Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 12:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 412 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 27 apr, 2011 15:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 06 okt, 2008 12:35 pm
Berichten: 257
Arie Kabaalstra schreef:
Ik weet niet welke besturing er aan je machine hangt?.. post eens een plaatje van de machine?..
Welke software heb je tot nu toe?
Ikl weet even niet meer welke tekensoftware je gebruikte, maar in elk geval weet ik wel een paar programma's waar je je 3D modellen mee kan vertalen naar G-Code voor de machine..
Zoals je weet ben ik zelf "redelijk handig met CNC machines" en weet ik ook het nodige van besturingen en software..


Bedankt voor het aanbod ik zal het in gedachten houden.
Overigens de machine draait op Mach3.
Ik heb wat ervaring met het aanleveren van tekeningen in combinatie met rapid prototyping. Het is daarbij vooral de bedoeling dat de modellen "watertight" zijn. Ik heb zo'n idee dat dat voor frezen ook wel eens goed zou kunnen uitpakken.
Maar gelukig heb ik hier in de buurt ook nog een backup die redelijk van de hoed en de rand weet.

mvgrijk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 apr, 2011 16:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Voor Rapid Prototyping lever je meestal STL bestanden aan, en dat ze "Watertight" moeten zijn is omdat ze met RP laagje voor laagje worden opgebouwd,

voor een CNC machine ( Frees ) werk je met vlakken.. al is je onderdeel Hol.. nou en.. alle gaten waar de frees niet in kan, daar gaat ie ook niet in...

Toch werkt veel Cam Software voor de Frees ook met STL modellen..
Jammer dat je machine met Mach werkt.. ik ben niet zo'n liefhebber van Mach.. , maar goed.. da's iets wat je altijd nog kan ombouwen, mocht je behoefte hebben..

Ik werk zelf met USBCNC, en dingen zoals remschijven?.. die programmeer ik gewoon aan de machine.. "schetsje" is genoeg..

in veel gevallen kun je overigens ook uit de voeten met DXF bestanden, vanuit de 3D tekeningen maak je dan "platte tekeningen" en de Contouren die bewerkt moeten worden, selecteer je dan in je CAM programma..

(zo heb ik de inspuitcomputer van de Bimota Tesi gemaakt)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 412 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement