Dank voor de complimenten.
Vandaag rustig verder gewerkt aan deze wagen. Het dashboard staat in elkaar:
Ook aan de voorkant van het schutbord nog twee dingetjes gemonteerd waarvan ik geen idee heb wat het is:
Nog wat details toegevoegd aan het interieur (handrem, accu...):
Een sneakpreview van de velgen:
En een dry fit van het totaal. Het begint al behoorlijk op een Ferrari te lijken:
Inmiddels ben ik net over de helft van dit project en tot nu toe heb ik niks te klagen. De pasvorm is prima en ik heb nog niets verprutst of twee keer moeten doen aan deze auto. Het chassis is bijna klaar; de uitlaten moeten er nog onder en een beschermplaat en er komen nog twee veertjes aan de voorwielophanging.
Omdat de bouw tot nu toe zo voorspoedig verloopt begin ik me wel wat zorgen te maken over de carroserie (volgens Murphy moet het toch ergens fout gaan) en in andere topics heb ik al gelezen over problemen met de deuren omdat het dashboard in de weg zit. Maar goed, dat gaan we in de komende dagen ontdekken.
Verder heb ik nog wel een vraag. Over het algemeen begrijp ik dat de meeste mensen de carroserie in één keer spuiten. Dat wil zeggen met alle losse onderdelen (deuren, motorkap...) gemonteerd. Tot nu heb ik die delen altijd los gespoten maar gelijktijdig (en nooit kleurverschil gehad). Wat is het voordeel van alles eerst te monteren en vervolgens te spuiten? Naar mijn idee mis je dan de randen en de naden tenzij je alles open zet.
Ik lees het wel hoe jullie het doen en wat de voor- en nadelen zijn.
Groeten,
Psioneer
_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA
Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000