Oké, allereerst iedereen de beste wensen voor dit jaar (januari is heel de maand nieuwjaarmaand volgens de kalender
).
Na een intermezzo op een ander forum (wegens onderwerp niet van plastic en niet in 1/24-25 zijnde) dat momenteel wat stil ligt wegens de "opdrachtgever" op reis in het buitenland en nog wat vitale info ontbreekt....................
Tijd dus om even dit projectje weer up te daten.
En ik zal meteen maar verder gaan in de stijl van het andere topic ivm de lading die erop komt: het verhaal van het low-budget crossteam.
Op zoek naar een geschikte truck om de crossauto te vervoeren tijdens het komende seizoen trok ons team naar een sloperij (voor de gelegenheid eens wat netjes gerangschikt) en wat ze daar allemaal zien staan
Even aan de ingang piepen: mmmmm ziet er goed uit, veel Mercedes NG, net wat ze zochten
Of toch niet? 3 met slaapcabine, niet echt wat ze zoeken, en toch 1 zonder slaapcabine, zelfs al een SK op de voorgrond
Een hoop chassis en motoren, tja daar kan je ook niet mee rijden
Oeps, deze cabine is wel wat hééél smallekes (oh ja, da's voor zo'n langijzer transporter)
En daarnaast staat een busje vol motoren
Even dat busje van dichterbij gaan bekijken, misschien hebben ze nog een servicewagen nodig?
Ha, een oud TN'eke, kas ziet er nog goed uit, maar er zit niets meer in, daar is teveel werk aan tegen dit seizoen, dat redden we niet meer, misschien een project voor volgend jaar.
Oh, en wat staat daar in de hoek????
Een oud brandweerwagenchassis met een manschappencabine, dàt hebben we nodig, kan het hele team ineens mee.
Voordeel aan de ene kant, het is een 4x4, maar aan de andere kant, zo'n ding heeft zo'n licht motortje. Dilemma dus.
Idee Als ze nu eens die grote cabine op zo'n V8 chassis zouden "transplanteren"?
Op de meeste crossen kan je toch op eigen kracht op en af het veld rijden en is dat eens niet het geval, dan staat er toch altijd zo'n grote tractor klaar om een "trekje" te geven, da's dus eigenlijk ook geen probleem.
Power en plaats dus !!! Zo gezegd, zo gedaan. De dubbele cabine zal het worden!
Nog een geluk dat dit een korte versie is van de lange
want anders wordt die auto toch wel heel lang (er komt nog een kraan achter de cabine plus een bak van een 5-tal meter.