Eerst een woordje uitleg:
ik ben eigenlijk vrachtwagenbouwer en koop ten behoeve van ombouwen en restauraties af en toe eens een lot (partij voor onze noorderburen) onderdelen en/of gebouwde modellen.
Een (heel lange) tijd terug vond ik dit ergens daartussen:
Een splinternieuwe BMW 3 Coupé body!!!
Ik had niet direct plannen daarvoor en heb die body enkele keren meegedaan naar een tentoonstelling met het gedacht dat ik daar wel iemand een plezier mee zou kunnen doen (bv iemand die zijn body verknoeid had bij het spuiten of iemand die een 2de body nodig had om deuren open te snijden of iets dergelijks).
Helaas, BMW is blijkbaar niet zo geliefd bij mijn collega autob(r)ouwers want telkens moest de body weer terug mee naar huis.
Een (kortere) tijd terug vond ik op een rommelmarkt dan deze:
De brave man had erop geschreven "niet volledig" en mij gezegd dat er geen interieur in zat (dat heb ik er dan maar zelf bijgeschreven). Voor een paar euro van eigenaar verwisseld.
Nog geen plannen................ tot................. zondag laatst
Op een rommelmarkt lag deze:
Deze was wel volledig en voor 4 euro van eigenaar veranderd.
Thuisgekomen herinnerde ik me dat ik nog wat BMW spullen liggen had en eens alles bijeengeharkt.
De inhoud van de dozen uitgelegd: ik had dus wél een interieur van de 325i.
Maar dit ontbrak dan wel bij de 325i:
Tot mijn (beetje) teleurstelling moest ik verder vaststellen dat er tussen de 325i en de Alpina B6 eigenlijk geen verschil is buiten de voorbumper/spoiler en de velgen, althans toch niet bij Revell.
Wat mij wel meer verraste was dat de body van de coupé dezelfde wielbasis heeft als de 4-deurs.
En toen begonnen er ineens wél plannen op te borrelen.
Misschien zou het mogelijk zijn een coupé te bouwen op het onderstel van een 4-deurs 325i?????
Wat betreft dat ontbrekende gietraam: daar zit o.a. het kleppendeksel en het uitlaatspruitstuk aan, maar aangezien de coupé geen open motorkap heeft, zou ik ermee kunnen leven dat deze stukken er niet op zitten.
Wat betreft de ophangingsonderdelen, er staat hier nog een 323i (zo'n Fujimi/Revell ding die door de vorige eigenaar roze geschilderd werd, waarschijnlijk was de bedoeling rood maar is een en ander misgelopen), die kan desnoods ook nog wat onderdelen leveren.
Er zullen nog een heleboel aanpassingen nodig zijn, want bv de voorruit komt verder naar voren en ik heb enkel dat 325 dashbord, ik heb ook geen coupé vensterpartij en nog veel meer niet.
Misschien wordt dit wel een "crossauto" want daar heb ik wel een boontje voor maar heb er nog nooit een gebouwd.
Wat zeggen de auto specialisten hiervan?????