Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 23:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 okt, 2009 22:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
hé Kevv, jij een motor met kleppendeksel?
Jij moest inderdaad je versnellingsbak wel aanpassen want die blijft in het zicht hahaha 8)
Wordt de motor nog groen of blijft ie zilvergrijs?
Succes.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 okt, 2009 22:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 maart, 2009 20:05 pm
Berichten: 824
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Nou over de kleur twijfel ik nog.
In mijn folder staan zowel lichtgrijze als lichtgroene motoren afgebeeld.
Het zilver is puur ff een grondlaag om de uiteindelijke kleur beter uit te laten komen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 okt, 2009 17:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 maart, 2009 20:05 pm
Berichten: 824
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Afgelopen dagen niet zo heel veel kunnen doen.
Heb de tattoo op mijn arm uit laten breiden waardoor het de eerste dagen echt niet ging.
Nu is het nog niet echt fijn maar de drang om aan de Benz verder te gaan was toch groter.

Het motorblok is nu grotendeels geverfd, ik heb zelf een kleur aangemengd door een paar druppels groen door het grijs te doen.
Verder de koelvin rood geverfd en even gepast.
Helaas kwam ik erachter dat mijn mat zwarte verf op is dus nu kan ik de riemen op de poelies niet doen :(
Daarom maar even een uitlaat gemaakt, ik heb niets aan de originele omdat die bij dit model helemaal onder de brandweeropbouw tot aan het eind van het chassis loopt.
Nu heb ik een 2448 demper gebruikt die aangesloten wordt op de originele voorpijp (ingekort).
De eindpijp, dus de kronkel zeg maar, heb ik gemaakt uit een stuk sprue wat aan het uiteinde open geboord is.

Hieronder wat dry-fit foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 okt, 2009 10:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 maart, 2009 20:05 pm
Berichten: 824
Woonplaats: Sint-Oedenrode
cabine is nu ook gespoten, begint ergens op te lijken.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 okt, 2009 11:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
He Kevin, lekker bezig, zo tussendoor :lol:
Het is echt retro hoor, die kleur van de cabine, waar vind je zo iets tegenwoordig nog!?
Jij en Johannes hebben me een beetje aangestoken met die retro-mercedes jeuk of is het koorts of is het gewoon een leuke uitdaging om een ouwe bak van toen te brouwen?
Ik ben bezig te onderhandelen over een Mercedes 1628L, met slaapcabine van Revell. Misschien wordt het wat :wink:
Succes iig met jouw retro bakkie :P

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 okt, 2009 20:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Korrelexpress schreef:
Ik ben bezig te onderhandelen over een Mercedes 1628L, met slaapcabine van Revell. Misschien wordt het wat

Ai, daar ben ik weer ........ als echte sterliefhebber moet ik eerlijk toegeven dat deze doos mij in mijn beginjaren ook wel iets deed, ik heb er toentertijd ook wel een gebouwd OOB, maar het dak van de cabine is echt véééééééééél te laag. daardoor staat hij nu wel achteraan in de vitrinekast.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 okt, 2009 21:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Hmmmm, zou dat dak dan de reden zijn dat ik in de 1628 kit de Mercedes nog niet kan herkennen.......... :?
Anderzijds mag je ook wel kunnen zien dat het een kit is en heeft niet iedere kit zijn eigen tekortkomingen?
Ik heb eerder al eens aangegeven dat de DAF 95 van Italeri ook niet in de buurt komt van de 1:1 en ik weet niet precies waarom.
Maar goed, lekker bouwen Kevv..........gewaagde lekkere foute kleur dat groen :D

Johanens


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 okt, 2009 21:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 maart, 2009 20:05 pm
Berichten: 824
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Nou......nu we het toch over de cabine's hebben Gerdi en Johannes.
Ik weet niet meer wat me ertoe bracht maar ik had de cabine uit mijn 1628 kit gehaald en vergeleken met die van de brandweer.
Die zijn helemaal anders, de brandweer cabine lijkt wel 1:24 ipv 1:25.
Het verschil is echt groot, das waarschijnlijk ook de reden waarom ik hem zo iel vind lijken nu hij op het chassis staat.
Verder is de cabine van mijn brandweer chassis vast gemoteerd en dus niet kantelbaar, maar had wel beweegbare deuren (die ik vastgelijmd heb :lol: )
Het glas is ook weer anders, gelukkig wel helder itt het glas in de kit van Johannes en alle ramen zijn los.
Vandaag heb ik de ster en de 2 horizontale strepen zilver gemaakt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 okt, 2009 22:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Wel ja, nu we het toch over cabines hebben.............
In tegenstelling tot wat Johannes altijd beweert :wink: is de brandweercabine wel degelijk 1/24, maar de andere is wel iets kleiner dan 1/25. Alhoewel, de spatborden zijn onderling uitwisselbaar, dus die rondingen zouden dan in dezelfde schaal moeten zijn? Ik heb me er ook al suf over gepiekerd. Maar zoals hier (en elders) reeds gezegd: er is geen enkele kit volmaakt (en ook geen enkele vrouw), dus moeten we het maar stellen met wat er is hé :lol: :lol: :lol:
Er staan hier trouwens nog wel meer sterren "op stapel" hoor. Zo heb ik ooit een experiment gedaan om een NG 6x4 trekker te bouwen met zo'n afgeplat dak, een beetje kitbashing zoals ze in het engels zeggen, het zonneklepje van een Eurocab leek me heel goed te passen, dus had ik het Eurocab dak over en dat was eigenlijk ook de bedoeling, want dat wou ik verlagen om zo een goed dak te maken voor de revell slaapcabine. Het "lage" Italeri NG dak kan dan nog van pas komen op een SK88 of SK94. Maar achteraf gezien had ik beter een SK met afgeplat dak gekozen, want ik vind bitter weinig 6x4 voorbeelden van een NG met afgeplat dak (ik wilde het redelijk simpel houden en geen 8x4 bouwen).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 okt, 2009 22:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Ik heb de brandweer cabine naast de 1628 cabine gehouden.
Verschillen:
Brandweer welgeteld 2 mm breder.
De voorruit van de brandweer aan de onderzijde meer gebogen.
Diepte cabine gelijk.
De stompe hoek van het front is in zijprofiel iets minder stomp bij de brandweer, lijkt me beter passend bij het origineel
Koplampen bij beide kits sh*t.
Dak allebei net zo plat als ...........

Mijn reden voor de 1628 was de glaspartij, daarbij had ik beter moeten kijken want ik zit nu opgezadeld met een getinte glaspartij en nog die akelige verdikking bij de A stijl.
Achteraf beter de brandweercabine kunnen gebruiken.
Welke schaal beide zijn geen idee maar we hebben het bij de 1628 over een kit van bijna 30 jaar oud.
Brandweer zal wel 1:24 zijn, jammer genoeg heeft mijn buurman de
MB 2628AK niet meer anders had ik e.e.a. kunnen opmeten.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement