Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 15:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: champ car 1/20
BerichtGeplaatst: di 10 mei, 2011 21:46 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
gezien de kit die je tevoorschijn tovert geloof ik niet in een direct beginnent bouwer.
Wat we tot nu toe gezien hebben kunnen we weinig zeggen.
Buiten dat je body in de primer staat.
Persoonlijk zou ik hebben gekozen voor een verdunner die bij de gunze lak hoort.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: champ car 1/20
BerichtGeplaatst: vr 13 mei, 2011 0:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 feb, 2010 23:38 pm
Berichten: 404
Woonplaats: Hamme, België
Jawadde, lang geleden dat ik hier nog eens een studio27 kit gezien heb en dan nog een Indycar ook. Ga deze zeker volgen. Je hebt alvast een prima start gemaakt.

Lesley

_________________
Mvg,
Lesley


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: champ car 1/20
BerichtGeplaatst: za 28 mei, 2011 20:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 okt, 2004 10:35 am
Berichten: 982
Beide kan, maar begrijp ik dat je body al in de lak staat, en je er nu metalen delen op wilt plakken? Dan welk de lak verwijderen waar je hechting wilt hebben.

Secondenlijm heeft als voordeel dat het snel werkt, maar de verlijming kan nog wel eens loslaten, soms na 1 uur, soms na 10 jaar. (en veel langer dan 10 jaar houdt het niet.)

Epoxylijm (2 componenten lijm) heeft als voordeel dat het een veel sterkere verbinding geeft, en beter kieren kan vullen (zeker als je het indikt met bijvoorbeeld microballoons). Nadeel is de droogtijd. Ik klus meestal in de winter, en leg de te drogen delen dan op de verdeler van de vloerverwarming, deze is ca 40 graden. Dan schiet het nog een beetje op.

Zelf doe ik grotere delen en delen waar kracht op komt met epoxy. Ik bereid de hele avond een lijmsessie voor (pasmaken, schuren, etc) en einde van de avond lijm ik de boel en gaat het op de vloerverwarming verdeler. De volgende dag is alles dan knetterhard.
De kleinere delen lijm ik met secondenlijm.

_________________
Bugatti Portal :: Bugatti Register ::


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement