Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 mei, 2008 18:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 sep, 2007 16:15 pm
Berichten: 1003
Woonplaats: Limbricht (tegen Sittard aan)
Deze optie had ik ook al overwogen, en op een paar foto's heb ik gezien dat Emil soms ook wel eens afgedekt werd, dus het kan wel. Ik denk echter wel dat ik dit pas op het laatst doe, als ik nog met niks anders ben gekomen :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 mei, 2008 19:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 06 maart, 2008 15:39 pm
Berichten: 45
oke big ben ik deed dit ook als laatse op mijn opel
en het stont er goed bij,
een canvas doek is altijd wel handig
veral als het regent en sneeuwt met -5 onder nul

fallout


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun, 2008 17:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 sep, 2007 16:15 pm
Berichten: 1003
Woonplaats: Limbricht (tegen Sittard aan)
Guns, Guns, Guns

Het is een tijdje stil geweest rond dit topic, want ik was een beetje druk met school enzo. Vanmiddag eindelijk een beetje tijd gevonden om verder te werken.

Dit belooft wel een hele spannende up-date te worden, want ik heb heel veel gedaan :roll: enjoy!
------------------------------------------------------------------------------------

Zoals de titel al jullie al heeft veronderstellen ( :roll: ) gaat deze update over het Kanon.

Even een paar dingen gelijmd en geklemd.

Afbeelding

Ik gebruik hier gewoon wasknijpers voor, ik heb namelijk niet echt van die grote klemmen. Maar dit gaat ook :wink:

Daarna op een paar dingen wat plamuur gesmeerd, zodat er wat minder naadjes zijn.

Afbeelding

Even wachten, even lekker schuren, beetje vergeten plaatje te maken :roll: En de stukjes die in de klem zaten, maar even bevrijd en in elkaar geplakseld.

Afbeelding

Dit is eigenlijk het constructieve werk. Spannend of wat??? :roll:

Gelijk het kanon er in gezet, en even kijken of je nog wat van de bodem kon zien. Niet zo heel goed eigenlijk.

de ene kant (beetej wazig)

Afbeelding

de andere kant. Ook een beetje wazig, maar jullie kunnen je vast wel een beejte voorstellen hoe het er uit ziet.

Afbeelding

Omdat iemand had gezegd, dat ik er misschien ook wel een zeiltje er op kon leggen, maar even een proeflapje gemaakt van wat keukenrol, en wat water

Half afgerold,

Afbeelding

en helemaal afgerold, nu zie je er echt geen drol meer van, en dat is best wel sonde.

Afbeelding

Wat vinden jullie???

-------------------------------------------------------------------------------------

Dit is dus wat ik vanmiddag heb gedaan. Al met al niet meer als een halfuurjte werk, maar de droogtijd erbij duurt het toch wel wat langer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun, 2008 19:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 06 maart, 2008 15:39 pm
Berichten: 45
hey big ben

ik kies voor optie 1 de half afgerold en
dan zie wat van de binnen kant van de sturmemil
want optie 2 daar ben ik met je eens het zonde van je werk
en een afdek zijl is aleen handig om een beetje kalen binnen kant
te schaduwen

Fallout


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun, 2008 19:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 03 jun, 2007 19:04 pm
Berichten: 1774
Woonplaats: Berkel-Enschot
Volgens mij heeft deze genoeg detail om de binnenkant te laten zien. En een mooi interieur is een blikvanger. Ik zou hem erafhalen en anders hem er maar half op doen.

Lars


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun, 2008 22:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Half eroverheen en dan een beetje slordig half schuin opengeslagen, niet zo netjes opgerold.
Dan zie je toch het mooie detailwerk aan de binnenkant en het staat wat speelser.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jun, 2008 13:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 sep, 2007 16:15 pm
Berichten: 1003
Woonplaats: Limbricht (tegen Sittard aan)
@iedereen: bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik het dekzeil eigenlijk er helemaal niet op doe. Nu Emil klaar is, en alle grote frutjes aan de binnen kant erop/in zitten, valt het wel mee met de binnenkant. Dus.

-------------------------------------------------------------------------------------
Mooi primergrijs is niet urinegeel

Ok, zoals de titel al zegt, hij is klaar, en staat in de primer. Niet zo heel veel over te zeggen, dus we gaan maar meteen door met de foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

van de zijkant, de bovenkant, en de andere zijkant, en van voore :roll:

Ik heb bij de loop wat lasnaden gemaakt, mbv streched sprue. Eerst de sprue opplakken, waar je je naad wil, wat lijm eroverheen (modelbouwlijm is namelijk een oplosmiddel, dus wordt het plastic een beejte zacht) en dan met een mesje er in drukken.

Afbeelding

Als je naar het trappetje achterloopt, en daar door heen kijkt, ziet het er zo uit

Afbeelding

Je kijkt recht tegen het kanon aan.

Als je dan omhoog klimt en gaat staan, kun je een beetje zien waar je naartoe rijdt

Afbeelding

-------------------------------------------------------------------------------------

Het kan zijn dat er een paar dingen scheef staan, maar dat kan zo maar komen om dat het een dryfit is, en met prit-prut vast zit.

Binnekort ga ik eens bij de lokale modelbouw boer kijken voor panzergrua'en verf, en dan kan het leukste beginnen, Verweren. Ik moet wel eerst nog eens verder met mijn E-10, dus het kan even duren, voordat er weer een update komt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jun, 2008 13:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 18 sep, 2007 16:39 pm
Berichten: 1451
Woonplaats: Tilburg
Ziet er goed uit, vooral de lasnaad is erg goed gelukt! 8)

_________________
Panzergrenadier 1:16 zien?
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20165

Panther kijken?:
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18851
Theres nothing like the smell of a wash in the morning.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jun, 2008 17:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 03 jun, 2007 19:04 pm
Berichten: 1774
Woonplaats: Berkel-Enschot
Ziet er best goed uit. Alleen vind ik de lasnaad te grof, en de vuurmond (dat ding vooraan de loop zit op z'n kop, zou ik ff aanpassen. Ga je er nog hulzen en granaten en leggen/zetten?

Lars


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jun, 2008 17:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec, 2007 12:59 pm
Berichten: 265
marsia scout schreef:
en de vuurmond (dat ding vooraan de loop zit op z'n kop, zou ik ff aanpassen. Lars


Dat is een mondingsrem, en inderdaad, hij zit ondersteboven, moet je even een kwart slag draaien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement