Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 17:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Welk onderwerp???
gepantserde wielen 13%  13%  [ 8 ]
oostfront 1944-1945 17%  17%  [ 11 ]
Beginjaren 1940-1945 17%  17%  [ 11 ]
Gejatte voertuigen 53%  53%  [ 34 ]
Totaal aantal stemmen : 64
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 20 aug, 2008 13:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 sep, 2007 16:15 pm
Berichten: 1003
Woonplaats: Limbricht (tegen Sittard aan)
Hallo allemaal,

Voor het nieuwe militaire groepsproject, hebben w het onderwerp gekozen: 'gejatte voertuigen'. Gejattevoertuigen zijn voertugien (zoals de naam al zegt) die door de vijand zijn gekaapt, en ook in de strijd werden gebruikt. Denk hierbj aan een duitse T-34 en een amerikaanse stug.' Dit zijn dus Beutefahrzeugen. Je kan dus wel meerdere nationaliteiten, dus niet alleen Duits.

Het is niet de bedoeling, dat je een Voertuig kan maken, dat in gevecht is, en dat misschien opgegeven moet worden. Het voertuig moet wel van de tegenstanders zijn.

Wil je hier aan mee doen, pb me dan even of zet het hier in het topic.

Mensen die meedoen:
1. BigBen1
2. Boudewijn
3. Bart Zuiderwijk
4. Jurrie
5. bierma1984
6. gekke bennie
7. devlin prinsen
8 rjbouw
9. Jasperr
10. SPARTAN117NL
11. joep109


Laatst bijgewerkt door BigBen1 op za 25 okt, 2008 19:33 pm, in totaal 24 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 aug, 2008 15:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 02 jul, 2007 15:51 pm
Berichten: 986
Woonplaats: Malden (regio Nijmegen)
Hey bigben,

Ik zou op zich best wel mee willen doen, maar er zijn al een hoop andere groepsprojecten bezig. Ik moet mijn flakpanzer eerst nog af maken, en daarna gaan beginnen met mijn voertuig voor de apocaliptic road rally.

Maar als je toch nu al gaat beginnen schrijf mij maar in, want ik was toch van plan om eens een Stryker te gaan maken :wink:

Gr.
Mike

_________________
Afbeelding
"You and what army?"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 aug, 2008 15:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 sep, 2007 16:15 pm
Berichten: 1003
Woonplaats: Limbricht (tegen Sittard aan)
Ik wilde eerst kijken of er genoeg animo voor is, en dan gaan we wel beslissen waneer.

(oh, en ikwilde ook een stryker gaan maken. Leuk om dan te zien hoe 2 verschillende mensen 2 verschillende voertuige maken op hun manier :wink: )


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 aug, 2008 15:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec, 2007 12:59 pm
Berichten: 265
Sure, ik doe wel mee. Als er iets gestart gaat worden dan bouw ik een kevertje omdat die zo ontzettend leuk is hoewel feitelijk geen gepantserd voertuig dus ook maar een
Afbeelding
omdat die gewoon retecool is, en een Italeri kit met resin onderdelen? Ik kan niet wachten. Overigens ook weer niet te snel beginnen want ik heb nog 4 dozen liggen
:wink:


Laatst bijgewerkt door Boudewijn op vr 22 aug, 2008 15:34 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 aug, 2008 19:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Hebben we een tijdje geleden niet al zoiets gehad? Ik kan me in ieder geval iets herinneren van "Geen rupsbanden"

Op zich wil best meedoen, nog geen idee waarmee, maar da kom vanelf wel.

Iets anders. De laatse groepsbouw-projecten draaiden min of meer om een bepaald soort voertuig. Op wielen, luchtafweer of zoiets. Is het misschien leuk om eens een ander soort thema te nemen, bijvoorbeeld een bepaalde periode, een bepaald land of gebied of iets dergelijks? Bijvoorbeeld Oostfront 1944-1945


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 aug, 2008 21:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 19 sep, 2006 22:07 pm
Berichten: 137
Lijkt me wel leuk om een keer mee te doen met een groepsbouw. Alleen ben ik op dit moment niet in bezit van een wielvoertuig. Ik wacht al een tijdje op het uitkomen de YP408 van MR modellbau in schaal 1:72.

Of tenzij iemand me kan helpen aan de Morris Quad van Esci in schaal 1:72 is er wel een kans dat ik mee doe aan deze groepsbouw. :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 aug, 2008 21:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 sep, 2007 16:15 pm
Berichten: 1003
Woonplaats: Limbricht (tegen Sittard aan)
Het idee van Korneel is ook goed, zeg maar wat jullie het lieftste willen. Ik denk wel bij 'gepantserde wielen' dat je meer keus hebt voor alle tijdperken. Bij 'Oostfront 1944-1945' zij alleen de mensen die WW2 bouwen. (Als het hierop valt doe ik ook wel mee :wink: )

Ik heb jullie allemaal ingeschreven voor deze groepsbouw :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 aug, 2008 21:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 okt, 2006 16:31 pm
Berichten: 532
Wat mij een leuk thema lijkt is "gejatte" voertuigen. Elke partij in de WWII heeft voertuigen gebruikt van de vijand, de russen waren er het beste in, geen aanpassingen, vaak geen ander kleurtje er op en rijden maar.
De Duitser gebruikten T-34's en enkele sherman firefly's en enkele foto's gezien van een sherman 75mm.
De Amerikanen waren gek op RSO's en andere Duitse trucks, een stugje ging ook wel is mee.

Kortom je kunt het zo gek niet bedenken of het werd gebruikt door de "vijand". Er zijn wel enkele uitzonderingen: de tiger en king tiger zijn (bij mijn weten) nooit ingezet door andere partijen dan de Duitsers, dit vanwege de slechte gearbox en te slappe motor.

Kijk rond op internet en je komt genoeg inspiratie tegen.
Grtz


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 aug, 2008 21:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 sep, 2007 16:15 pm
Berichten: 1003
Woonplaats: Limbricht (tegen Sittard aan)
Ook een erg leuk idee. (kan ik je hier voor deze groepsbouw inschrijven???)

Ik denk dat ik over een paar dagen een poll aan maak met alle ideeën.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 aug, 2008 22:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Een polleke lijkt mij een puik idee!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement