Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 11 nov, 2009 16:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 05 nov, 2009 11:42 am
Berichten: 463
Woonplaats: Zutphen
Aangezien ik even niet verder kon met mijn hurricane de messerschmitt uit de kast getrokken.
Afbeelding
Deze is een stuk minder schoon als de hurricane :?
Er zit redelijk wat ribbels op de vleugels en veel gietrandjes overal aan als ik het vergelijk.
Vlakken die niet mooi aansluiten en flink gevijld moeten worden :shock:
Die vingers kan ik ook niets aan doen want die worden dagelijks mishandeld met mijn werk als automonteur :oops: :lol:
Afbeelding

Motorblokkie zitten ook flink wat kieren en "vormfoutjes" in.
Gelukkig niet onoverkomelijk tot nu toe maar wel weer een xtra uitdaging voor me :wink:
Afbeelding

Hmmm de uitlaten zijn ook nog iets waar ik op moet gaan vullen.
Display van de cockpit is niet echt duidelijk dus ben benieuwd of hij mooi word met drybrush.
Afbeelding

Zo ik ga weer lekker verder prutsen :mrgreen:

_________________
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 nov, 2009 10:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 05 nov, 2009 11:42 am
Berichten: 463
Woonplaats: Zutphen
Dit project is in de vuilnisbak gegaan aangezien het een vreselijk lelijk en slecht gedetaileerd model is :evil:
Rolroeren en de staart roeren zijn beweegbaar met vreselijke kieren ertussen en de bakken waar het onderstel in klapt zijn gewoon gaten in de onderkant van de vleugel :shock:

Ga de onderdelen maar gebruiken om het wheateren e.d. te oefenen.

_________________
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 nov, 2009 13:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Best jammer, 'k heb de kit ook, en met een beetje moeite is er best wel wat van te maken!

voor zo'n oude kit (die in een nieuw jasje is gestoken) zijn dat wel de gebruikelijke dingen, alles kon bewegen toendertijd.
Positief punt aan deze kit is overigens al dat alles gegraveerd is aan details, dus dat is makkelijker met schuren en plamuren, aangezien het makkelijker te herstellen is

De kit kan nooit zo beroerd zijn als de He111B waar ik mee bezig ben voor de spaanse groepsbouw! :wink:

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Weggooien ????
BerichtGeplaatst: wo 18 nov, 2009 13:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
Wacht even met weatheren, Mark.

Als jij het model niet meer af wilt maken, zou je dan willen overwegen om het aan mij te verkopen?
Ik heb het model ook en vind het best wel een goed model. In de jaren dat Revell dit model voor het
eerst uitbracht waren hun andere modellen nog stukken slechter dan deze. Dit vliegtuig heeft
een redelijk pasvorm en mooie details, zeker vergeleken met andere modellen van Revell uit die jaren.
Ik was zelfs aangenaam verrast door de veel hogere kwaliteit van dit model.
Eventuele gaten en kieren dienen opgevuld te worden, als je ze te groot vindt. Ik vermoed dat het
hier niet aan het model ligt maar aan de bouwer en diens gebrek aan ervaring en geduld...? ;-)
Toen ter tijd lieten de meeste fabrikanten details weg. Eén van de voornaamste redenen was om
zo de mallen goedkoop te houden waardoor het model betaalbaar bleef. Als het model eenmaal netjes op
z'n wieltjes staat, op de plank, vallen zulke details toch niet op. Ik heb vele modellen uit de jaren 50 en 60 en
slechts een uitzondering heeft alle details goed weergegeven.
Houdt er voortaan rekening mee, dat als je nog eens een heruitgave koopt van een model uit de jaren 50 en 60,
je dan moet rekenen op een slechtere pasvorm, gebrek aan detail en meer flash, vanwege de oude mallen !

Ik zelf denk dat ik dit model tot een heel goed einde kan brengen. Flash is heel eenvoudig te verwijderen en als
iets niet past dan máák ik het passend. Dat hoort nu eenmaal bij deze hobbie, toch ?

Wil je hier echt niet mee verder, denk dan aan mij ! ;-)
Het zou zonde zijn om zo'n mooie heruitgave te moeten laten eindigen in de prullenbak of als oefenobject.

Ik heb dit model ook, dus wil je advies, stel je vraag dan op dit forum, dan helpen wij je verder !
Daar zijn wij voor.


Erik.

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 nov, 2009 20:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Ik ben het helemaal met de post hierboven eens!
Als je hem toch weg gooit geef em dan aan iemand die er wel wat mee kan.

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 nov, 2009 9:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 05 nov, 2009 11:42 am
Berichten: 463
Woonplaats: Zutphen
heb hem achterin de kast gezet en kijk later nog wel eens wat ik mee doe :wink:

_________________
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 nov, 2009 11:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Mark de Grijs schreef:
heb hem achterin de kast gezet en kijk later nog wel eens wat ik mee doe :wink:


Dus toch maar weer uit de vuilnisbak getrokken? :? Mijn idee: nooit wat wegfli..... Mocht je ooit weer eens de moed/zin krijgen om het ding toch af te bouwen dan heb je 'm nog. Anders is het een mooie aanvulling op de scrapbox als onderdelen voor een ander model.

Groet, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 nov, 2009 17:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Precies!

Jarenlang lag mijn eerste dubbeldekkertje, 'n Fokker D-VII van Revell in een hoekje weg te stoffen, omdat het allemaal niet lukte en wilde met de struts, jaren later heb ik het doosje onder 't stof vandaan gehaald, en de kit in enkele dagen af gebouwd, naar redelijke tevredenheid....

soms moet je dingen even een tijdje opzij leggen, dan komt alles wel weer goed!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 nov, 2009 3:41 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 31 maart, 2009 1:52 am
Berichten: 56
indeed, that's the spirit!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 feb, 2010 22:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
Nog even een foto van mijn versie. Ik had er niet veel moeite mee om er een acceptabel model van te maken.

Afbeelding

Er zijn mooiere en betere versies. Veel mooier en beter, maar het is altijd leuk om zo'n stukje nostalgie
nog eens te bouwen, om het vervolgens voorgoed in je verzameling te hebben.
Let er wel op dat het een Revell is. Vertrouw dus niet de kleurenindicatie maar zoek de juiste kleuren
op in boeken en op internet.
De wielen kunnen ingeklapt worden maar dan rust het vliegtuig op de afwerpbare brandstoftank. Ze staat
wat wankel op haar pootjes en ze staan te dicht bij elkaar, maar het is acceptabel.

__________
Erik.

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement