@Henny: dat klopt wat je zegt over die drijverpylons. De eerste van de aangepaste Mk. 1 waren van Blackburn, de tweede en derde waren resp. van Folland en Supermarine. Bij mijn model wordt het de tweede uitvoering van de pylons die strak op de vleugelrand staan.
@Rob: dank voor de tip! Over dat schuren van de houtlijm: daar was ik gisteren al achtergekomen toen ik de vleugelranden en wielbakken ging schuren. Opnieuw geplamuurd en geschuurd. Nog steeds niet tevreden over de vleugelranden.
Even een tussenstandje:
De onderkant heeft nu 3 lagen geel, maar de dekking is nog niet perfect. Aan de bovenkant heel dun de eerste laag groen aangebracht. Ik besloot eerst de drijvers aan te brengen, die al klaar waren op wat detaillering en afwerking na. Het was een hele toer om ze goed horizontaal en parallel te krijgen, ondanks het secure uitmeetwerk. Ben een avond lang bezig geweest voor ik e.e.a. kon fixeren.
De gewichten in de drijvers zorgen ervoor dat hij mooi horizontaal staat:
Vanavond de lijmnaden bij de pylons schuren en eventueel vullen en gronden. Daarna gaan de "uitstekende delen" erop en kan ik het camoschema afmaken..
VrGr,
Jan
_________________
Op de werkbank:*
Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden