Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 mei, 2008 19:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 sep, 2007 16:15 pm
Berichten: 1003
Woonplaats: Limbricht (tegen Sittard aan)
'Sturer Emil'

Ik was laatst aan het kijken voor een leuke kit om te bouwen. Ik zag deze liggen, en dacht meteen:'die wil ik.' Zo gezegd, zo gedaan. Deze afgereken en naar huis gegaan.

Ik had dus dit voor me op de keukentafel liggen:

Afbeelding

En dat is dus een wat dikkere doos als normaal bij Trumpetter. Oh, kan nu al niet wachten met het bouwen er van :D :roll:

Snel de doos open gemaakt, en 'KLIK',

Afbeelding

Dat is dus genoeg plastic om voor uit te komen :wink:

Even snel een paar foto's van de sprues gemaakt:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder hebben we nog een upper- en underhull:

Afbeelding

Een turret:

Afbeelding

En een paar rupsen, en een übergroot plakker velletje:

Afbeelding

Oja, deze zullen we bijna vergeten,

Afbeelding

Een erg duidelijk bouwboekje, en een paint guide.

-------------------------------------------------------------------------------------

Dan kunnen we dus beginnen. We beginnen, zoals bij alle andere tanks, met de wielen. En dat vind ik dus wel zeer duidelijk uitgelegd door Trumpeter:

Afbeelding

Kijk, er staat dus geen enkele fout in.

We beginnen dus hier mee:

Afbeelding

En als je er een paar stukjes op plakt, dan ziet het er zo uit:

Afbeelding

Misschien zitten er nog een paar deukjes in de ophanging, want er zaten een paar sinkholes, in/op. Deze heb ik zo goed mogelijk proberen weg te schuren, maar als ik er te veel weg zou schuren, dan zou ik detail verliezen. Uiteindelijk zie je er dus toch geen reet van, dus dat maakt ook niks uit.

Gelijk ook meteen de andere kant maar even beplakt:

Afbeelding

(En ja, ze zitten goed, ze moesten zo omgedraaid zitten)

De uitlaat inelkaar geplakt. Misschien dat er nog ergens een naadje op zit, maar er komt later toch nog iets van roest op, met wat poeder er door, dus daar zie je later toch niks meer van.

Afbeelding

En toen was het tijd voor de 9de stap (ik heb stiekem stap 2 tot en met stap 8 overgeslagen, want dat zijn de wielen, en die komen dadelijk nog aan bod :wink:. Dus nou niet denken van, joh je vergeet wat)

Afbeelding

De bovenkant er bij gepakt. En even gekeken. Toch wel heel mooi detail.

Afbeelding

Natuurlijk zie je er niks van op de foto. Maar er komen nog genoeg andere plaatjes waar je het wel op kan zien.

Voorop moet een luik komen waar de bestuurder zit. Ik weet nog niet of ik deze open laat, dus heb hem met houtlijm vast gezet, zodat ik dat later nog altijd kan veranderen.

Afbeelding

(Je moet die klodder Pritt-prutt natuurlijk even weg denken)

En dan gaan we nu maar eens met de wielen beginnen. And what a fun we had :roll:

Eerst begin je met een aantal rondjes

Afbeelding

En als je dan goed kijkt, dan zie je dat bij elk van die rondjes van deze sinkholes op zitten (zijn dit dan nog wel sinkholes???), die er dus fijn voor zorgen dat je wielen niet op el kaar kunnen.

Afbeelding

Na een tijdje schuren, zijn ze allemaal verdwenen, natuurlijk ook de aanhechtingspunten verwijderd. Dat staat anders ook zo slordig :wink: En toen maar even de wielen op elkaar geplakt:

Afbeelding

Van 16 rondjes, maak je 4 wielen!!! Dus dat gaat nog wel even duren.

Natuurlijk ook nog even een paar andere rondjes gepakt. En natuurlijk zit daar ook het probleem van de sinkholes :evil:

Even stug door geschuurd en geplakt, en de wielen aan de ene kant waren klaar. Voor de foto even de rupsen er bij gepakt, en de upperhull er even boven op gezet.

Afbeelding

En toen ging ik maar even eten. Natuurlijk typ ik nog even verder, en doe alsof er helemaal geen tijd verstreken is :D

Op de wielen zaten nog een paar naden, van het op el kaar plakken van de wielen. Die heb ik er meteen ook maar even van afgeschuurd. Je ziet misschien nog wel een paar krasjes, maar dat is niet erg, want die dingen waren toch van rubber, en rubber krijgt scheurtjes als het ouder word, of zo iets :roll:

Afbeelding

en toen zag ik dit:

Afbeelding

Het valt niet zo op of zo, maar jammer is het wel. Waarschijnlijk komt hier toch nog iets op te liggen, dus zo erg is het niet. En anders is het gewoon battledamege of zo :roll: :wink:

Even stug door plakken, en schuren, en de resterende wielen nog maar even geplakt.

Afbeelding

Nog even een paar frutseltjes op de voorkant geplakt. Natuurlijk is het plaatje een beetje wazig, maar jullie kunnen je er vast wel iets bij voorstellen.

Afbeelding

En de upperhull op de underhull vastgeplakt. Voor zit nog wel een kleine kier. Maar daar heb ik een beetje lijm op gesmeerd, en nu maar wachten tot ik het kan schuren.

Toen maar even bekeken of ik nog wat anders kon doen, dat niet in de buurt van de voorkant was. Dus maar even dit stukje gepakt (dit is de vloer die achterin komt bij het 12,8 cm kanon. Ook meteen even een moterhuis (of wat het moet voorstellen) er op geplakt.

Afbeelding

In de hull geplakt, verder niet veel over te zeggen, behalve dat alles tot nu toe echt erg goed past :D

Het enigste stukje met een minimume hoeveelheid flash, was dit:

Afbeelding

En dat is het trappetje. Ik heb het even op een schuurpapiertje gelegd, want grijs op grijs zie je niet zo goed (zo weinig flash dus).

Nog even een tussenstandoverzichtelijkheidsplaatje (dankje Grendel :D)

Afbeelding

De turret staat er nog los op, want daar moeten nog veel details in komen. De wielen zitten ook nog los, want anders is het zo moeilijk verven.

-------------------------------------------------------------------------------------

Ik hoop dat het een beetje interessant voor jullie was. Oh en als iemand nog referentie foto's heeft, graag, want ik heb al op google en wikipedia gezocht, maar ik krijg de heletijd de zelfde foto's. Voor de mensen die nog wat info willen, klik dan hier.


Laatst bijgewerkt door BigBen1 op di 12 aug, 2008 19:07 pm, in totaal 6 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 mei, 2008 20:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 06 maart, 2008 15:39 pm
Berichten: 45
ziet er mooi uit big ben i
k ga zeker je volgen en volgens mij heb ik hem ook gebouw

fallout


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 mei, 2008 20:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2007 19:11 pm
Berichten: 2103
Woonplaats: dordrecht
leuk ding.
hoe groot wordt ie eigenlijk wel niet?
enne..het ziet er wel een beetje rood uit op dat snijplankje...bloed...of verf?

_________________
Follow the man, Who follow the money
To the edge of the world, And beyond
Deadliest Catch
Shia. Sometimes, a Demon can be an Angel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 mei, 2008 20:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 sep, 2007 16:15 pm
Berichten: 1003
Woonplaats: Limbricht (tegen Sittard aan)
De afmetingen van het model zijn 277,2 mm (met loop) 78,9 mm hoog en 90 mm breed. Dus dat is inderdaad best wel groot. Mijn grootste model, denk ik.

Dat rode op mn znijplank is gelukkig verf :wink:

En allebij bedankt voor de reacties :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 mei, 2008 20:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 16 jan, 2006 20:22 pm
Berichten: 596
Woonplaats: Twente, Oldenzaal
Hey leuk!,

Hoe ga je staks de tacks laten doorzakken?

_________________
Afbeelding

Mijn modelbouw site:
http://www.joepsmodelbouw.nl.tt
Laat even een leuk berichtje achter in gastenboek ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 mei, 2008 20:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 sep, 2007 16:15 pm
Berichten: 1003
Woonplaats: Limbricht (tegen Sittard aan)
Jha, dat weet ik dus nog niet. Je kan namelijk geen draadje naar beneden spannen, want dat zie je dan. Ik zelf zit een beetje te denken aan een ijzerdraadje door de tracks aan de achterkant, zodat je het niet ziet.

Als iemand nog suggesties heeft, graag.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 mei, 2008 20:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec, 2007 12:59 pm
Berichten: 265
Ik heb een uitgave van AFV modeller over 'Sturer Emil' voor je op rapidshare gezet. Je kunt hem hier downloaden -> http://rapidshare.com/files/117814460/A ... l.pdf.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 mei, 2008 20:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 sep, 2007 16:15 pm
Berichten: 1003
Woonplaats: Limbricht (tegen Sittard aan)
Dankje wel, hier heb ik echt heel veel aan :P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 mei, 2008 17:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 sep, 2007 16:15 pm
Berichten: 1003
Woonplaats: Limbricht (tegen Sittard aan)
Het kan beter

Gisteren had ik een beetje weinig tijd, voor te plakken dus niet zo heel veel gedaan.

-------------------------------------------------------------------------------------

Om te beginnen ben ik maar even met het kanon verder gegaan.

Even een paar stukjes gepakt, wat ontdaan van de verbindingspunten, en op elkaar geplakt. Flink veel lijm gebruikt, want ik had natuurlijk al een beetje gedryfit.

Afbeelding

De 'loop' en de bovenkant van een stukje zien er wel redelijk uit.

Afbeelding

Na een beetje schuren ziet dit er wel redelijk uit. Maar dit kan echt niet vind ik:

Afbeelding

Dan die 2 rechthoekvormigestukjes op elkaar geplakt, met weer flink veel lijm er tussen, en even tussen 2 wasknijpers geklemd.

Afbeelding

Na een beetje schuren moet dit er volgens mij wel goed uit komen te zien.

Toen dat droog was, maar even verder gegaan. Natuurlijk ook even geschuurd, maar om dat de foto erg wazig was, even geen plaatje van.

Ik vond dat er nog flink wat kieren in zaten, dus maar even wat lijm op gesmeerd (de plamuur kon ik even niet vinden, en dit werkt ook). Dus.

Afbeelding

Nog even een paar stukjes op de 'loop' geplakt

Afbeelding

En omdat de rest moest drogen, maar even hier naar gekeken.

Afbeelding

Het gaat dus waar later het kanon op komt te staan. Daar zitten dus best veel gaten in, en omdat het model van boven open is, denk ik dus dat je zo de bak in kunt kijken. Dat gaan we maar even controleren.

De stukjes even uit hun rekje gehaald

Afbeelding

Beetje schuren, beetje pritt-prutt ertussen, en 'KLIK'

Afbeelding

Even op de hull gezet, en inderdaad, zij heeft best wel veel inkijk (ik maak er even een zij van, je snapt vast wel waarom :roll: )

Afbeelding

Misschien als ik de superstructure er op zet (de turret), dat valt het misschien niet zo op. Niet... :?

Afbeelding

Even aan de buitenkant gekeken, of het allemaal past

Afbeelding

Dat kan er ook nog wel bij. Even wat dichter bij kijken, of het echt wel een kier was.

Afbeelding

Gelukkig, het hoort dus zo, meteen al wat minder werk :wink:

-------------------------------------------------------------------------------------

Dat was het dus wel een beetje waar ik mee bezig ben geweest. Ik zit er dus een beetje over te denken, om nog iets van een een paar kastjes ofzo van styreen te maken, zodat het onder niet zo leeg is. Als iemand nog een idee heeft.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 mei, 2008 17:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 06 maart, 2008 15:39 pm
Berichten: 45
Hey big ben
ik heb nog een wel klein idee voor je klaar lichen
meschien vind je het wat je kan een stukje oud laken af knippen
en als afdek zijl gebruiken
en om het vies temaken gebruik je gewoon ff wat oude thea of koffie.
lecht je het paar uur in een kopje thee en het word vies
:oops: van mijn oom geleerd lol
en daan over heen hangen en wel zo dat je beetje nog de geschut kamer
ziet. het werk ook op mijn opel blitz
ik liet eerst de lap wat drogen tot dat het vochtig was en toen op zijn laat gebracht. hoop dat je er wat aan heb

fallout


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement