Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: BMW 3 Autocross
BerichtGeplaatst: di 13 jul, 2010 13:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 21 feb, 2010 20:24 pm
Berichten: 329
nee , Oost-vlaanderen België :P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW 3 Autocross
BerichtGeplaatst: di 13 jul, 2010 13:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 12 jun, 2010 15:06 pm
Berichten: 251
:( :( :(
dan moet ik het maar met die 2 markten doen... :mrgreen:

Mike


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW 3 Autocross
BerichtGeplaatst: di 13 jul, 2010 17:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
hheiwegen schreef:
Voor de Land Rover kun je zelf een dak maken en andere (of geen) decals gebruiken, dan heb je weer een complete kit.

Ik heb die Land Rovers met die oude grille altijd mooi gevonden, de body is diecast, maar alleen de pickup, de achterpartij waar de vensters in zitten is van plastic.
Deze vind ik wel mooi http://forum.truckmodelworld.com/defaul ... sts&t=3621 maar ik kan nu moeilijk dezelfde bouwen hé.
hheiwegen schreef:
Misschien iets om er een trailer achter te maken waar de BMW op komt te staan..? :roll: :wink:

Neen, de BMW komt op een vrachtwagen te staan (de "kleine" Mercedes van Revell omgebouwd van trekker tot autotransporter).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW 3 Autocross
BerichtGeplaatst: di 13 jul, 2010 17:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 dec, 2009 17:27 pm
Berichten: 111
Woonplaats: Ede
Die link die je stuurde ziet er wel mooi uit ja, nog stevig ook :) Maar op autotransporter is ook mooi :brouw:

_________________
* In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW 3 Autocross
BerichtGeplaatst: di 13 jul, 2010 17:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
ModelN00B schreef:
WOW hoeveel rommelmarkten zijn er daar wel niet ???

Naar schatting elk weekend een stuk of 10 verspreid over de hele provincie, wij hebben 10 provincies, dus een stuk of 100 over de gansen belgiek.
Je moet maar eens googelen, er bestaan websites van waar ze allemaal te vinden zijn (vaak met vermelding van het aantal standhouders, van heel klein tot heel groot).
Op elke RM delen ze wel blaadjes uit van andere, die hou ik dan bij en schrijf ze op de kalender. Ik had er laatst weekend bijvoorbeeld 5 staan, daarvan heb ik er 1 gedaan.
Omdat ik in de zomer ook in het weekend moet werken, combineer ik die altijd ofwel op weg naar het werk ofwel terug van het werk, als het niet te ver uit de buurt is.
Ik ga er niet speciaal naartoe rijden en ik kan ook niet overal zijn hé.
Maar er zijn er genoeg, geen probleem hoor.
Een tip voor een weekendje België?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW 3 Autocross
BerichtGeplaatst: di 13 jul, 2010 18:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
hheiwegen schreef:
op autotransporter is ook mooi

Zoiets heb ik in gedachten
Afbeelding
Het wordt geen duur fabrieksteam, ik heb het al gezegd, een liefhebbers crossteam van het lokaal café, die crossen met de middelen die ze hebben: een oude truck en een crossauto die ook niet te veel mag kosten.
Heel dit opzet probeer ik ook weer te geven in deze bouw door het ook te doen zonder dure resin of foto-ets toestanden (maar dat had ik al allemaal uitgelegd dacht ik).
Kleurstelling (daar had ik het nog niet over gehad) wordt lichtblauw met wit (Blue Power Team van mijn kameraad die nu niet meer crosst wegens echtscheiding en zo :( )


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW 3 Autocross
BerichtGeplaatst: di 13 jul, 2010 18:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 12 jun, 2010 15:06 pm
Berichten: 251
Als ik weer eens met m'n ouders naar "belgiek :wink: " ga dan zal ik vragen of ze een "rommelmarktweekend" kunnen uitzoeken... :lol:

Dat is best wel gaaf, zo veel rm's
bedankt voor de vakantietip !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW 3 Autocross
BerichtGeplaatst: di 13 jul, 2010 18:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 dec, 2009 17:27 pm
Berichten: 111
Woonplaats: Ede
Aerodyne schreef:
hheiwegen schreef:
op autotransporter is ook mooi

Zoiets heb ik in gedachten
Afbeelding
Het wordt geen duur fabrieksteam, ik heb het al gezegd, een liefhebbers crossteam van het lokaal café, die crossen met de middelen die ze hebben: een oude truck en een crossauto die ook niet te veel mag kosten.
Heel dit opzet probeer ik ook weer te geven in deze bouw door het ook te doen zonder dure resin of foto-ets toestanden (maar dat had ik al allemaal uitgelegd dacht ik).
Kleurstelling (daar had ik het nog niet over gehad) wordt lichtblauw met wit (Blue Power Team van mijn kameraad die nu niet meer crosst wegens echtscheiding en zo :( )


Heel mooi idee, dat is inderdaad terug te zien in je model! :)

_________________
* In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW 3 Autocross
BerichtGeplaatst: di 13 jul, 2010 19:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Ik heb intussen zitten googelen, ik dacht nog een auto van hem terug te vinden (voor het kleur), maar ik vind geen foto's meer terug. Niets niets niets !!!!!
Hij is dan ook al een tijdje gestopt met crossen.
Maar dit kleur moet het worden
Afbeelding
Ze hebben een transportbedrijf en de crossauto's hadden natuurlijk hetzelfde kleur (die verf stond er toch) en ik heb indertijd deze Daf voor hem gemaakt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BMW 3 Autocross
BerichtGeplaatst: ma 02 aug, 2010 0:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Oeps, 2 weken niets gedaan en al halverwege de tweede bladzijde beland :(
2 redenen om niets te doen: naast het gewone werk ook weekendwerk + snikheet :oops:
Deze namiddag nog eens naar de rommelmarkt geweest (was op fietsafstand van thuis) op speurtocht naar onderdelen en vandaag 2 euro gespendeerd aan dit duo:
Afbeelding
Een burago Ferrari met wel heel mooie schijfremmen
Afbeelding
Al weet ik nu niet meteen of schijfremmen in de autocross gebruikt worden, maar iemand hier zal me dat wel vertellen.
En al die tijd liep ik eigenlijk ook al te piekeren over de ophanging die ik zou moeten gaan fabriceren (en eerlijk gezegd, daar zag ik wel wat tegen op).
Maar hiermee kan ik al aardig wat doen:
Afbeelding
En tenslotte voor 20 cent nog een 1/16 polistil ferrari (of wat hij ooit geweest is)
Afbeelding
Zie ik daar in de hoeken geen mooie koelertjes???
Afbeelding
En boven op de motor die luchtfilters, die ga ik nu wel niet gebruiken, maar ik gooi ze zeker niet weg, ik heb indertijd ongeveer hetzelfde type gezien op zo'n crossauto waar de motor achteraan buiten staat (type proto). Dus wie weet, als ik de smaak te pakken krijg om nog een crossauto te gaan bouwen?????
En nog wat dashbord ook (ziet er zelfs beter, lees soberder, uit dan van die oude Corvette)
Afbeelding
Intussen vraagt de chef des huizes zich luidop af hoeveel rommel ik nog ga meebrengen en of we straks in ons eentje niet zelf een rommelmarkt of garageverkoop kunnen organiseren? :lol: :lol: :lol:
De volgende dagen/weken moet ik me nu wel eventjes concentreren op mijn truck die af moet zijn voor de brouwersdag (filmtruck).
Dus verwacht niet te veel nieuws de komende weken (tenzij ik nog spectaculaire vondsten doe intussen).
Ik zal mijn topic volgende maand wel gaan opzoeken op bladzijde 3, hou ze intussen koel :brouw: :brouw: :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement