Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:55 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 feb, 2010 13:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 apr, 2009 20:27 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Zierikzee
ingzagers schreef:
Daffie: KFS, niet MG mouldings.
Kan zijn dat ie opgenomen is in het roulatiesysteem en je dus een poos moet wachten.
Misschien dat Modelltrucksandparts nog een cabine heeft, moet je wel veel meer betalen.


De CF cabine is momenteel gewoon op voorraad bij KFS, en dat is dan ook al de facelift versie met de skylights in het Spacecab dak. Even zoeken op de KFS site bij de TQ range (www.kitformservices.com), het bestelnummer is TQ28A, de prijs is GBP 69,99 (dat is dus in Britse ponden, niet in euro's...).

Zelf bouwen uit een XF105? Ik zou er persoonlijk niet aan beginnen... :?

Jan 8)

_________________
I know YOU believe YOU understand what YOU think I said, but I am not sure YOU realise that what YOU heard… is not what I meant...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 feb, 2010 19:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Toen ik besloot om de DAF 65CF na te bouwen wilde ik eerst ook uitgaan van de XF-bouwdoos.

Eigenlijk heb ik alleen maar de instappenbakken gebruikt en die flink aangepast. De hoeken van de koplampunits van de XF zijn gebruikt om de hoeken van de voorbumper te kunnen maken.
De hoeken naast de grille zijn gebruikt om de hoeken van de cabine te maken.
En de hoekschildjes zijn ingekort en versmald voor mijn model. Verder is er eigenlijk niks meer te gebruiken van de XF op de spiegels en spiegelsteunen na dan... Dit wat de cabine betreft want voor het chassis is het een heel goede basis.

Zo wilde ik eerder ook een oud type FTF bouwen uit een MAN Formel 6 bouwdoos. Uiteindelijk alleen de wielkasten gebruikt en die ook nog eens moeten aanpassen. De tijd die je kwijt bent om een bestaande bouwdoos aan te passen is enorm. In die tijd kun je beter zelf iets proberen te maken. Voordeel is dat je bestaande onderdelen niet verzwakt door die te moeten versnijden. Maak je het zelf dan snij/maak je zelf het hele onderdeel uit één geheel bijvoorbeeld.

Maar ondanks bovenstaand verhaal wil ik je toch wel succes wensen en ik hoop dat het allemaal gaat lukken zodat ik er later misschien ook nog wat aan heb... :wink: ( kan ik ook mijn DAF eindelijk eens afmaken )

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: De foto's
BerichtGeplaatst: za 13 feb, 2010 0:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 feb, 2010 22:15 pm
Berichten: 3
Woonplaats: mariaheide
Zie de foto's op onderstaande links

http://modelbouwmariaheide.webs.com/app ... d=69690746

http://modelbouwmariaheide.webs.com/app ... d=69690747

_________________
as ge mar lol het www.modelbouwmariaheide.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 feb, 2010 9:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 17:31 pm
Berichten: 81
Woonplaats: Deurne
ziet er heel goed
mag wel stellen dat de cabine aardig goed gelukt is
ik zou alleen ipv het globbetrotterdak proberen of je met het dak van de 105 weg kan zeker ivm de skylights
verder veel succes met de bouw van deze auto


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 feb, 2010 13:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Helemaal zo slecht nog nie :lol: Het kan dus wél om uit een XF een CF te bouwen. Al zou ik nog wel proberen om de voorruit wat schuiner te krijgen. Nu staat ie te rechtop en dat geeft toch een iets vertekend beeld.

Maar ik blijf hem volgen.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 feb, 2010 21:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Zo, het begin is er.
Als je een CF kent dan zie je wel dat er bepaalde dingen (nog) niet kloppen maar het is een moedige poging en wellicht met o.a. het wijzigen van de schuinte van de A stijl en veel doorzetten ontstaat een mooie DAF CF
Veel succes.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 feb, 2010 22:00 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Misschien is het beter om je foto's hier op M'brouwers te laten zien ipv doorlinken naar een eigen site.....dan krijgt een bouwverslag ook veel meer waarde.
Verder wel een heel interessante conversie.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement