Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 mei, 2007 23:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jan, 2006 20:05 pm
Berichten: 195
Woonplaats: Belgie
rooie79 schreef:
....
En ja, er zitten af en toe gewoon missers tussen de kitjes. Wel leuk om te maken want je leert er een hoop van en je heb er daardoor vaak wat meer plezier van ook. Tenminste ik vond het best leuk om alke keer weer wat proberen te verzinnen om het tot een acceptabel eind te brengen.

frank


Tja, een kitje waar alles gewoon in elkaar past is toch ook ff leuk dacht ik.
Maar je leert natuurlijk meer met de gedrochten waar niets lijkt te passen.
Alleen is naderhand het resultaat niet altijd conform je inspanningen :cry:

_________________
Weer een nieuwe start??
www.monoconnection.nl
www.bloggen.be/muzskorpion/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2007 0:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 jan, 2007 1:45 am
Berichten: 706
Woonplaats: Den Haag
Ben toch van mening dat een goed passende kit bijna altijd een beter resultaat op zal leveren dan een baggerset. Uitzonderingen qua kit en qua meesterbouwers daargelaten.
Helaas gaat naadkwaliteit ook vaak gepaard met minder details.

Ik ben toch altijd wel blijer als een kit goed past.
Op zich is dat vreemd, wat we doen dit allemaal (sowieso) voor het bouwen. Zelf vind ik het resultaat ook wel belangrijk, maar zelf zal ik ze toch niet neerzetten. Dit soort dingen doet het wel altijd goed als cadeautje, alleen zie ik zelf vaak alleen de missers ipv de positieve kanten.

Wat betreft het chroom; stiekem hoop ik dan toch wel op een goede kwaliteit; ik krijg het vaak toch niet zo glanzend als out of the box.
Helaas willen de 'afknippuntjes' nog wel eens aan de verkeerde kant (hoi Barry :wink: ) zitten; in het zicht dus.
Ook is de vantevoren aangebrachte chromen laag 'vingervast', iets wat Alclad en soortgenoten helaas niet echt zijn. Misschien moeten ze maar eens Alclad III uit gaan vinden.

De bike:

Verlichting hangt erin en werkt ook nog (tsjonge, wat een luxe) en verder nog wat knip & plakwerk verricht.
Update volgt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2007 19:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 jan, 2007 1:45 am
Berichten: 706
Woonplaats: Den Haag
O.k. dan; eindelijk, het is nu tijd voor de laatste update.

Eerst ff wat uitleg: ik moet eerlijk zijn dat naarmate het einde nader kwam de ergernissen exponentieel toenamen.
Ik ben niet zo goed in baggerkitjes denk ik. Her en der heb ik het mij er toch wat makkelijk van af gemaakt door wat bmf over afknipchroom te plakken, niet heel goed passende stukjes gecamoufleerd met een wat dikkere wash en de decals wat smeriger gemaakt om de oneffenheden enigzins naar de achtergrond (eigenlijk: voorgrond) te werken.

Absoluut niet de mooiste afwerking die ik ooit voor elkaar gekregen heb, maar dat komt misschien ook wel enigzins omdat ik geen zin meer had en een beetje de moed opgegeven heb.

Als 'ie maar afkwam voordat ik te pissig zou worden en 'm voorgoed zou archiveren in de Curver (ofzo) kast.

M.b.t. de opmerkingen over afwerking; hak gerust, maar ik ben mij er al van bewust en ben eerder blij dat ik enigzins doorgebeten heb zodat 'ie af is.

Eerst en paar foto's van momenten waarop ik het al goed zat was.

Hier ben ik de electronica aan aan het leggen; de gele draad toch maar even 'verdund' om 'm makkelijker langs het frame weg te kunnen werken.
Op dat moment was ik ook nog blij met de klokkenwinkel :?

Afbeelding

Maar..... je moet toch wel lenig zijn om onderweg de snelheid af te kunnen lezen...

Afbeelding

En dan nu een hele rij met eindresultaat foto's.
Neem mij niet kwalijk en ik vind het fijn dat er mensen zijn die dit zullen gaan lezen, maar ik voel heel even niet de behoefte om er per foto commentaar bij te geven.
Btw; het ding heeft 2 standaards/-en; 1 voor rechtop en 1 voor schuin zeg maar, dus het lijkt of een aantal foto's bijna hetzelfde is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En niet van bijster top kwaliteit, maar deze zijn voor de verlichtingsimpressie: (de dikke draad op de achtergrond gaat nog vervangen worden door een slanker exemplaar)

Afbeelding

Afbeelding



En dan nu de sterkte/zwakte analyse:

+de doos is van recyclebaar karton
+je krijgt extra veel plastic voor je geld
+in lage oplage geproduceerd
+wordt niet meer geproduceerd

-zeer slechte passing
-erg veel kleine gietnaden
-erg slechte passing
-niet zo'n goede passing
-af en toe onduidelijke manual
-geen kleurschema in de manual, zelfs niet eens een lijstje met de te gebruiken kleuren
-fouten in de benummering van de decals en in de manual
-wordt zonder voordeelfles Sol geleverd
-kwalitatief uitermate teleurstellende decals die ook nog eens voor geen meter passen, incl spelfouten
-echt totaal niet passende onderdelen, zoals bijv het verbindingsstuk tussen linker- en rechteruitlaat
-had beter onverchroomd geleverd kunnen worden; weet je iig waar je aan toe komt, maar ik was te lui/had geen zin meer
-nog meer punten

CONCLUSIE:
Koop deze kit niet, neem 'm niet aan als je 'm van je allerliefste neefje krijgt voor je verjaardag, smijt je wijf de deur uit als ze hiermee komt aanzetten en stuur de Keuringsdiensten Van ModelWaren op een winkel af als ze 'm proberen te verkopen, ook al kost 'ie maar een euro.

Een oprecht dank voor alle steunbetuigingen, tips, feedback, kritiek e.d.
Mij kun je weer vinden op het auto forum met een Tamiya Supra en/of op het vrachtwagen forum met de Coca Cola Mack.

Gr & laterz.







_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2007 19:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 jul, 2006 12:07 pm
Berichten: 1996
Woonplaats: noordwijk
Mooi resultaat voor een kitje van zo'n niveau. Vind het vooral apart dat je er verlichting in hebt gedaan. Dus al met al een goed resultaat dacht ik zo. Op naar de volgende motor???

frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2007 19:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 jan, 2007 1:45 am
Berichten: 706
Woonplaats: Den Haag
Dank, zelf zit ik wel nog aan een motor te denken, ik heb alleen helemaal niks met die dingen (met auto's trouwens gewoon niks), maar het bouwen vind ik wel leuk.

Met sneetje heb ik geregeld dat ik een nieuwe uit mag zoeken -op haar kosten- omdat dit zo'n vaginale (mag hier waarschijnlijk geen 'kut' zeggen) kit was.

Die van Tamiya, met blauw en oranje (Repsol, kan dat?), staat hier ook ergens op het forum.
I'll be back :wink:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2007 20:01 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Op zich geef hij wel een mooi gebruikt uiterlijk weer, een EG van begin jaren 80 nog "still on the road."

Op zich ziet het er best goed uit, jammer dat ze het zadel zo kunstmatig hebben genaakt, een naar binnenvallend randje zou al een hele verbetering zijn. Wat een tellers voorop, voor de oliedruk en electric system kan ik mij nog voorstellen en eventueel een toerenteller, maar die 4e?

De snelheid is makkelijk af telezen van de tankpanel dus dat valt mee.

Een puntje wat wel opvalt is de rail op voorspatbord, dat zit nog wat extra plastic. Ok het zit er nu, en misschien een heel klein beetje matzwart er langs halen, het camoufleert een beetje

Nee, op zich toch een heel leuk model voor de vitrinekast

BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2007 20:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
Je hebt er in ieder geval veel meer uit weten te halen dan ik destijds, dus mijn complimenten bij deze!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2007 20:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 jan, 2007 1:45 am
Berichten: 706
Woonplaats: Den Haag
Alweer dank, zelf vind ik het nooit erg om opbouwende kritiek te mogen ontvangen (pessimistisch typetje ben ik), maar complimenten vind ik in dit geval ook wel fijn omdat ik vind dat ik niet erg m'n best gedaan heb.

@Bert: goeie tip, zal ik doen. Die randjes heb ik als één van de laatste onderdeeltjes aangebracht toen m'n zin al meer dan op was.

De tellers kan ik je niet mee helpen; keine blasse Ahnung, maar misschien één voor het gietnaadgehalte en de ander voor overall kwaliteit, mits de 1e op 100% staat en de 2e op nul zou dat aardig kunnen kloppen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2007 20:50 pm 
Met de wetenschap dat dit een prutskit is, heb je er echt een mooi model van gemaakt!
Proficiat! :D

Wilko :P


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2007 23:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Op de foto`s oogt hij als een gebruikte fiets dus vind ik hem wel geslaagd ondanks dat het een kut kit was :wink:

Ron

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement