Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 16:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 jun, 2009 20:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
Song Junkun schreef:
fading/mapping? explain please!

gr,Jeroen


Hoi Jeroen,

wat ik doe is olieverf stipjes verdelen over de oppervlakte van bv. de motorkap. Waarbij op de lichte plekken meer wit/ beige is en bij in het midden meer donkere kleuren,
Hier een link van iemand die dit veel beter kan:
http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=2006

Citaat:
Mag ik vragen waar je de lampen vandaan hebt?

Gr. Albert


Hier:
http://shop.ebay.nl/merchant/hit-lampen_W0QQ_nkwZQQ_armrsZ1QQ_fromZ

Ik heb een kantoor in Duitsland dus daarom is versturen goedkoper voor mij.

Citaat:
veel succes Cool , en eventjes een punt van aandacht(ik ben er zelf ook een aan het maken) tussen de voorgrille en de motorkap zit bij mij een kier van 3mm, en volgens mij ligt dat aan de kit!

mvg,
bob



Hoi Bob, had ik gelukkig geen last van, voor een revell kit past die verrassend goed :D


Gr
Helge

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 05 jun, 2009 23:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
Hoi,

hier eens een kleine update, ik zit aan de chips. Voor de eerste keer zoiets als 3d Chips probeert te doen. Zoals gezegd is dit ook een oefen object, en ja de sinkmarks zijn er bewust ingelaten ( door luiheid):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog niet helemaal zoals ik ze zou willen hebben, maar je moet ergens beginnen. Chips zijn gemaakt van , het lichte gedeelte mix Vallejo Dark Yellow, Buff en Dark Sand , de donkere chips Vallejo German Grey , en dan nog wat roestkleurige pinwash overheen, dit is pas een gedeelte , ik doe ieder avond een uurtje aan chips

Gr
Helge

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 jun, 2009 0:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2009 15:03 pm
Berichten: 555
Woonplaats: Keulen
<off topic>
Fijne link voor de lampen, heb er zelf ook maar twee gekocht en met schoonfamilie in Keulen scheelt dat weer een paar euro ;) Net mijn eigen lightbox gemaakt dus dat komt goed uit!
</off topic>

Ziet er allemaal erg strak uit die weathering, maar 3d chipping? Als in hapjes uit het materiaal waardoor er geen verf meer zit?
En wat is een pinwash, hetzelfde als een gewone wash?

_________________
Bezig met 1:48 Hasegawa | P-51D/K Mustang 'Pacific Aces'


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 jun, 2009 8:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
flim schreef:
<off topic>
Fijne link voor de lampen, heb er zelf ook maar twee gekocht en met schoonfamilie in Keulen scheelt dat weer een paar euro ;) Net mijn eigen lightbox gemaakt dus dat komt goed uit!
</off topic>

Ziet er allemaal erg strak uit die weathering, maar 3d chipping? Als in hapjes uit het materiaal waardoor er geen verf meer zit?
En wat is een pinwash, hetzelfde als een gewone wash?


Bedankt, de lampen zijn verbazend goed voor die prijs. Ja Pin wash = wash maar niet over het hele model. 3D chips kunnen meer diepte geven aan een model. is dan meestal een donkere chip met een lichte rand.

Veel plezier met de lichtbak.

Gr
Helge

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 jun, 2009 22:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
Hallo,

zoals eerder gezegd is dit model eentje om flink nieuwe technieken op los te laten, met vooraf gezegd, wisselend succes :oops:

Ik heb dus weer de sterk verweerd, het is altijd net te veel achteraf, je probeert in laagjes te werken, maar als alles droog is is het net te donker.
Maar ja , ik heb ook op verschillende plekken met 3d chips gewerkt ( of tenminste geprobeerd ) .
Ook was de bedoeling met Modulation te werken, maar door de de serke laag washes zie er niet meer van.
Ik heb even overwogen geen foto's meer te plaatsen, omdat ik het model niet echt mooi vindt. Maar on the other hand , je moet ook eens niet zo goede resultaten kunnen laten zien. En ik heb wel nu al een hoop geleerd weer, vooral dingen die ik de volgende keer anders moet doen :oops: :wink:



Dus, dunne laagjes washes , heren en dames, en nog kleinere chips.
Als je het voor je ziet valt het mee, tot dat je met Makro gaat fotograferen :cry:

Nu hier de foto's:
Afbeelding

De tracks waren trouwens makkelijk tot je bij de laatste komt en ziet dat het een halve track link te groot ( of klein) is

Afbeelding
Geslaagd in mijn ogen: de overgang van het lichte naar het vieze gedeelte bij de deur en sommige chips.
Niet Geslaagd : Sommige Chips en de washes :oops:


Afbeelding
Geslaagd in mijn ogen: Chips en de verschillende kleuren en verkleuringen ( voor bij de hatches)
Niet Geslaagd : Sommige Chips en de washes :oops:

Afbeelding
Geslaagd in mijn ogen: De roestplekken voor 80% , moet ik nog met pigmenten wat bij werken.
Niet Geslaagd : Sommige Chips en de washes :oops:


Hij is nog lang niet klaar , de Flak moet ik ook nog doen, dan probeer ik de washes etc iets beter te maken.

Nog eens sorry Santa, dat ik een kado gebruik als oefen model, is wel een leuke kit ( voor een Revell dan), Bedankt nog eens :wink:


Opmerkingen , Ideeën , verbeteringen neem ik graag in ontvangst.

Gr
Helge

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 jun, 2009 12:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 mei, 2009 21:32 pm
Berichten: 1103
Woonplaats: Heerlen
heb zelf nog geen ervaring met chips en washes, maar als ik zo kijk zie ik niet waar de washes dan verkeerd moeten zijn....
je eerset foto's zijn wat donker, maar verder zie ik het zo niet.
Wel heb je naar mijn idee wat veel chips geplaatst, lijkt het zo duk door, maar oefening baart kunst en het belangrijkste is dat je wat geleerd heb en vind je model nog steeds niet lelijk

_________________
Groetjes Dennis

Bezig met:
Trabant 601s
Vrieskist:
Ferrari 458 + PE


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 jun, 2009 13:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 sep, 2007 12:30 pm
Berichten: 1845
Woonplaats: Burgum
Pluim op je hoed!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jun, 2009 7:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 21 maart, 2006 8:45 am
Berichten: 346
hmmmm dit ziet er goed uit moet ik zeggen !

interessant geel, mag ik vragen welk nummer van welke verf ,

cheers
Dom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jun, 2009 8:15 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
He Helge, ik vind het inderdaad helemaal niet verkeerd, lekker zwaar aangetast, persoonlijk mijn smaak wel, misschien dat je chipping zo her en der iets te "willekeurig" is, maar het grootste deel zit logisch. die verfovergangen zijn gaaf, dat moet ik ook eens proberen, het geeft veel meer diepte op je model. Zeker als je bijv bij de antennes, handgrepen etc nog een pinwash opzet

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jun, 2009 10:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
Dom schreef:
hmmmm dit ziet er goed uit moet ik zeggen !

interessant geel, mag ik vragen welk nummer van welke verf ,

cheers
Dom


Hoi Dom,

bedankt :) , het geel is een combinatie. De basis is Dark Yellow, dan clear, dan een paar ( wat ik nog altijd te zwaar vindt) washes overheen, dan eerst alles goed laten drogen. Ik heb de kleurverschillen gedaan met Vallejo verf en/of olieverf. Meestal Vallejo German Yellow met wat Buff ( Het Vallejo German Yellow is te licht). Na de washes , pinwashes, chips etc , en 3 dagen drogen, een heel lichte laag Tamiya Clear Yellow overheen, dan zijn de verschillen niet zo groot tussen de verschillende nuances.

@ Dick : Merci , ik ben wel niet helemaal tevreden, maar dat ben ik bij nader inzien nooit :wink: , dat maakt modelbouw ook zo leuk, je bent nooit klaar met nieuwe dingen leren.

@ Aardappel : Dat is denk ik de grote kunst bij het chippen, op tijd ermee stoppen, wordt langzaam beter , ipv heel dunne washes wordt het bij mij meteen een sterk verweerd en vies model, is ook soms leuk, maar was niet de bedoeling, bedankt !

@ Bertus: Bedankt voor de complimenten. Wat ik leuk vindt aan de manier van Mig en Adam Wilder etc is dat bepaalde onderdelen in een lichter kleur worden geverfd of gespoten. Ik verzin dit ook niet alles zelf, is gewoon proberen te doen wat anderen doen. Ik kan de DVD's van hun echt aanraden, zij bestuderen blijkbaar goed de real world. Ok zij promoten hun materialen, maar ik heb geen Mig spullen gebruikt, gewoon Rembrandt, Vangogh en pastels. Ik denk er wel aan de thinner for washes, de fixer en de resin spul voor modder te halen.


Hier nog iets wat ik bij MIG site heb gevonden, ik was al lang op zoek naar een site met textures van stenen en ander materialen , deze is gewoon gaaf, je vindt er bijna alles op:

http://www.cgtextures.com/

Vooral onder rust kijken.


Bedankt allen voor de reacties!

Gr
Helge[/quote]

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement