Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 jan, 2010 13:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Kleine update:

Nog ff wat aan het kantoor geklust. Vooral geprobeerd wat te viezerikken/chippen. De wash komt naar mijn mening vrij aardig uit, maar het chippen ben ik niet geheel tevreden over. Het aanbrengen van de chips lukt wel vrij goed (met dry-brush en stukjes schuurspont), alleen vind ik het erg moeilijk om in te schatten welke kleuren ik kan gebruiken. De ene keer is het kleur verschil zo subtiel dat de gechiptje plekken bijna niet te zien zijn en de andere (zoals nu met dat licht grijs) is het kleur verschil zo groot dat het contrast naar mijn idee weer te groot is en wel erg zichtbaar. En om alleen maar chips van zeg bare metal te gebruiken is ook zo wat, ik bedoel er zijn nog meer vormen van slijtage te bedenken waarbij het metaal niet per direct zichtbaar wordt. Hebben jullie nog tips/tricks over hoe je tot de juiste combinatie van kleuren bij chippen? Zodat het toch mooi subtiel zichtbaar is en niet lijkt alsof iemand een handgranaat in het kantoor heeft gesmeten.

Aangezien de kwaliteit van het instrumenten paneel echt bagger is laat ik die maar gewoon zwart/antraciet. Daar is zonder PE of decal weinig mee aan te vangen. De metertjes zouden er in verzonken moeten zijn, maar dat zijn ze maar gedeeltelijk, half zichtbaar/half weggevallen vol geraakt met plastic.

Ter compensatie heb ik wel met tamiya masking tape wat riemen op de stoelen geprobeerd te zetten. Of het historisch gezien correct is weet ik niet, maar ik ben er niet ontevreden over (hoewel de tweede van links niet helemaal op de goede lengte is boven op de stoel.

Afbeelding

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 jan, 2010 14:22 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Leuk toestel vind ik het wel.
Dit wat toch 's werelds grootste éénmotorige 2-dekker?
Ik heb de D-FONL (alias DM-SKL) een aantal keer bij het Aviodrome gezien (leuk detail, z'n remmen gaan piepen als ze gebruikt worden). Alleen jammer van die grote demper op de uitlaat, daardoor hoor je de remmen piepen boven het geluid van de motor (als het toestel weg taxiet en je er een meter of 20 achter staat).

Veel succes en maak er wat moois van.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 jan, 2010 16:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:32 pm
Berichten: 73
Deze wilde ik laatst ook kopen bij de LHS dus ben benieuwd wat je er van gaat maken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement