Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 14:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 17 jul, 2008 20:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb, 2008 14:30 pm
Berichten: 215
Woonplaats: Spanje
Dit is het model dat al heel erg lang wilde voor mijn D-day diorama. En nu is hij al bijna af. In de kit zit ook nog een LCM-3 maar die bouw ik een andere keer. Het ging me eigenlijk meer om de sherman met Deep Wading. De kit is van de grootste t/m de kleinste onderdeelen extreem gedetaileerd. De Deep Wading set is van PE, daarben ik dan ook wel wat uurtjes zoet mee geweest. 1 min puntje van de kit is dat er erg veel extra ondeldelen in zitten die niet op de bouw tekening staan en waarvan ik dus ook niet weet waar ze voor zijn en waar ik ze moet plakken! Zo kwam ik er vandaag achter dat er ook panzer plaaten bij zaten, die heb ik er dan ook meteen opgeplakt.

De onderkant van de tank is al geschilderd. De tracks moeten er nog op en er zitten nog wat gaatjes die ik nog moet wegwerken. Verder is hij bijna helemaal klaar.

Ik zou zeggen bekijk het en oordeel zelf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
THE GUY WHO RELAXES IS HELPING THE AXIS!!!

Groeten uit Spanje, semmie


Laatst bijgewerkt door semmie op di 12 aug, 2008 11:09 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul, 2008 20:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 21:28 pm
Berichten: 1150
Dat heb je heel netjes gedaan!! Vooral die bogen van de inlaat/uitlaten zijn erg mooi geworden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul, 2008 22:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb, 2008 14:30 pm
Berichten: 215
Woonplaats: Spanje
knutselsmurf schreef:
Dat heb je heel netjes gedaan!! Vooral die bogen van de inlaat/uitlaten zijn erg mooi geworden.


Dankjewel, ik heb de bogen helemaal met mijn handen gebogen. Het bovenste stuk van de achterste uitlaat en de voorste uitlaat/inlaat waren makelijk te vouwen omdat ze uit een stuk bestonden maar het onderstedeel van de achterste uitlaat bestond uit een aantal losse onderdeeltjes wat ik dan ook erg lastig vond om in elkaar te zetten en met modelbouw lijm maakte het ook niet echt makelijker. Ik had iets diks nodig: houtlijm. Ik heb het hele onderste gedeelte volgegoten met houtlijm en toen plakte het helemaal goed. Er zitten nog wel wat kiertjes, (eigenlijk een grote) maar die hoop ik later nog wel weg te werken met wat putty of iets dergelijks.
Ik vertel een andere keer nog wel wat meer over de bouw.

_________________
THE GUY WHO RELAXES IS HELPING THE AXIS!!!

Groeten uit Spanje, semmie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jul, 2008 14:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb, 2008 14:30 pm
Berichten: 215
Woonplaats: Spanje
Hallo medebrouwelingen ik heb zoals je ziet heb ik de tracks erop gelegd. Dat is niet echt helemaal goed gegaan. Dragon heeft helemooie DS tracks maar nergens in de beschrijving staat duidelijk hoe je ze nou aan elkaar moet bevestigen. Ik heb maar een stukje metaal (mijn pinset) verwarmd met een kaars en toen geprobeerd ze aan elkaar te smelten, bij de rechter track is dat gelukt maar bij de linker smolt hij helemaal door. Dit heb ik opgelost door een stukje track van een m4 Italerie kitje er tussen heb gezet. De tracks van Italerie zijn mischien niet zo mooi al dragons DS tracks maar modelbouwen is afentoe een beetje inproviseren en dat hebik hierbij ook gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
THE GUY WHO RELAXES IS HELPING THE AXIS!!!

Groeten uit Spanje, semmie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jul, 2008 19:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb, 2008 14:30 pm
Berichten: 215
Woonplaats: Spanje
Alle onderdeeltjes zitten er nu op en ik heb de hele tank met Tamiya XF-58 Olive green geschilderd. Daarna heb ik voor het eerst een wach aangebracht :!: Ik weet niet de originele reden van het aanbrengen van een wash maar mijn reden wat het wat lichter maken van de tank omdat ik hem erg donker vond( voor de mensen onderons die niet weten wat een wash is: een sterk verdund mengsel van 20% (olie)verf en 80% verdunner. Dit word over het gehele voertuig toegepast.)

Mijn Wash was een mengeling van Humbrol super Enamel : 34 matt, 102 matt, 93 matt en Revell color Enamal verf. Toen dat een nachtje gedroogd was heb ik wat Mig pigment verdund met water op gebracht en toen het droog was met een dikke kwast met varkens haren uitgesmeerd.

Er komt tussen de lucht inlaten nog wat kisten en dat soort dingen, verder blijft alles nog een verassing :!: :twisted: :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb dit plaatje een
beetje als referentie
gebruikt: :arrow: Afbeelding

_________________
THE GUY WHO RELAXES IS HELPING THE AXIS!!!

Groeten uit Spanje, semmie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jul, 2008 20:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 apr, 2008 20:40 pm
Berichten: 43
zwaar respect voor de 1:72 schaal :) goed gedaan vind ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jul, 2008 22:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 19 sep, 2006 22:07 pm
Berichten: 137
Netjes!

Ik vind je wash op het eerste gezicht goed gelukt.

Je gaf aan dat je het LCM-3 vaartuig een andere keer bouwt. Ik vraag me alleen af welke vaartuigen (van welk merk) je dan in je diorama hebt verwerkt?

Kan je misschien ook wat overzichtfoto’s posten van je diorama?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jul, 2008 22:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb, 2008 14:30 pm
Berichten: 215
Woonplaats: Spanje
Ow dat zijn geen lcm(3)s maar van die Higgings boats de Lcm(3) moet ik nog gaan bouwen. Dat diorama is van een ander project dat ook ergens bij het diorama topic staat.

_________________
THE GUY WHO RELAXES IS HELPING THE AXIS!!!

Groeten uit Spanje, semmie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jul, 2008 23:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 18 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 547
Woonplaats: Hengelo OV
Verwering ziet er echt super uit :shock: :shock:
Niet te geloven dat dit 1:72 is!

Super!

_________________
Blog:
http://panzerscratcher.wordpress.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 jul, 2008 8:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
Super gedaan voor 1:72 , ziet er echt uit alsof de tank net van het strand komt.
( Of wel de luchtinlaten in goud ook iets moois hadden :D )

kun je niet een paar close ups van het Diorama maken, ziet er volgens mij ook super uit...

Gr
Helge

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement