Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 dec, 2008 23:18 pm 
Offline
Ferrari Master
Ferrari Master
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan, 2008 23:21 pm
Berichten: 3026
Woonplaats: Leiden
Tot zover vind ik het een bloedmooi resultaat.

_________________
Groet Ton

Promocom Ferrari 126C2 1:8= in ruste op de werkbank
MG Models Ferrari TR250 1958 1:12 = in de ijskast
Pocher/Autograph Ferrari F40 1:8 = klaar
Triumph TR 6 verbouw=op de werkbank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 dec, 2008 0:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Wauw :!: , tophalfje staat hem erg goed en de endurance lamp ook.
Mooi stukje werk weer zover Rob :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 dec, 2008 12:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Nog wat sfeerplaatjes.


Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Nog niet alles is afgewerkt.


Afbeelding Afbeelding
De oliekoeler hangt te drogen in een stukkie yzerdraad. (Phil :D )


Afbeelding Afbeelding
De bevestiging van de koppelings-kabel ook maar aangepakt en het kontje ietwat beschadigd.


Afbeelding Afbeelding
En een dikke "thick rubber hose" als olieleiding, met ter hoogte van het frame een rubber hoes tegen doorslijten.

Als de oliekoeler goed vast zit, dag of twee, dan ga k de olieleidingen afbouwen, er op zetten en verder met de afbouw van de Honda.

Tot dan.

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 dec, 2008 22:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
:shock: Wat een details :shock:
Echt heel mooi.

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 dec, 2008 20:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 feb, 2008 22:41 pm
Berichten: 119
Woonplaats: Lelystad
Rob , ik heb je een PB gestuurd. :cry:

Henk


Laatst bijgewerkt door henk1957 op di 23 dec, 2008 2:18 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 dec, 2008 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Rob, je zou bijna denken dat dit echt is. Je maakt er helemaal een kunstwerk van.

Niets op aan te merken, dus op naar de volgende update ;)

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Top-Half af
BerichtGeplaatst: di 23 dec, 2008 22:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Ja ja, het top-halfje van de Honda is af. Ik doe er in ieder geval niks "ergs" meer aan.


Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding
Het valt niet mee om zo'n glanzend stukkie kuip te beschadigen. Voor het spuiten van een laagje clearcoat eerst even de witte nummer decal een heeeeel klein beetje beschadigd. Na het spuiten krullen de beschadigingen iets naar buiten en dat geeft wel weer een grappig effect, vooral als je daaroverheen weer een lichte wash zet.
Het gat in de kuip rechts bij het ruitje achteraan (voor de kijkers die 'm niet kunnen vinden) wordt afgetaped met ducktape. Soort van witte achtige.

Moeilijker was, het moedwillig, met een scalpel uitbreken van een stuk van de toplaag (zucht :twisted: ). Dwars door de decals heen :? . 't Geeft echter wel het beoogde resultaat. Ik doe net of zo'n kuip uit twee lagen bestaat en hij heeft in de vrachtwaggel tegen iets aan staan vrijen.

Voor de bevestiging van de ruit heb ik brilschroefjes gebruikt. No ja, afgeknipte dan want de ruit valt niet diep genoeg om 'm echt vast te zetten. De achterste worden iets groter, waarschijnlijk een soort van snel-sluiters, waarmee het kuipje op 't tellerframe vast zit. Of ik nog aan beide zijden een bevestigings-strip naar het frame ga maken weet ik niet. Denk het wel eigenlijk 8) .

En uiteraard de kop ban de kuip met een kleine 1/2 slag bout uitgevoerd. Dat hing echt niet een soort van los :wink: .

Maar dat vindt ik van meer dingen. Ik heb bijvoorbeeld ook de olieleidingen vast gezet. Daar wil ik nog een paar fatsoenlijke foto's van maken. Ik kan me niet voorstellen dat je lekker op je gemak met een bloedgang oven een kombaan raast met een flapperende olieleiding tussen je benen :roll: . Het leuke is dat als je de zwart/wit fototjes van een echte in de bouwbeschrijving goed bestudeerd ze die dingen daar ook best wel vastgezet hebben. En dat was in het echt. Toen.

Bedenk ik me opeens dat in het echie een aantal belangrijke bouten met een yzerdraadje werden geborgd :idea: :roll: :lol: . Of is dat nou weer mierenseks :?: .

Ik gaat nog ff verder en maak dan weer tussentijdsebijna-af foto's.

Tot dan.

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 dec, 2008 22:44 pm 
Offline
Ferrari Master
Ferrari Master
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan, 2008 23:21 pm
Berichten: 3026
Woonplaats: Leiden
Hij wordt wel erg mooi! Die schroefjes sprken mij ook wel aan...alleen brilschroefjes zijn wel errug groot!

_________________
Groet Ton

Promocom Ferrari 126C2 1:8= in ruste op de werkbank
MG Models Ferrari TR250 1958 1:12 = in de ijskast
Pocher/Autograph Ferrari F40 1:8 = klaar
Triumph TR 6 verbouw=op de werkbank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Top-Half af
BerichtGeplaatst: di 23 dec, 2008 22:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 feb, 2008 22:41 pm
Berichten: 119
Woonplaats: Lelystad
Schitterend gewoon. Ik zou helemaal kierewiet worden.:roll: Kun je het allemaal nog wel zien of zit je net als ik met zo'n grote borduurlamp voor je snuffert. Op dat niveau wordt het wel erg pielerig allemaal. Zeker als je het ook nog eens in je hoofd haalt om bouten te gaan borgen met ijzerdraad. :idea: Maar ga vooral zo door.

Henk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 dec, 2008 5:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Mooi weer Rob :) , als je de mogelijkheid ziet om bouten te borgen met draad (vooral de bouten waarmee de remklauwen vast zitten, oliedop enz enz), dan zou ik het zeker doen.
Het is echt typisch iets voor racers...

Karel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement