Meer feest omtrent de HD:
De bodyparts hebben een beige badje gekregen:
Voor de detailkijkers onder ons die denken; heej, dat is mat i.p.v. glans; I know, maar dit is serieus precies de kleur die Gaatje op haar motor wil en je weet hoe dat gaat met vrouwen; óf
ik ga lopen zeiken, óf ik loop wijs naar de kassa met €1,95 en zeg er niks over maar denk des te meer.
Dus maar gelijk eens de kwast gehanteerd om het erop te zetten; met de airbrush (heb 'm net) ga ik eerst nog ff wat oefenen ipv deze bochtige deeltjes mooi strak proberen te spuiten.
De tweewieler is al wat verder gevorderd. Eerst maar eens een overzichtsfoto:
En nog wat gedetailleerder spul:
Het Amerikaans big-block met een vernaggeld decalletje, wat ik te laat zag. Vind het wel best zo. Als ik verder kijk zie ik zelfs nog mini-gietnaadjes op de meest onmogelijke plaatsen, maar de beige delen moeten nog geplaatst worden die gelukkig een hoop verbergen.
Als ik echt zin heb zal ik aan het einde m'n éénharige penseel tevoorschijn toveren om dat '80' weer compleet te maken.
De uitlaten hebben aan de kant van het blok ook wat hitte-verkleuring meegekregen. Daar gaat nòg een laagje Tamiya smoke overheen om het wat subtieler te maken. Vooral aan de kant van de dempers is dat nog nodig, maar ik zal eerst de vorige laag goed moeten laten drogen.
Eigenlijk is zo'n beetje alles in een wash gezet en daarna drybrushed, helaas zie je daar niet zo heel veel van terug, maar vanmiddag heb ik een heel groot stuk wit papier gehaald waarop ik deze motor zal gaan zetten voor de eindfoto's.
Dit is een wiel (joh...)
En dit ook (2x joh...)
De dempers zijn bekleed met Gamma-BMF.
Ook heb ik de tandwielen met de ketting daaraan vast omgekeerd gemonteerd om eerder getoonde oneffenheden te verbergen.
Zo, dan is het nu tijd voor het decal spelletje:
Hoe alles zo belachelijk mogelijk nat te transferseren?
Dat doet men zo:
Eerst kiezen of je op de tank een snelheidsmeter òf een toerenteller wilt hebben (alsof je die laatste echt nodig hebt op deze HD)
Ik weet, de foto is zeer slecht, maar de 12 is wel goed zichtbaar en vanaf daar ben ik verder gaan tellen.
Nou weet ik écht niks van motoren, maar de Harley sound herken ik wel en ik weet ook dat dat niet door de hoge toeren komt.
De producent van deze kit denkt daar anders over, òf het blok komt niet verder dan 20 omwentelingen per minuur, òf ik heb het helemaal aan het verkeerde eind, wat op zich niet totaal uit te sluiten is. Ik ben er eerlijk gezegd wel vanuit gegaan dat er 20 mille toeren bedoeld wordt, of komt een Harley echt niet verder dan 2000?
Anyway, ik heb de snelheidsmeter erop geplakt (die trouwens tot 170 loopt).
Zitten trouwens ook puzzels in deze kit, check dit namelijk:
(rare mensen die Amerikanen, maar ach, wat verwacht je als ze
vechten voor
vrede...)
Ze hebben wel vaker de benummering van het decal velletje blind bij elkaar gedobbeld, dus dit was slechts een voorbeeld.
Nou zou je aan dyscalculie kunnen denken, maar dyslexie is ze ook niet vreemd: (een andere bijnaam die ik van leerlingen gekregen heb is trouwens DisLexie, daar mijn voornaam nog wel eens afgekort wordt tot Lex of Lexie en dat dis- mag je zelf uit je duim zuigen)
Klein en redelijk slechte foto:
Minder klein en een echt verrotte foto, maar de strekking is duidelijk:
Nou weet ik dat ze in de USA graag pronken met grote inhoud.... van hun motoren dan, en zie ik hier ook nog wel eens mensen in een Benz rondrijden, te weten een oude S600 die én een V12 badge op de zijkant hebben zitten én ook nog S600 op de achtekant hebben laten plakken.
Alsof je zo'n sticker met
Lach maar, maar deze is afbetaald of
My other car is a Ferrari achter op je Lambo plakt; te pats dus.
Alweer anyway, slecht geprinte decal met spelfouten. Vind 'm zo te gek (en hij is heel klein) dat 'ie er
dus op gaat.
Morgen meer nieuws; ik ga een tukkie bouwen.
Tot sinas.