Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 13:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Niet alles gaat goed.
BerichtGeplaatst: di 18 nov, 2008 11:12 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Goedemorgen.

Wat krijg je als je een model uit je handen laat lazeren?

Een kort doch bondig gesprek met onze lieve heer en een restauratiepoging.

Afbeelding Afbeelding
Niet echt helemaal gevallen als van hoog, maar wel al vallend opgevangen. Schade aan model? JA. Herstelbaar? JA, gelukkig wel en al een end op weg. Beide cylinders, accubak en olietank los/eraf en olieleidingen losgebroken van de pomp :twisted: . Schade aan ego? NEEN 8) . Gewoon een stomme handeling. Next. De liefde is even bekoeld :? . Vandaag verder met de Honda.
Tevens een geschikt eindsuk voor de uitlaten gevonden. Alu buis van 10mm doorsnede.

Afbeelding Afbeelding
Het nadeel is dat je meteen een meter van dat spul in huis hebt, terwijl ik 10 centimeter nodig had. En dat wikkelen? Dat valt niet mee. Ik heb een paar pogingen gewaagd om het volgens boekje te doen maar daar zijn de verhoudingen niet goed voor. Het is de bedoeling dat je bij splitsingen een bepaalde route neemt met de tape maar daar is het in schaal te "ik wil niet meewerken" achtig voor. Dus heb ik het maar zo goed mogelijk lijkend gedaan. Het voordeel is dat de tape, in verband met groezelige modelbouwhandjes, al een beetje getekent is :D . Daar hou ik van.

Als alle onderdelen weer op de plek zitten ga ik de uitlaten plaatsen en plaats ik weer een paar plaatjes. Nu ben ik een beetje teleurgesteld en ga ik een uurtje met de honden het veld in. FF uitblazen.

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 18 nov, 2008 11:27 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 08 aug, 2008 10:24 am
Berichten: 174
Woonplaats: midden west vlaanderen
Jammer van al het extra werk Rob;

Maar je moet zo denken ,in het echt gaan ze ook wel eens tegen de grond. :oops:

:lol:

Groetjes

Ann

_________________
Groetjes;

Ann

http://www.ourpastimes.be


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 18 nov, 2008 11:55 am 
Offline
Ferrari Master
Ferrari Master
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan, 2008 23:21 pm
Berichten: 3026
Woonplaats: Leiden
Balen, maar het is wel een mooie uitlaat geworden. Je had het over een bepaald patroon wat je met het band moet leggen. Kun je niet met stukjes van ....zeg twee centimeter werken en die dan in dat patroon op elkaar laten aansluiten? Het is maar een gedachte :D

_________________
Groet Ton

Promocom Ferrari 126C2 1:8= in ruste op de werkbank
MG Models Ferrari TR250 1958 1:12 = in de ijskast
Pocher/Autograph Ferrari F40 1:8 = klaar
Triumph TR 6 verbouw=op de werkbank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 18 nov, 2008 13:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
@ Ann, inderdaad, ook 1/1 vallen wel eens. Ik heb eens met een pot lijm bij een Enfield (geen Royal) 350cc gezeten. Was van een laadklep gelazerd. Dan is de schade aan de model HD gemakkelijkerder te herstellen :lol: .

@ Peperbus, ik heb getracht door te wikkelen omdat dat ook in het echie zo is.
Overigens was ik een beetje aan het proberen hoe en zo, zit tie opeens een soort van perfekt om de splitsing heen. Twee handen in gebruik, geen lijm voorhanden en geen Marjo thuis. De eenstige hulp op welke ik nu aanspraak zou hebben kunnen maken zijn 1- Hannes, ruwharige Teckel die niet voor niks Hannes heet (volgens woordenboek "sukkel"), 2 - Doortje, 11 jarige Heidewachtel teef (vrouwen mogen sowieso niet aan mijn modellen komen :lol: )en 3 - Meneer Joosten, 3 jaar oude kater zonder enige vorm van interesse in modelbouw als alleen het zoekmaken van onderdeeltjes.
Ik heb er een knijpert op gezet en ga een andere keer wel verder.

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 18 nov, 2008 13:33 pm 
Offline
Ferrari Master
Ferrari Master
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan, 2008 23:21 pm
Berichten: 3026
Woonplaats: Leiden
[img]Twee%20handen%20in%20gebruik,%20geen%20lijm%20voorhanden%20en%20geen%20Marjo%20thuis.[/img]

Ik zou haar persoonlijk een uitgaansverbod geven op het moment dat ik maar aan modelbouw denk :D Je weet maar nooit of je een paar handen extra nodig hebt. Terzijde, ik probeer het altijd in mijn eentje te doen: wanneer ik roep "LIJM" dat krijg ik een tube solutie of zo iets...en vervolgens hebben we ruzie :D

_________________
Groet Ton

Promocom Ferrari 126C2 1:8= in ruste op de werkbank
MG Models Ferrari TR250 1958 1:12 = in de ijskast
Pocher/Autograph Ferrari F40 1:8 = klaar
Triumph TR 6 verbouw=op de werkbank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 18 nov, 2008 17:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug, 2008 19:27 pm
Berichten: 661
Woonplaats: Maasmechelen
rob floor schreef:
en 3 - Meneer Joosten, 3 jaar oude kater zonder enige vorm van interesse in modelbouw als alleen het zoekmaken van onderdeeltjes.

Rob


Hij, heb jij er ook zo eentje. :lol:
Geluk voor jou, ik heb 3 van die assistenten, waarvan er eentje altijd met men penselen vandoor gaat. :twisted:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 18 nov, 2008 20:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
FF snel plaatje.

Afbeelding Afbeelding
Beetje bijwerken hier en daar (meer hier dan daar), op de eindjes klemringen verzinnen en de eindbuizen eraan.

Nu gaat ik met hulp van m'n modelbouwvrienden Pin en Cet een verherbouwing van het motorblok starten. Tevens onze zuigbutler Phi Lips in een panty hijsen :shock: en aan 't suckwerk zetten. Er zijn nogal wat kopboutjes rondgestrooid 8) . Als ik die dan weer geplaatst heb op de respektivelijk aangewezen plekken wordt de uitlaat erop gezet.

Oet mown.

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 18 nov, 2008 21:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug, 2008 19:27 pm
Berichten: 661
Woonplaats: Maasmechelen
Uitlaat vinnik wel knap geworden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Advies gevraagd
BerichtGeplaatst: vr 21 nov, 2008 15:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Jawel, zoals in de aanhef genoteerd, ik heb advies / meningen nodig.

De uitlaattape vindt ik goed gelukt, maar ik vindt de lengte van de uitlaat te kort.

Afbeelding Afbeelding
De rechterkant zou nog wel gaan, maar links zo'n kort knikje doet vreemd en onaf aan. Epirimenteren :!: :!:


Afbeelding Afbeelding
Een 10mm dikke eindpijp (uitlaat is 8mm) vindt ik persoonlijk niet zo. Dan eerst maar de slangklemmen op de uitlaat gefreubeld.
Dat doe ik overigens heel simpel door een reep van 2mm breed chromestickert te knippen van een stickervel.

Afbeelding
Werkgevert, bedankt :D .


Daarna heb ik een 8mm dikke eindpijp gemaakt.

Afbeelding Afbeelding
En omdat ik de twee deeltjes gewoon kops aan elkaar geplak heb, stiekem een lasnaad getoverd. Toen ik dat ontdekte was de beer los en kon ik het niet laten het eindstuk eruit te laten zien alsof het er effe snel opgebeund is. Iclusief lazerschade.

Advies gevraagd: Dik einstuk (10mm) :? of dun eindstuk (8mm)"nieuw" :?: of zo laten :roll: ?

Inzendingen voor zaterdag 22 november 22:00 uur sturen naar: dit topic. Andere ideeen zijn zeker welkom en zullen worden meegewogen.

Bij voorbaat dank.

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 nov, 2008 16:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Persoonlijk vindt ik de dikte wel goed zo, mischien een ideetje om er slash-cuts van te maken? Is zo gebeurd en staat cool, zeker in combinatie met het hittebestendig band.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement