijn nog wel te schilderen, maar die roundels en nummers worden een probleem ben ik bang.

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 apr, 2010 20:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 jan, 2005 12:10 pm
Berichten: 335
Woonplaats: Südhörn
Mooi kitje, en je schiet al aardig op....
Mag je 3x raden waar ik vandaag mee heb zitten rommelen.... Inderdaad ook een Bufje. Eigenlijk 2 Bufjes, één daarvan de Tamiya, in oude uitvoering, uit den ouden doosch, én (vrijwel onbkend) een Remi vacform Buf. Het mooie van die Remi, je kan er een stuk of 5 verschillende uitvoeringen mee maken, waarvan een paar Finse.... En daar ging het mij om, ik ben bezig met een Bufje (een 239) op ski's, en daarnaast bouw ik van de Tamiya een Nederlandse. Als extra's heb ik er dan nog een Eduard metal ets set bij (zo'n voorgekleurde, een echte aanrader), wat spare Tamiya delen en een Squadron vacform canopy.
Grappige aan deze twee modellen..... Van de maatvoering klopt... vrij weinig zo te zien... De vormen zijn correct, maar de canopy van de Remi is veel breder als die van de Tamiya, en V-stelling van de vleugels is bij de Remi veel groter als bij de Tamiya.....
Foto's heb ik nog niet, geen tijd voor gehad en ook weinig zin in vandaag. Lekker in het zonnetje plakken en prutsen, wat wil je nog meer....

MVG, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 apr, 2010 21:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 aug, 2005 13:10 pm
Berichten: 481
Woonplaats: Veendam
Citaat:
ik ben bezig met een Bufje (een 239) op ski's


Ski's in de oost? Ga je niet een beetje buiten je boekje?

Erik

_________________
How to recognise different types of trees from quite a long way away

Ommelander Maquette Bouw Collectief


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement