Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 08 jan, 2012 15:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Goed, na wat speurwerk over de US Coast Guard, weet ik nu iets meer van de US Coast Guard. Maar ik heb maar weinig kunnen vinden (qua foto's) over de OH-13 welke in dienst moet zijn geweest van de US Coast Guard. Mocht iemand daar wel of meer info over hebben, dan hou ik mij aanbevolen. Tussen al het vliegtuig-geweld, maar even een lief, klein helikoptertje. Alhoewel, klein, met 1:48 is het wel een andere schaal als wat ik normaal bouw (1:72 en kleiner).

Maar goed, even wat algemene info (bijeengeraapt van het i-net van diverse bronnen (o.a. wiki):
De US Coast Guard is een Maritieme, Militaire, Multi-Missie-dienst, opgericht door Alexander Hamilton op 4 augustus 1790. Het is Amerika’s oudste dienst welke de zee opgaat. De US Coast Guard was een van de eerste organisaties welke het nut zag van de helikopter. De verrichtingen van de uit Rusland gevluchte Igor Sikorsky werden met belangstelling gevolgd. Op 13 mei 1940 vloog Sikorsky’s VS-300 voor het eerst voor publiek en dit werd ook bekeken door ‘Commander’ Kossler van de US Coast Guard. Op 20 april 1942 vloog Sikorsky zijn R-4/HNS, ook weer bekeken door Kossler. Even later werden 4 helikopters bestudeerd en ontwikkeld door de US Navy en de US Coast Guard. Voor observatie, gebruikten Engeland en Rusland autogyro’s en Duitsland de Flettner FL-282 ‘Kolibri’. De US Coast Guard oefende bombardementen op duikboten met de YH-4A.

Op 3 januari 1943 was de eerste helikopterredding een feit. In 1945 had de US Coast Guard 2 Bell HTL-1 (Helikopter Training Light) op wielen welke beide verloren gingen. De US Navy produceerde verscheidene Bell 47’s (HTL-1) tussen 1947 en 1958 welke werden geëvalueerd door de US Coast Guard. In 1952 produceerde de US Coast Guard 3 HTL-5’s (gelijk aan de HTL-4, maar met een andere motor (Franklin O-355-5)) en gebruikte deze tot 1960. De US Coast Guard produceerde 2 Bell 47G’s en noemde deze HUL-1G.

Verder is met name de helikopter populair geworden gedurende de Korea-oorlog (transport en ziekenvervoer). De US Army begon met het testen van bewapende helikopters (machinegeweren en raketten). Echt bekend is de helikopter pas geworden gedurende de Vietnam-oorlog. Door sterkere motoren kon meer gewicht meegenomen worden en met name de Guns-Ships (Cobra’s) een feit werden

Verder gebruikte/beproefde helikopters door de US Coast Guard:
1947 – Sikorsky S-51 (HO3S-1G)
1947 – Kaman K-225 (HTK H-22 Mixmaster)
1951 – Sikorsky S-55 (HO4S-2G/3-G / HH-19G Chickasaw)
1956 – Sikorsky S-58 (HUS-1G / HH34 Sea Bat)
1959 – Sikorsky S-62 (HH-52 Sea Guard)
1966 – Sikorsky S-61 (HH-3F Pelican)
1979 – Aerospatiale Dauphine (HH-65 Dolphin)
1986 – Sikorsky S-70 (HH-60J JayHawk)
1999 – Bell XV-15 (HV-609) Tiltrotor, de MH-90 McDonnell Douglas/Boeing MD900 wordt geëvalueerd
2000 – Agusta A109E Power (MH-86 Mako --> later Stingray)
2002 – plannen voor een VUAV (Vertical Unmanned Aerial Vehicle), ontwerp van Bell’s Eagle Eye tiltrotor / Northrop Grumman’s Fire Scout


De box:
Afbeelding

De sprues:
Afbeelding
Afbeelding

De drijvers en het glaswerk:
Afbeelding

Hoe te bouwen:
Afbeelding

De decals:
Afbeelding

Zo, nu eerst maar eens wat gaan bouwen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Laatst bijgewerkt door tsjopper bob op vr 22 jun, 2012 21:52 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 jan, 2012 16:31 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Grappig kitje, :)
Heb eigenlijk nog nooit gezien, een helikopter met van die dingen dat ze op het water kunnen drijven.
veel succes,

Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 jan, 2012 16:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Cool ding!
Succes, maar, uhhh... Het is een groepsbouw watervliegtuigen, en dus geen helikopter :wink:

gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 jan, 2012 16:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 maart, 2011 20:06 pm
Berichten: 751
Woonplaats: doesburg
Als je het ruim ziet, is een helikopter ook een vlieg'tuig' :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 jan, 2012 17:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 jun, 2005 13:45 pm
Berichten: 393
Woonplaats: Leerdam
hansiman schreef:
Als je het ruim ziet, is een helikopter ook een vlieg'tuig'


Kijk, dat vind ik dus ook 8)

Enne, je verwacht van tsjopper bob toch niet dat tie een vaste vleugel vliegtuig in elkaar zet he :wink:

Groet,

Oenckie (Marco)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 jan, 2012 19:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Henny schreef:
Bij deze wil ik vragen of er interesse bestaat voor een groepsbouw watervliegtuigen/drijvervliegtuigen
dus kortom alles wat op water op kan stijgen en landen.


Henny schreef:
Als de heli op kan stijgen en landen op water voldoet hij dus aan de "eisen" van de groepsbouw
en is wat mij betreft toegestaan .
groet Henny

I rest my case.


@Oenkie, soms wil ik wel eens afwijken van de standaard hoor...
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 jan, 2012 19:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
tsjopper bob schreef:
Henny schreef:
Als de heli op kan stijgen en landen op water voldoet hij dus aan de "eisen" van de groepsbouw
en is wat mij betreft toegestaan .
groet Henny

I rest my case.

Niet gelezen, sorry..

gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 jan, 2012 19:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Mooie kit Rene , om de rode verf dekkend te krijgen zal in ieder geval geen probleem zijn .
En als het echt niet lukt met de drijvers zit er gelukkig nog een gewoon onderstel bij.

veel succes en natuurlijk veel plezier met de bouw .

groet Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 jan, 2012 19:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
henny schreef:
En als het echt niet lukt met de drijvers zit er gelukkig nog een gewoon onderstel bij.

groet Henny


Ja, maar dan voldoet hij niet meer en hebben al die voorgangers gelijk :D en daar gaan we een stokje voor steken. Heb anders nog wel een paar heli's die aan het criterium voldoen en kan altijd nog een Chinook erbij pakken, dat is een grote drijver.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 jan, 2012 23:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Erg leuke heli hoor Rene. Hij lijkt wel wat op de eerste alouette.
Heb als ik heel ver in mijn geheugen graaf in een vorig modelplakleven :wink: , ongeveer dertig jaar geleden eens een sikorski heli, ook met drijvers gebouwd, het was een zilveren, schaal 1:48. Helaas tot stof vergaan en bij een verhuizing geggemikt :(
Heel veel succes met de bouw. Helaas is de Italeri Short Sunderland vliegboot nog niet uitgekomen en denk maar wat anders te kopen om te maken voor de groepsbouw.
gr. Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement