Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 4:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 18 maart, 2008 11:05 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Ik ben Rob Floor en nieuw op dit forum.
Na het zien van de foto's van diverse projekten heb ik besloten mijn model van de Harley-Davidson 1903-1904 "serial number one" onder handen te nemen.
Afbeelding

Het is een Amerikaans 1/6 model van de allereerste Harley-Davidson. Volgens de doos is de fabrikant XONEX uit Cleveland Ohio.
Dit model heb ik eens kado gekregen van een van mijn broers.
Afbeelding

Het ei is gelegd, nu nog uitbroeden. Ik denk dat ik eerst eens op het net en in de bieb ga kijken of ik foto's e/d kan scoren.

Het is mijn bedoeling om deze fiets er uit te laten zien alsof er de afgelopen 100 jaar nog nooit iets aan gerestaureerd is, maar het apparaat nog wel naar behoren werkt.
Goede raad en tips zijn zeer welkom. Ook kritiek is welkom want ik weet niet of dit model zeldzaam is of niet. Is het dan wel slim om het te "slopen " en te veranderen?
Ik houdt jelui op de hoogte.

Rob Floor


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 18 maart, 2008 11:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Tjongejonge, wat lijkt het mij geweldig om dit model te weatheren.... :shock:
Ik ben echt zeeeer benieuwd wat je er van gaat maken, geweldig mooi model dit!
Ik weet niet of het een zeldzaam model is (zou er zelf ook heel erg graag eentje willen hebben, ik ga is googelen), maar ik zou het zeker doen.

Groeten,

Karel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 18 maart, 2008 21:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Hallo Foxbat,

Ik heb allereest mijn broer gebeld want hij heeft zo,n acht jaar geleden dit model in doos bij een van zijn zakenrelaties zien staan. Na getoonde interese en mijn bijna verjaardag mocht hij 'm zo meenemen. Aldus al een paar jaar op de plank.
Op de doos zit een sticker met de tekst:

The Smithsonian gatalogue
65014
1903 Harley model

Verder staat er p de doos dat dit model geproduceerd is door:

Xonex . 4400 Renaissance Pkwy . Cleveland OH 44128

In de shop van het Smithonian is wel een zelfde model te koop in het chroom met gouden banden i.v.m. het 100 jarige bestaan van Harley-Davidson.
Verder niets gevonden nog maar wel het model uit elkaar gehaald. Zo in delen valt het best tegen met de details en de afwerking en dat wil ik alvast beter proberen te doen maar dan wel zwaar versleten en "rijdend". Eerst eens wat foto's maken van de verzameling onderdelen en foto's zoeken van de echte.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 18 maart, 2008 21:51 pm 
Offline
Ferrari Master
Ferrari Master
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan, 2008 23:21 pm
Berichten: 3026
Woonplaats: Leiden
Bieden!!!

http://cgi.ebay.com/1903-1904-HARLEY-DAVIDSON-1-6-scale-die-cast-Xonex_W0QQitemZ200207950083QQihZ010QQcategoryZ10960QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

http://cgi.ebay.com/XONEX-MFG-HARLEY-DAVIDSON-1903-1904-SERIAL-NUMBER-ONE_W0QQitemZ370032141149QQihZ024QQcategoryZ10960QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting


en nog meer!

_________________
Groet Ton

Promocom Ferrari 126C2 1:8= in ruste op de werkbank
MG Models Ferrari TR250 1958 1:12 = in de ijskast
Pocher/Autograph Ferrari F40 1:8 = klaar
Triumph TR 6 verbouw=op de werkbank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 18 maart, 2008 22:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 okt, 2007 0:24 am
Berichten: 200
Woonplaats: hoofddorp
kon wel eens een collectorsitem worden. de vraag is dus: wel of niet verbouwen? :wink:

_________________
groet,
john
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

huidige project: Ferrari Testarossa - Pocher


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 19 maart, 2008 17:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Gezien de misschien wel zeldzaamheid moest ik maar eens heel voorzichtig te werk gaan. En dat voor een amateur.

Ik ga vanavond foto's schieten van de afzonderlijke onderdelen en eens inventariseren wat mooier dan wel realistischer gemaakt kan worden en waarmee. Hiermee bedoel ik het gebruik van echte miniskuule boutjes en moertjes in plaats van iniminikruiskopjes. Het moeilijkst lijkt me om de ketting en kettingtandwielen er als echt uit te laten zien.

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: opdatje
BerichtGeplaatst: do 20 maart, 2008 17:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Ik heb foto's gemaakt (geprobeerd) van diverse losse onderdelen. Het blijkt wederom een hobby apart erbij. Stapje voor stapje worden ze beter denk ik en ja, ik modelbouw tot nu toe op de eetkamertafel in het voorname gezeldschap ven meneer Joosten (zwarte vlek linksboven).
Afbeelding

Ik ga dus maar eens verkassen naar boven want Heer J heeft nogal eens een andere mening over de plaatsing van onderdeltjes. Ik ga iets maken in de rommelkamer, daar staat vreemd genoeg ook de kattanbak. Hoezo toeval?

Nog een paar foto's

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Ik gan nu verkassen en aan het model werken. Ook ga ik een soort van before en after foto's proberen te maken van de diverse onderdelen en de samenbouw ervan. Gaat nogwel even duren denk ik.
Ik sta open voor ideeen, suggesties, raad enzovoorts
Houd julie op de hoogte.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 maart, 2008 19:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 okt, 2007 0:24 am
Berichten: 200
Woonplaats: hoofddorp
modelbouw is leuk, maar weet uit eigen ervaringen dat dit in combinatie met huisdieren uitermate moeilijk is. zij hebben inderdaad een heel andere kijk op modelbouw.
ben benieuwd wat de veranderingen gaan worden.

_________________
groet,
john
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

huidige project: Ferrari Testarossa - Pocher


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 maart, 2008 21:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
jwagenaar schreef:
Modelbouw is in combinatie met huisdieren uitermate moeilijk. Zij hebben inderdaad een heel andere kijk op modelbouw.


En als je niet uitkijkt ontwikkelen ze zich op militante wijze, zoals de kat van modelbouwer Dave Armstrong:

Afbeelding

Mijn hond komt gelukkig niet op mijn kamer! :mrgreen:


En over de Harley-Davidson: eigenlijk vond ik hem wel mooi zo als 'ie was, maar overtuig me maar dat jij er iets mooiers van kunt maken! :wink:
Succes met de number one, Rob. :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 maart, 2008 21:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 09 dec, 2006 15:33 pm
Berichten: 406
Woonplaats: Veldegem, Belgie
:lol: Jullie hebben het over diertjes maar met kleine kinderen en peuters in huis is ook niet alles hoor. Ik kan hier ook niks achterlaten, als ik 's nachts stop met bouwen moet alles terug in een doos op een hoge plaats... :wink:
Dit unieke model blijf ik zeker volgen !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement