Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 16:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 12 aug, 2011 22:47 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Ineens besefte ik me dat ik eigenlijk met nog een WW2-figuur bezig ben! Want ik heb een hele mooie FW190 van Hasegawa waarmee ik nu lekker aan de knutsel ben. Foto's in het vliegtuigentopic volgen nog maar hier de progressie van dit leuke figuurtje.
Uit deze kit komt het.
Afbeelding

Hier is de sprue met het mannetje. Zie je hem? ;)
Afbeelding

Duitse pilootjes hebben een blauwig uniform. Om de bovenkant wat anders te laten lijken dan de broek heb ik ze een verschillende kleur wash gegeven. Het hoofdje heb ik op dezelfde manier aangepakt als bij mijn tankmannetjes.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Omdat de hand niet aansloot op de stuurknuppel heb ik hem een flesje in zijn hand gegeven.
Afbeelding

Afbeelding

Oh wat vind ik de ogen lastig. Maar goed, vergeet niet dat ik er nu supermacro op zit.
Afbeelding

Afbeelding

Eelco


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 aug, 2011 0:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 apr, 2009 20:25 pm
Berichten: 558
Als je nu met een verrekkes klein penseeltje een beetje huidskleur terug zet boevn en onder het oog dan heb je ineens best goede ogen denk ik...
Verder een net model, alleen vind ik zijn gordeltjes wat te fel. Ben wel benieuwd naar de FW nu :D

_________________
Eh... Zijn we een beetje eigenstewijs misschien??


Projects:
Nam '68 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=27429
Iraqi freedom http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=30881
Afgerond:
P.A.R.R. 2010 deelname: The Inspector http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=160&t=27900


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 aug, 2011 9:26 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Als ik de diverse PE gordeltjes van Eduard mag geloven waren de gordels crèmekleurig zelfs, dus dan zouden ze nog lichter moeten zijn.
Verder ziet het figuur er goed uit tot zover, en als je de tip van Rhoube meeneemt dan moet dat helemaal goedkomen.
Enne, ik ben ook wel benieuwd naar het Wolfje :)


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 aug, 2011 20:15 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Zet een donkere wash op bij de riemgespen en drybrush met zandgeel de randen van je riemen eens

Niet om nu te willen katten, maar hier ze je een heel goed voorbeeld van wat ik al jaren mijzelf afvraag. Waarom kan iemand die de technieken wel beheerst geen figuurtje schilderen. Als ik je cockpit zo zie weet je donders goed hoe pre/postshading werkt, drybrush en nauwkeurig schilderen, maar dat zie ik dus in het figuur niet of nauwelijks terug. Waarom wel de schakelaars strak in de kleur en de ogen zo? Waarom een hele mooie postshading op de achterkant van de cockpit en dan zo'n groffe drybrush op de kleding?

Beschouw en schilder je figuur nu eens als onderdeel van je cockpit, kijken hoe het dan uitpakt. Ook je figuur kan je nog best met een airbrush doen (spuit hem zwart en dan van bovenaf een aantal nevellaagjes in steeds lichtere gradatie. Keertje rondom en geloof me, je krijgt dan echt wel een mooi figuurtje

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 aug, 2011 22:36 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Citaat:
Waarom kan iemand die de technieken wel beheerst geen figuurtje schilderen

Eeh... Omdat ik dit al jaren doe en figuurtjes pas een half jaar! (tenminste dat ik er echt moeite voor doe). En je kat niet hoor, ik kan wel wat hebben. Vind het best lastig die mennekes maar wel leuk om te doen. Oefening baart kunst niet en de tips neem ik van harte mee.

Eelco


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 aug, 2011 16:08 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Dat bedoel ik, het is puur figurenangst en niets anders, want een figuurschilderen, ach ik schilder mijn voertuigen net zo, het zijn alleen wat grotere oppervlaktes

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 17 aug, 2011 22:10 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Figurenangst... :shock:
Daar moet ik snel vanaf zien te komen!! Dus Franzel weer erbij gepakt en bijgewerkt. De ogen zijn wat smaller gewerkt en om de harde drybrush weer te verzachten heb ik er een washje overheen gegooid. Zo beter?
Afbeelding

Eelco


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 17 aug, 2011 23:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2170
Der Franz is toch goed uit de verf gekomen, Eelco.
Misschien een mosterd-na-de-maaltijd-opmerking maar een iets lichtere kleur voor de ogen zou denk ik niet misstaan, b.v. blauwgrijs.
Dat oogt wat minder hard en past beter in het tijdsbeeld :mrgreen:
Oja, en efkes de glaasjes van de vliegbril in de hoogglanslak zetten?

Paul


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 aug, 2011 5:57 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
En een lijntje aan de onderkant van de ogen maakt het nog meer af, maar in ieder geval een lekker bekkie en naarmate je meer figuren schildert verdwijnt de angst, groeit je zelfvertrouwen en worden de figuren elke keer beter en voor je het weet maak je ze zelf :P :P :P

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 aug, 2011 8:42 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Citaat:
Misschien een mosterd-na-de-maaltijd-opmerking


Totaal niet, hij is nog niet af dus ik kan het mooi nog aanpassen met de tip van Bert erbij. Ik heb nu al weekend en ben alleen thuis dus kan zo mooi lekker gaan klooien. ;).

Citaat:
voor je het weet maak je ze zelf

Nou, dat zal wat zijn...


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement